Gereformeerde Gemeenten

rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door rian »

Weet iemand wie de kerkelijke bevestiging van het huwelijk van ds. M.T. Al-Chalabi doet?
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

rian schreef:Weet iemand wie de kerkelijke bevestiging van het huwelijk van ds. M.T. Al-Chalabi doet?
Ds. C. Hogchem, volgens mij.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

En met de bovenstaande feitelijke info heb ik de discussie over het al dan niet bediscussiëren van het a.s. huwelijk van deze predikant gesloten. Ontopic, en denk aan privacy en inhoudelijk niveau aub.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

Zita schreef:En met de bovenstaande feitelijke info heb ik de discussie over het al dan niet bediscussiëren van het a.s. huwelijk van deze predikant gesloten. Ontopic, en denk aan privacy en inhoudelijk niveau aub.
!!!

opnieuw een reeks berichten geknipt
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Charles »

Hoogvliet wordt opgeheven. Nooit een eigen predikant gehad. Wel zo’n 140 beroepen uitgebracht. Tis wat.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef:
Zita schreef:En met de bovenstaande feitelijke info heb ik de discussie over het al dan niet bediscussiëren van het a.s. huwelijk van deze predikant gesloten. Ontopic, en denk aan privacy en inhoudelijk niveau aub.
!!!

opnieuw een reeks berichten geknipt
!!! en weer. Bijzonder onplezierig dat steeds dezelfden hun gram moeten spuien hier.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Charles schreef:Hoogvliet wordt opgeheven. Nooit een eigen predikant gehad. Wel zo’n 140 beroepen uitgebracht. Tis wat.
Altijd moeilijk, het kerkje waar ik opgegroeid ben is ook pas opgeheven. (Zuidland)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
Zita schreef:
Zita schreef:En met de bovenstaande feitelijke info heb ik de discussie over het al dan niet bediscussiëren van het a.s. huwelijk van deze predikant gesloten. Ontopic, en denk aan privacy en inhoudelijk niveau aub.
!!!

opnieuw een reeks berichten geknipt
!!! en weer. Bijzonder onplezierig dat steeds dezelfden hun gram moeten spuien hier.
Eens, stoor me er aan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Maanenschijn »

Ik moest voor werk recent in een kerkgebouw zijn. Ik zag daar deze gedenksteen. Is dit ds. Barth uit de Gereformeerde Gemeenten, en zijn er bijv. geschriften van hem bekend? Hij is bij mij vrij onbekend (nu is dat laatste ook niet heel bijzonder).Afbeelding
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

Maanenschijn schreef:Ik moest voor werk recent in een kerkgebouw zijn. Ik zag daar deze gedenksteen. Is dit ds. Barth uit de Gereformeerde Gemeenten, en zijn er bijv. geschriften van hem bekend? Hij is bij mij vrij onbekend (nu is dat laatste ook niet heel bijzonder).Afbeelding
http://www.theologienet.nl/documenten/b ... schets.pdf
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Ik heb één boek van hem: over de Nederlandse geloofsbelijdenis.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Maanenschijn »

Zita schreef:
Maanenschijn schreef:Ik moest voor werk recent in een kerkgebouw zijn. Ik zag daar deze gedenksteen. Is dit ds. Barth uit de Gereformeerde Gemeenten, en zijn er bijv. geschriften van hem bekend? Hij is bij mij vrij onbekend (nu is dat laatste ook niet heel bijzonder).[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202002 ... 3df252.jpg[/img]
http://www.theologienet.nl/documenten/b ... schets.pdf
Dank! Ik vind het altijd leuk om dingen die ik toevalligerwijs tegenkom wat in een historische context te plaatsen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Wat ik dan weer heel leuk vind, is dat het artikel op Theologienet ook antwoord geeft op de vraag van welke foto dit kerkgebouw is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:Wat ik dan weer heel leuk vind, is dat het artikel op Theologienet ook antwoord geeft op de vraag van welke foto dit kerkgebouw is.
Je hebt een uitstekende speurneus. Overigens zou ik jou zin net iets anders formuleren: van welk kerkgebouw deze foto is...;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:Wat ik dan weer heel leuk vind, is dat het artikel op Theologienet ook antwoord geeft op de vraag van welke foto dit kerkgebouw is.
Je hebt een uitstekende speurneus. Overigens zou ik jou zin net iets anders formuleren: van welk kerkgebouw deze foto is...;)
Dank voor het compliment... ;)

Mijn Nederlands laat me de laatste tijd wat in de steek. :oO Het is me al vaker opgevallen. Maar in ieder geval begrijp je wat ik bedoel. En dat is al heel wat. :slurp

En om nog even op ds. J.D. Barth terug te komen: zijn er ook nog leespreken van hem bekend?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie