Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

NorahLinde schreef:
Ad Anker schreef:e.e.a. geknipt. We spreken respectvol over mensen.
Jammer dat de veroorzakende opmerking wel mag blijven staan. Ik ben weg van dit forum. Al dat ge- en veroordeel en dat lelijke hokjes en vakjes gedoe...
En als je er dan wat van zegt met een opmerking die laat zien hoe gek het is, dan word je geknipt...

Ik vind het verknipt!
Ook moderators maken fouten. Ik heb de veroorzakende opmerking weggehaald. Dat was natuurlijk ook al de bedoeling.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door NorahLinde »

Dank eilander. Dat doet me toch goed.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door samanthi »

Ik denk dat ik de aanstichter was, sorry, het is een grapje van ds Klein Onstenk, zelf ben ik ook zwaar, het spijt mij.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ad Anker »

NorahLinde schreef:
Ad Anker schreef:e.e.a. geknipt. We spreken respectvol over mensen.
Jammer dat de veroorzakende opmerking wel mag blijven staan. Ik ben weg van dit forum. Al dat ge- en veroordeel en dat lelijke hokjes en vakjes gedoe...
En als je er dan wat van zegt met een opmerking die laat zien hoe gek het is, dan word je geknipt...

Ik vind het verknipt!
Excuus. Onzorgvuldig geknipt idd
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door merel »

samanthi schreef:Ik denk dat ik de aanstichter was, sorry, het is een grapje van ds Klein Onstenk, zelf ben ik ook zwaar, het spijt mij.
Ach, ds Klein Onstenk. Dat is een naam die ik lang niet meer gehoord heb. Wat een fijne predikant.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Marion »

samanthi schreef:
Mistig schreef:Mooi artikel over een mooie man...

https://www.rd.nl/meer-rd/samenleving/h ... -1.1632879
idd een mooi mens, altijd fijn met hem samengewerkt.
En ook nog eens een hele prettige ouderling van degelijke snit en een evenwichtige houding.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

Meerdere kerken in Rotterdam zullen de komende drie woensdagavonden een kwartier lang de klokken luiden. Het initiatief 'Klokken van hoop' van de Paradijskerk roept alle kerken in de stad en omgeving op om mee te doen.
Alle kerkdiensten zijn de komende periode afgelast vanwege het coronavirus. De kerken luiden de klok naar eigen zeggen als teken van hoop voor alle mensen en als signaal om respect te hebben voor alle hulpverleners die zich inzetten voor de gezondheid van iedereen.

De klokken zijn op woensdag 18 maart, 25 maart en 1 april van 19:00 uur tot 19:15 uur te horen.
bron: Rijnmond.nl

Iets ter navolging?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bourdon16 »

Mara schreef:Meerdere kerken in Rotterdam zullen de komende drie woensdagavonden een kwartier lang de klokken luiden. Het initiatief 'Klokken van hoop' van de Paradijskerk roept alle kerken in de stad en omgeving op om mee te doen.
Alle kerkdiensten zijn de komende periode afgelast vanwege het coronavirus. De kerken luiden de klok naar eigen zeggen als teken van hoop voor alle mensen en als signaal om respect te hebben voor alle hulpverleners die zich inzetten voor de gezondheid van iedereen.

De klokken zijn op woensdag 18 maart, 25 maart en 1 april van 19:00 uur tot 19:15 uur te horen.
bron: Rijnmond.nl

Iets ter navolging?
Mooi! Wat mij betreft wel. Bij ons werd er niet geluid zondag en ik heb het gemist. Wat mij betreft had dat wel gewoon door kunnen gaan als oproep om thuis te luisteren.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

Als íemand goed voorbereid was op gedwongen thuisblijven dan is dat Schiedammer Wim van Zanten wel. De diepgelovige christen legde jaren geleden al een voedselvoorraad aan in zijn huis, wachtend op het Einde der Tijden.

Van Zanten zit thuis met vrouw en kinderen. "Het is in de Bijbel al voorspeld, in Openbaring. Ziektes en plagen. Het is wachten op Jezus, die komt de mensen halen die bij hem horen."

Zelf denkt hij bij de gelukkigen te horen. "Ik ben totaal niet bang ernstig ziek te worden. Ik ben ervan overtuigd dat de Heer ons beschermt."

