Wat doen we vandaag?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Klavart schreef: Dit klinkt als een gemiddeld dorp...
:humhihi
Maar daar rijdt deze niet

Een opvallende tram rijdt deze week door Rotterdam. Het gaat om de Peking Express, een tram die is omgebouwd tot rijdend Chinees restaurant. De reizigers krijgen een achtgangendiner voorgesteld. "Echt Chinees, zoals mijn oma het vroeger maakte", zegt chef-kok Fenmei Hu.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/191460/P ... y4RWBSXZ8s
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Mara schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet zo leuk is als je in een stil dorpje woont en je wordt in de zomer overspoeld door toeristen. Die hun sporen zo kunnen achterlaten bovendien...
Mijn zusje woont in een Zeeuws dorpje en ik zou echt niet tegen die sociale controle kunnen.
Ik vind het niet heel erg. Ik ben er al mijn gehele leven aan gewend, dus ik weet niet beter. En dat 'sporen achter laten' valt ook heus wel mee. De Duitsers zouden wel wat meer verkeersregels kunnen leren. Maar verder zijn ze heel goed voor de portemonnee.

Het is nu heerlijk rustig. De hoofdstraat van het dorp is afgesloten, omdat die heringericht wordt.

En de sociale controle valt hier ook wel mee. Tenminste, ik heb nergens last van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
Mara schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet zo leuk is als je in een stil dorpje woont en je wordt in de zomer overspoeld door toeristen. Die hun sporen zo kunnen achterlaten bovendien...
Mijn zusje woont in een Zeeuws dorpje en ik zou echt niet tegen die sociale controle kunnen.
Ik vind het niet heel erg. Ik ben er al mijn gehele leven aan gewend, dus ik weet niet beter. En dat 'sporen achter laten' valt ook heus wel mee. De Duitsers zouden wel wat meer verkeersregels kunnen leren. Maar verder zijn ze heel goed voor de portemonnee.

Het is nu heerlijk rustig. De hoofdstraat van het dorp is afgesloten, omdat die heringericht wordt.

En de sociale controle valt hier ook wel mee. Tenminste, ik heb nergens last van.
Omdat jij anderen bespioneert ? :nananere
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Neen. Ik voer hier op het forum al sociale controles uit. :yahoo :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Ik houd erg van een dorp, helaas woon ik er niet ;)

Vandaag aan het werk ( dag omgewisseld ivm de staking van het onderwijs)

Sterkte Zeeuw!
Dank je. Het was erg indrukwekkend. Olv ds Harinck, die ook indringend sprak tot hen die nog buiten staan.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
pierre27 schreef:
Ad Anker schreef:
pierre27 schreef:Vandaag een dag naar Flakkee..
Wat een wijs besluit. :)

Het is alleen niet zonnig.
Maakt niet uit, Dirksland is zonder zon ook mooi.
Nou ja, mooi...
Ja joh, altijd leuk even een dagje zo bij mn vrienden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Vandaag zijn we bezig geweest met ontspullen. Alle bruikbare spullen en boeken weggebracht naar Terre des Hommes.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door HersteldHervormd »

Middagje countrylifestylen in Putten :yahoo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:Vandaag zijn we bezig geweest met ontspullen. Alle bruikbare spullen en boeken weggebracht naar Terre des Hommes.
Het woordeken 'alle' zal wel 'overtollige' moeten luiden.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Anders zou het wel ontspullen in optima forma te noemen zijn :D
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Het woordeken 'alle' zal wel 'overtollige' moeten luiden.
DDD schreef:Anders zou het wel ontspullen in optima forma te noemen zijn :D
Inderdaad. Dat zou wat zijn geweest. Al mijn design meubels weg. Dat zou drama zijn.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ambtenaar schreef:
refo schreef: Het woordeken 'alle' zal wel 'overtollige' moeten luiden.
DDD schreef:Anders zou het wel ontspullen in optima forma te noemen zijn :D
Inderdaad. Dat zou wat zijn geweest. Al mijn design meubels weg. Dat zou drama zijn.
Dan had ik het adres van je kringloop willen hebben ;-)
Op zich is het heerlijk om op te ruimen en dingen weg te doen, ik bewaar steeds minder. Zeker na het moeten leegruimen van het huis van mijn ouders kijk ik heel anders naar mijn inboedel. Er komt een moment dat de kinderen dit uit moeten ruimen, wat gaan ze er dan mee doen? Ik wil ze ook niet belasten met een huis vol overbodige spullen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Ik hecht ook weinig aan spullen en ben makkelijk met dingen wegdoen. Wij hebben een paar antieke kasten gekregen en daar hecht ik wel aan. Ook heb ik een oud stoeltje met originele bekleding van de zus van mijn overgrootoma gekregen. Dat vind ik ook wel bijzonder en zal ik niet snel wegdoen. Ons huis is trouwens met 6 personen ook al aardig vol.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef: Dan had ik het adres van je kringloop willen hebben ;-)
Op zich is het heerlijk om op te ruimen en dingen weg te doen, ik bewaar steeds minder. Zeker na het moeten leegruimen van het huis van mijn ouders kijk ik heel anders naar mijn inboedel. Er komt een moment dat de kinderen dit uit moeten ruimen, wat gaan ze er dan mee doen? Ik wil ze ook niet belasten met een huis vol overbodige spullen.
Wij zitten in een andere levensfase, maar wij doen hetzelfde. Al het speelgoed waar onze kinderen te oud voor zijn of waar ze niet meer mee spelen gaat weg evenals kinderkleding, (kinder-)boeken en oude meubels.

Mocht iemand nog een antiek dressoir willen, binnenkort gratis af te halen.

Het Lego van de oudste staat al gedeeltelijk op marktplaats. Daar kan hij zijn spaarpot mee vullen.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 03 feb 2020, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Wim Anker »

Design meubels...

Wat betekent dat eigenlijk? Fijn, gemakkelijk in gebruik en onderhoud? Goede prijs/kwaliteit verhouding in lijn met bijbelse soberheid?
Plaats reactie