COVID-19

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

Eigenlijk begin ik best wel bezorgd te worden. Hoe gaat dit aflopen? Ik geloof nooit dat het gaat lukken om het virus in te dammen. En het sterftecijfer ligt waarschijnlijk hoger dan bij de Spaanse griep. Wat vinden jullie ervan?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wuhan virus

Bericht door samanthi »

Hendrien schreef:Eigenlijk begin ik best wel bezorgd te worden. Hoe gaat dit aflopen? Ik geloof nooit dat het gaat lukken om het virus in te dammen. En het sterftecijfer ligt waarschijnlijk hoger dan bij de Spaanse griep. Wat vinden jullie ervan?
Ik zou het afwachten, er komen telkens geruchten van epidemieën, en telkens duikt de media erop, het kán zijn dat het hier in Nederland komt, dat kun je het niet tegenhouden, het kan ook zijn dat het hier niet komt, dan maken we ons druk om niets, de ebola, Mexicaanse griep en nog veel meer heeft ons in de greep gehouden, een mens lijdt het meest om het lijden dat hij vreest.
God staat erboven, het loopt Hem niet uit de hand, laat ons gebed zijn voor hen die het wel treft, en verder alles in Zijn handen leggen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wuhan virus

Bericht door Posthoorn »

Zorg dat je genoeg vitamine C gebruikt, minstens 3 x daags 1 g.
En verder heb ik een flesje Sambucol klaarstaan.

Meer dan voorzorgsmaatregelen treffen kunnen we niet en het dan verder idd. in Gods hand leggen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:Zorg dat je genoeg vitamine C gebruikt, minstens 3 x daags 1 g.
En verder heb ik een flesje Sambucol klaarstaan.

Meer dan voorzorgsmaatregelen treffen kunnen we niet en het dan verder idd. in Gods hand leggen.
Vergeet ook niet de vitamine D!
Vrijwel iedereen heeft extra vit. D nodig in de wintermaanden. Niet alleen voor de botten, maar ook voor de werking van het immuunsysteem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wuhan virus

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:Eigenlijk begin ik best wel bezorgd te worden. Hoe gaat dit aflopen? Ik geloof nooit dat het gaat lukken om het virus in te dammen. En het sterftecijfer ligt waarschijnlijk hoger dan bij de Spaanse griep. Wat vinden jullie ervan?
De Kerk hoeft niet bezorgd te zijn, maar dat wil niet zeggen dat ook de levende Kerk niet onder het oordeel omkomt. We kunnen dit niet anders zien als een oordeel van God over een mens die dacht alles zelf te kunnen en God dacht uit te schakelen.
Ik denk ook aan de bijzondere bewaring van de vertalers van de Bijbel toen in Dordrecht een pestepidemie heerste, waar elke dag doden vielen. Van de statenvertalers is niemand ziek geworden. Daarin mogen we opmerken dat zij in de gunst van God bezig waren, en Hij hen beschermde, ook toen deze pandemie als een gesel Europa teisterde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wuhan virus

Bericht door Jeremiah »

Volgens de toonaangevende epidemoloog Gabriel Leung uit Hongkong kan het nieuwe coronavirus 60 procent van de wereldbevolking treffen. Leung deed zijn uitspraken in de Britse krant The Guardian. Andere landen moeten volgens hem overwegen om dezelfde maatregelen te nemen als China in de strijd tegen het virus. Anders kan het dodental enorm oplopen, meent de hoogleraar.

Eerder waarschuwde WHO-baas Tedros Adhanom Ghebreyesus al dat we mogelijk 'alleen het topje van de ijsberg zien' als het om het aantal besmettingen buiten China gaat. Leung stelt nu dat het achterhalen van de 'vorm en grootte' van die ijsberg prioriteit moet hebben. ,,Zestig procent van de wereldbevolking is een ontzettend groot aantal”, aldus Leung tegen de krant.

www.ad.nl

"Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Jeremiah schreef:Volgens de toonaangevende epidemoloog Gabriel Leung uit Hongkong kan het nieuwe coronavirus 60 procent van de wereldbevolking treffen. Leung deed zijn uitspraken in de Britse krant The Guardian. Andere landen moeten volgens hem overwegen om dezelfde maatregelen te nemen als China in de strijd tegen het virus. Anders kan het dodental enorm oplopen, meent de hoogleraar.