Eerder, in september 2017, verwachtte de Schiedammer ook al het Einde der Tijden. Ook toen had hij 'een voorraadschuur' aangelegd en de achterkant van zijn tuin gebarricadeerd tegen mogelijke indringers.

Wim van Zanten is bepaald niet de enige die de link legt tussen het coronavirus en de Bijbelse voorspellingen. Onlangs schreef het Reformatorisch Dagblad in het hoofdredactioneel commentaar: "Het coronavirus is een middel in Gods hand. Hij zendt ziekte, zoals ooit de plagen in Egypte om de mens tot inkeer te brengen."
DIT IS HET BEGIN VAN HET EINDE

Het verbaast mij dat dit artikel van de hand van Verspeek is, die al meermalen in zijn columns heeft laten blijken dat hij niet bepaald een sympathie voor de christenen heeft.
In zijn radiocolumn heeft hij weleens zulke grove taal gebezigd, dat ik hem daarover gemaild heb.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Isala »

ik vraag me echt af of thuis zitten en het einde der tijden afwachten de taak van een christen is.

De overtuiging dat de Heere hem beschermd is mooi, maar wat als hij toch ziek wordt?
En waarom vertrouwt hij voor zijn voedsel dan weer niet op de Heere, maar legt hij een voorraadschuur aan, die hij beschermd tegen indringers?
Hora est!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

https://www.nd.nl/geloof/geloof/959875/ ... ze-gelooft
Toch telkens weer aangrijpend als je zoiets leest...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

Isala schreef:
En waarom vertrouwt hij voor zijn voedsel dan weer niet op de Heere, maar legt hij een voorraadschuur aan, die hij beschermd tegen indringers?
Tja... maar hij deelt wel uit en houdt het niet voor zichzelf.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door samanthi »

Isala schreef:ik vraag me echt af of thuis zitten en het einde der tijden afwachten de taak van een christen is.

De overtuiging dat de Heere hem beschermd is mooi, maar wat als hij toch ziek wordt?
En waarom vertrouwt hij voor zijn voedsel dan weer niet op de Heere, maar legt hij een voorraadschuur aan, die hij beschermd tegen indringers?
Dat waren ook mijn eerste vragen, als je niet bang bent waarom sluit je je dan op?
Wat heeft het voor nut jezelf opsluiten?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Arja »

samanthi schreef:
Isala schreef:ik vraag me echt af of thuis zitten en het einde der tijden afwachten de taak van een christen is.

De overtuiging dat de Heere hem beschermd is mooi, maar wat als hij toch ziek wordt?
En waarom vertrouwt hij voor zijn voedsel dan weer niet op de Heere, maar legt hij een voorraadschuur aan, die hij beschermd tegen indringers?
Dat waren ook mijn eerste vragen, als je niet bang bent waarom sluit je je dan op?
Wat heeft het voor nut jezelf opsluiten?
Ik denk dat onderstaande dingen meer Bijbels zijn:

1. Jezelf verootmoedigen
2. Je zorgen op Hem werpen
3. Nuchter en waakzaam zijn
4. Weerstand bieden aan de duivel

Uit: 2 Petrus 5
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Arja schreef:
samanthi schreef:
Isala schreef:ik vraag me echt af of thuis zitten en het einde der tijden afwachten de taak van een christen is.

De overtuiging dat de Heere hem beschermd is mooi, maar wat als hij toch ziek wordt?
En waarom vertrouwt hij voor zijn voedsel dan weer niet op de Heere, maar legt hij een voorraadschuur aan, die hij beschermd tegen indringers?
Dat waren ook mijn eerste vragen, als je niet bang bent waarom sluit je je dan op?
Wat heeft het voor nut jezelf opsluiten?
Ik denk dat onderstaande dingen meer Bijbels zijn:

1. Jezelf verootmoedigen
2. Je zorgen op Hem werpen
3. Nuchter en waakzaam zijn
4. Weerstand bieden aan de duivel

Uit: 2 Petrus 5
1. Doe je dat door als een kluizenaar te leven ?
2. -
3. Nuchter... past meer voor de mensen die juist de wereld in gaan.. Evangelisten bijv.
4. Bidden om de kracht er voor te krijgen, maar het is juist goed om bij een omgeving te zijn waar veel gevloekt wordt en daar iets van te zeggen bijv..
Gesloten