Naam nieuwe storm

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Mara »

De middagdienst is sowieso zeer matig bezet, net als in de andere kerken hier.
In de zomermaanden zijn in sommige kerken zelfs helemaal geen middagdiensten meer.
Dus het maakt niet uit welke wind er waait, hoeveel graden het is, of het regent of niet.
Ik denk dan, als de dominee het aandurft om van zo ver te komen, heb ik geen excuus om thuis te blijven.

Eenmaal begon het een keer te ijzelen toen we op weg waren, we zijn toen halverwege omgekeerd want het lukte niet om een schuin omhooggaande stoep op te komen. We gleden terug. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:
Ouddorp schreef:
Ik weet niet welk jaarboek jij hebt geraadpleegd?
Ondertussen zit Barneveld wel op 3600 of 3700 leden denk ik. Maar de diensten worden door circa 2500 mensen bezocht dus dat klopt dan weer wel
Ja, die snap ik, maar dat 1.100 mensen dan thuis blijven. Dat is gewoon 30%. Dat zijn toch niet enkel ouderen en kinderen en ouders die oppassen mag ik hopen.
Bij ons is 10% onder de vier, dan heb je nog kinderen die nog maar één keer mee gaan, de oppas en de ouderen en zieken, dan kom je een heen eind.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Terri »

Bij vrienden van ons is zondag tijdens al die woei een zoon geboren, menigeen meende dat het mannetje maar Storm genaamd moest worden....vader en moeder beslisten maar van niet :huhu
Overigens kom ik die naam op m'n werk regelmatig tegen.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Charles »

Ik heb wel een goede naam voor een nieuwe storm:

‘In een glas water’
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door -DIA- »

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de stormen die ons land teisterden, van 13 november 1972 en die van 2 april 1973, althans hier, veel zwaarder waren dan de laatste storm. Er werd ook veel meer aandacht aan geschonken in de media. De media kunnen wel eens een massahysterie veroorzaken. Media kunnen veel, kunnen soms iets maken of breken.
Ik onderschat daarmee niet de storm die nu gepasseerd is. Maar ik merk slechts een paar dingen op. Onderschatten zou onverstandig zijn, daar, wat we wel geloven, het evenwicht in de natuur wel degelijk ernstig lijkt te zijn verstoord. Ook de grote droogte is nog niet voorbij, als zien we nu voor het oog het tegendeel. Maar het zou volgens deskundigen jaren aaneen heel veel moeten regenen, om het grondwaterpeil in met name Oost- en Zuid-Nederland weer op peil te krijgen. Hierdoor dreigt er op termijn een ernstig drinkwatertekort.
Kortom: We zien uitersten: Grillig verloop van het weer, alles lijkt geïntensiveerd te worden, net als de reacties van de mens.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Bertiel »

klopt hoor Dia, die waren allebei windkracht 11.
Deze was zwaar in vergelijk met de vorige stormen (2018, 2013, 2007) omdat het langer duurde en enkele dagen achter elkaar
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de stormen die ons land teisterden, van 13 november 1972 en die van 2 april 1973, althans hier, veel zwaarder waren dan de laatste storm. Er werd ook veel meer aandacht aan geschonken in de media. De media kunnen wel eens een massahysterie veroorzaken. Media kunnen veel, kunnen soms iets maken of breken.
Ik onderschat daarmee niet de storm die nu gepasseerd is. Maar ik merk slechts een paar dingen op. Onderschatten zou onverstandig zijn, daar, wat we wel geloven, het evenwicht in de natuur wel degelijk ernstig lijkt te zijn verstoord. Ook de grote droogte is nog niet voorbij, als zien we nu voor het oog het tegendeel. Maar het zou volgens deskundigen jaren aaneen heel veel moeten regenen, om het grondwaterpeil in met name Oost- en Zuid-Nederland weer op peil te krijgen. Hierdoor dreigt er op termijn een ernstig drinkwatertekort.
Kortom: We zien uitersten: Grillig verloop van het weer, alles lijkt geïntensiveerd te worden, net als de reacties van de mens.
Vergeet 25 januari 1990 niet. Ik niet in elk geval...
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Herman »

eilander schreef:Vergeet 25 januari 1990 niet. Ik niet in elk geval...
Ja, dat was de ernstigste storm die ik me kan heugen. Wat herinner jij je daarvan?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door -DIA- »