Eerder waarschuwde WHO-baas Tedros Adhanom Ghebreyesus al dat we mogelijk 'alleen het topje van de ijsberg zien' als het om het aantal besmettingen buiten China gaat. Leung stelt nu dat het achterhalen van de 'vorm en grootte' van die ijsberg prioriteit moet hebben. ,,Zestig procent van de wereldbevolking is een ontzettend groot aantal”, aldus Leung tegen de krant.

http://www.ad.nl

"Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten."
Ik ben toch erg benieuwd waar die 60% vandaan komt. China is wel wat anders dan de rest van de wereld met meer dan 50 steden met meer dan 2 miljoen inwoners, en een cultuur die niet erg op hygiëne is gericht. Daarbij is er ook nog de extreme luchtvervuiling (die mogelijk gecorreleerd is met vatbaarheid voor dit soort infectieziekten). Landen als India, Pakistan, Indonesië, misschien Brazilië moeten oppassen en mogelijk Chinese maatregelen nemen als er verspreiding in het land is (en nu al voorzichtiger zijn) maar voor West-Europa en zelfs Singapore, Zuid-Korea en Japan is er nog geen reden voor paniek (dat kan altijd komen) en lijkt het niet erg realistisch om aan te nemen dat de verspreiding daar vergelijkbaar zal zijn met Wuhan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Wuhan virus

Bericht door Isala »

In Wuhan gaan de christenen de straat op, om in deze hopeloze toestand aan de radeloze bevolking het Evangelie te verkondigen.
Zij gaan onbevreesd (voor de autoriteiten en hun eigen gezondheid) naar centrale punten, winkels, straten en delen maskers en traktaatjes uit.
Ze krijgen veel ruimte, en hun gele beschermingspakken zijn inmiddels een kleur van hoop geworden.
Waar de regering aan de ene kant er alles aan doen om het Evangelie te onderdrukken, geeft God in deze verschrikkelijke omstandigheden een geopende deur!

https://heartcrymissionary.com/mission- ... han-china/
Hora est!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wuhan virus

Bericht door helma »

...
Laatst gewijzigd door helma op 14 feb 2020, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wuhan virus

Bericht door helma »

All across China, people are talking about Dr Li Wen Liang. He was the doctor who discovered the novel coronavirus and in the early morning of 7 Feb, 2:58AM, he was promoted into glory and went home to be with our Father in heaven.

Back in December last year, he was arrested for being a whistle blower 'spreading rumors' about a mysterious pneumonia like virus. This morning we found out he was in fact a fellow brother in Christ. Our hearts are deeply moved by his sacrificial choice to spread awareness about the virus despite the risks he faced, especially to his reputation and to his own health.

He continued to care for patients up until he was infected himself. What a legacy to leave behind of what it means to be like Jesus to those hurting in a time of crisis.
He chose to be an example of Immanuel, 'God with us' to the people of Wuhan.
Can you imagine the joy he must have felt as he entered into eternity and heard the words, "Well done, my good and faithful servant"?

So today, please pray for his family, especially his wife who is also infected and 8 months pregnant with their second child. May God heal them supernaturally and give them grace, peace, strength and comfort during this time.

Dr Li Wen Liang penned a deeply touching Chinese poem below of how he would miss his family, his beloved Wuhan and quoted 2 Tim 4:7-8 ‘I have fought the good fight, I have finished the race, I have kept the faith’. Finally, there is laid up for me the crown of righteousness, which the Lord, the righteous Judge, will give to me on that Day, and not to me only but also to all who have loved His appearing.
#jiayouwuhan
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Ontroerend. Dank voor het delen.

Wat is de bron?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wuhan virus

Bericht door helma »

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... oser=false

Facebookpagina van Persecution Relief
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wuhan virus

Bericht door Posthoorn »

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

Echt nieuws...En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wuhan virus

Bericht door refo »

huisman schreef:
Echt nieuws...En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Maak de zin nog even af!
Plaats reactie