Vraag (algemeen)

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Nee helemaal niet.
Ik zei alleen maar waarom ik denk (inderdaad, nog steeds) dat er 2 of meer personen achter jouw account zitten. Volgens mij heb ik daar geen waardeoordeel over gegeven.
Ik zou bij deze verdenking toch graag zien dat je dat met een voorbeeld illustreert. Dat heeft niets met geen zin hebben te maken. Dan maak je maar zin.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Voor mij was vorige week de belangrijkste eyeopener. Je was altijd mordicus tegen de HSV in je kerkverband en vorige week vond je het opeens niet erg als er een HSV-gemeente aan je kerkverband werd toegevoegd.
Een ander voorbeeld vind ik hoe je de prediking van ds. Harinck en ds. Honkoop op een lijn probeerde te brengen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Juist. En wat is daar mis mee?

Ik ben tegen de HSV, maar ik pleit wel voor éénheid, zolang ik zelf maar niet op zondag in de kerk uit de HSV hoef te lezen of hoor preken. Maar er is niets op tegen als andere gemeenten dat wel doen. Ik kan dat zelf in mijn geweten gewoon niet verantwoorden.

En wat betreft de prediking van ds. Harinck en ds. Honkoop: ik heb wel degelijk gezegd dat er accentverschillen waren, maar ik heb ook proberen aan te geven dat die in het licht van Gods wereldwijde kerk zeer nihil zijn. Er zijn wel grotere verschillen geweest (en nog) binnen de GG.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Het overtuigt mij niet, in ieder geval.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Laat gaan, denk ik dan.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Ik ben tegen de HSV, maar ik pleit wel voor éénheid, zolang ik zelf maar niet op zondag in de kerk uit de HSV hoef te lezen of hoor preken. Maar er is niets op tegen als andere gemeenten dat wel doen. Ik kan dat zelf in mijn geweten gewoon niet verantwoorden.
Dat zou mij weer een vraag uitlokken. Even in Jantjes berichten "Herziene" als zoekopdracht geven en je ziet dat de HSV onzuiver, onbetrouwbaar is en dat een artikelenreeks in de SB waar wordt gepleit dat de GG niet meekan met de HSV van "ganser harte" onderschreven wordt en vervolgens is het geen probleem als een GG zou kiezen voor een HSV. Dat roept wel vragen op natuurlijk.

Dus ik denk ook dat het een bepaalde stelligheid is die je hier ten toon spreidt en dat je het eigenlijk genuanceerder bedoelt. Verder doe je heel boos in je vorige posting, maar ik bedoel het echt niet kwaad hoor.

Nogmaals, als je zo frequent aanwezig bent en post moet je af en toe wat tegengas kunnen incasseren.
En iedereen is en blijft hier hartelijk welkom die zich aan de spelregels houdt, ook jij!
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Voor mij was vorige week de belangrijkste eyeopener. Je was altijd mordicus tegen de HSV in je kerkverband en vorige week vond je het opeens niet erg als er een HSV-gemeente aan je kerkverband werd toegevoegd.
Een ander voorbeeld vind ik hoe je de prediking van ds. Harinck en ds. Honkoop op een lijn probeerde te brengen.
Dit ligt toch meer aan jouw inlevingsvermogen. Jantje is zeer consequent in het lankmoedig verdragen van verscheidenheid in de GG én in het duidelijk geven van zijn mening. Hij formuleert wellicht soms wat onbeholpen maar de strekking is altijd prima te volgen, mijns inziens.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:Laat gaan, denk ik dan.
Juist. Ik vind het hier, als 2 moderators iets vinden van Jantje, een beetje ver en op de persoon gaan. Laat hem ook gewoon wat tegenstrijdig zijn. Het geeft wat mij betreft kleur aan het forum.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Een beetje ver, dat weet ik zo niet, maar op de persoon is echt wat anders: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:Laat gaan, denk ik dan.
Juist. Ik vind het hier, als 2 moderators iets vinden van Jantje, een beetje ver en op de persoon gaan. Laat hem ook gewoon wat tegenstrijdig zijn. Het geeft wat mij betreft kleur aan het forum.
Hij is tegenstrijdig en dat geeft kleur. Dat zeg ik ook al een aantal malen. Wat ik ervan vindt is dat hij door zijn frequente en stellige aanwezigheid wel wat oppositie kan verwachten.

Zo'n opmerking van jou in 'gelezen, gedacht, gehoord' vind ik dan weer flauw. Maar dat geheel terzijde. :)
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ik ben serieus gevoelig voor tegenstrijdigheden, maar ik vind dat dat echt wel meevalt.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:Laat gaan, denk ik dan.
Juist. Ik vind het hier, als 2 moderators iets vinden van Jantje, een beetje ver en op de persoon gaan. Laat hem ook gewoon wat tegenstrijdig zijn. Het geeft wat mij betreft kleur aan het forum.
Hij is tegenstrijdig en dat geeft kleur. Dat zeg ik ook al een aantal malen. Wat ik ervan vindt is dat hij door zijn frequente en stellige aanwezigheid wel wat oppositie kan verwachten.

Zo'n opmerking van jou in 'gelezen, gedacht, gehoord' vind ik dan weer flauw. Maar dat geheel terzijde. :)
Flauw? Ad, ik vind deze discussie hier echt niet zo top. Zeker niet als het door meerdere moderators wordt gedaan. Dat jij, als ik er elders op reageer, dat flauw noemt, bevestigt mijn gevoel nog meer. Dat oppositie ben ik het helemaal mee eens. Maar als Jantje zijn best doet om, op geheel eigen wijze, iets te onderbouwen en de ene moderator reageert ‘niet overtuigd’ en de andere gaat in de geschiedenis zoeken, zie ik weinig meer van de rol als moderator. Maar misschien is mijn verwachting daarvan niet goed.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraagje

Bericht door Nasrani »

Dit hele gedoe roept bij mij de vraag op in hoeverre moderators mee moeten discussiëren? Net zoals een scheidsrechter niet mee doet aan een wedstrijd, maar boven de partijen staat.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Ik vind het een heel rare gedachte dat er een Jan en een Tje zouden zijn.

In de lijn van Jantje, die ik dus als één beschouw, zit absoluut wel iets consequents. Stijl klopt gewoon. Bij het consequente van Jantje hoort ook een zekere inconsequentie.
Maar ach, wie heeft er wel een afgewogen en afgeronde visie op Het Totaalplaatje van het universum?

Verder vind ik dat Tiberius sluitend bewijs (!) moet leveren of zijn wegmodereren.

Sowieso hoort een dergelijke opmerking eerst per PB besproken worden.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Ik denk nooit veel na over de persoon van de forummers, maar bij Jantje heb ik ook wel eens gedacht: je bent of heel jong, of al behoorlijk op leeftijd. Toch een soort verschillende manieren van reageren.
Ik kan me wel voorstellen dat Jantje het niet fijn vindt om zo besproken te worden, maar hij is wel iemand die zelf over alles en iedereen een uitgesproken mening heeft, dus dan kun je ook wat tegenwind verwachten.
Plaats reactie