eilander schreef: Vergeet 25 januari 1990 niet. Ik niet in elk geval...
In 1990 woonden we al in Rijssen, en binnen de bebouwde kom heb je doorgaans minder erg in de sterkte van een storm. In de jaren 70 woonden we buiten de bebouwde kom, en daar kreeg je de wind uit de eerste hand, zonder iets wat een break gaf.
Vooral de storm van 1972 vergeet ik niet snel. Een aantal punten: Mijn moeder lag toen in het ziekenhuis. We hadden in 1967 een nieuw huis laten bouwen, maar uit kostenoverweging eerst nog geen bovenkamers laten maken. Hierdoor was ons nieuwe huis instabiel en dreigde het dak eraf te waaien. Dit ging goed, maar het dak van de schuur, dat destijds uit asbest golfplaten bestond hield het niet, en kwam met een groot geraas naar beneden. Tijdens het middageten probeerde als maar gewoonte, mijn vader een hoofdstuk uit de Bijbel te lezen, maar hij moest stoppen, want hij kon niet boven het gebulder van de storm uitkomen... die dingen maken deze storm wel onvergetelijk voor me. Relatief kort daarop, in 1973 volgde weer een zeer zware storm. Deze keer wel minder schade bij ons. Maar goed onthouden, want de storm van 1972 lag nog vers in het geheugen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Bertiel »

dat m'n vader met de kotter naar binnen kwam. Dat was dan echt wel iets heftigs.
Een vriendje kwam spelen en die werd door z'n moeder opgehaald want op de fiest was onverantwoord.
Met m'n broer na de dijk aan zee geweest +/- 8 meter boven NAP. Konden er maar net overheen kijken, niet bovenop staan!
Dag erna rondje door de buitengebieden, waar hele daken van huizen waren leeggestormd, geen dakpan meer erop!

Ik was toen nog geen 8, maar diepe indruk achtergelaten.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door eilander »

Herman schreef:
eilander schreef:Vergeet 25 januari 1990 niet. Ik niet in elk geval...
Ja, dat was de ernstigste storm die ik me kan heugen. Wat herinner jij je daarvan?
We waren toen met de schoolbus onderweg, tijdens het toppunt van de storm. Dat was een bizarre reis. Omrijden door afgesloten dammen of omgevallen/wiebelende bomen. Daarnaast een bus waarvan de deur open waaide als we die niet vasthielden. En dan zag je onderweg nog omgevallen vrachtauto's en afgewaaide daken. Huilende meiden in de bus, maar ik had het zelf ook niet breed.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Orchidee »

1973 weet ik nog.
Als klein meisje van 5 jaar moest ik altijd door het gras langs een sloot (ik snap dat dus echt niet) alleen naar de oversteekplaats lopen waar mijn moeder me dan kwam ophalen van kleuterschool.
Die middag kwam ze toch maar iets eerder en ik waaide echt bijna in de sloot
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:1973 weet ik nog.
Als klein meisje van 5 jaar moest ik altijd door het gras langs een sloot (ik snap dat dus echt niet) alleen naar de oversteekplaats lopen waar mijn moeder me dan kwam ophalen van kleuterschool.
Die middag kwam ze toch maar iets eerder en ik waaide echt bijna in de slootAfbeelding
We fietsten met een groep meiden, na schooltijd en het waaide zo hard dat we achteruit werden geblazen.
Het was zo hilarisch. We konden niet meer van het lachen. :haha
Toen we eindelijk toch thuis aan kwamen, waren sommige ouders al zo ongerust geworden dat ze ons tegemoet waren gereden, maar kennelijk via een andere route.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door helma »

Ik weet 1972 of '73 nog. Mijn broertje lag in de wieg er er waaide een ruit stuk. Het glas lag bij de wieg (of er in... Dat weet ik niet meer). Ik weet dat ik 's nachts wakker werd van het gerinkel.
25 januari 1990 weet ik ook nog. Mijn oudste zoon werd de vlg dag 1 en ik had hem achterop de fiets om naar mijn schoonmoeder te brengen. Ik wilde nog even een kadootje kopen. Bij hun huis zette ik mijn fiets tegen de muur en viel er een dakpan naast me stuk. Ik ben over mijn zoon gaan hangen ter bescherming.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Naam nieuwe storm

Bericht door Geytenbeekje »

Ik meen te herinneren dat er in 2005/2006 een (mini) tornado was in de buurt van mijn huis maar ik kan dat niet meer herinneren.
Plaats reactie