Verwachte boeken theologie

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jantje »

Er staat een contactveld op de website wat je kunt invullen, @Bezorgd... Dus ga je gang... :langue ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door pierre27 »

eilander schreef:Bij dit genre boeken is het volgens mij vrij eenvoudig:
1. Gaat het over de mens, dan is het zoals het ook in de Bijbel wordt beschreven: in zichzelf zondaren, maar als het goed is, wordt ook beschreven hoe ze van genade moeten leven.
2. Gaat het over de Heere, dan is daarin iets te lezen over zijn eeuwige trouw en zondaarsliefde.
3. Soms zijn de schrijvers van deze brieven op hun plek, en dan lees je daarover mooie dingen.
4. Soms zijn ze niet op hun plek, en dan lees je over andere mensen of wordt er alleen maar over eigen armoede gesomberd.
5. En dan ik als lezer... soms ben ik niet op mijn plek en dan smul ik van het verkeerde.
Heldere punten. Ik kan niet zoveel met de ergenis die dergelijke boeken oproepen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:
Bona Fide schreef:
Stof schreef:
huisman schreef: Afbeelding
Ben erg benieuwd naar de verdere werken die de uitgeverij van ds. Al Chalabi verder uit hoopt te gaan geven.
Ben ik ook wel benieuwd naar, ja. Op zijn site (https://www.redheiferpublishing.nl/) schrijft hij zelf:
"Red Heifer Publishing is een nieuwe uitgeverij van reformatorische boeken. Het doel van alle werkzaamheden is het verspreiden van het Evangelie voor een relatief lage prijs. Daardoor wordt het Evangelie optimaal verspreid. Bovendien wordt de focus gelegd op het uitgeven van boeken over relatief onbekende Bijbelgedeelten. Dit betreft prekenboeken maar ook heruitgave van oude werken en vertalingen van oude uitgaven uit het Engelse taalgebied."

Heb het boek zelf (nog) niet in handen gehad -en de inhoud zal vast goed zijn- maar ik hoop dat de redactie van de tekst van de inhoud van dit boek beter is dan de achterkant van het boek (die nl. op de site te lezen is) doet vermoeden.
"… heeft alles verbeurd en vezondigt …"
"... wordt het de onbekeerden in alle ernst verkondigt ..."

Goed streven uiteraard. Maar waarom de leespreken dan niet helemaal gratis via PrekenWeb verspreiden?
Deze predikant werkt toch verder ook niet mee aan die website?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Bezorgd schreef:
Bona Fide schreef:
Stof schreef:[
Ben erg benieuwd naar de verdere werken die de uitgeverij van ds. Al Chalabi verder uit hoopt te gaan geven.
Ben ik ook wel benieuwd naar, ja. Op zijn site (https://www.redheiferpublishing.nl/) schrijft hij zelf:
"Red Heifer Publishing is een nieuwe uitgeverij van reformatorische boeken. Het doel van alle werkzaamheden is het verspreiden van het Evangelie voor een relatief lage prijs. Daardoor wordt het Evangelie optimaal verspreid. Bovendien wordt de focus gelegd op het uitgeven van boeken over relatief onbekende Bijbelgedeelten. Dit betreft prekenboeken maar ook heruitgave van oude werken en vertalingen van oude uitgaven uit het Engelse taalgebied."

Heb het boek zelf (nog) niet in handen gehad -en de inhoud zal vast goed zijn- maar ik hoop dat de redactie van de tekst van de inhoud van dit boek beter is dan de achterkant van het boek (die nl. op de site te lezen is) doet vermoeden.
"… heeft alles verbeurd en vezondigt …"
"... wordt het de onbekeerden in alle ernst verkondigt ..."

Goed streven uiteraard. Maar waarom de leespreken dan niet helemaal gratis via PrekenWeb verspreiden?
Deze predikant werkt toch verder ook niet mee aan die website?

Dat weet ik niet.
Maar als je een doel hebt om voor een zo laag mogelijke prijs het Evangelie te verspreiden, lijkt me dat je dan ook gebruikt maakt van de gratis alternatieven.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Goed streven uiteraard. Maar waarom de leespreken dan niet helemaal gratis via PrekenWeb verspreiden?
Bezorgd schreef:Maar als je een doel hebt om voor een zo laag mogelijke prijs het Evangelie te verspreiden, lijkt me dat je dan ook gebruikt maakt van de gratis alternatieven.
Jantje schreef:Er staat een contactveld op de website wat je kunt invullen, @Bezorgd... Dus ga je gang... :langue ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door pierre27 »

Wellicht is het voor hem helemaal geen alternatief, maar dat weet ik natuurlijk niet. Ik dacht dat jij iets met die site te maken hebt maar waarschijnlijk ben ik abuis.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:Wellicht is het voor hem helemaal geen alternatief, maar dat weet ik natuurlijk niet. Ik dacht dat jij iets met die site te maken hebt maar waarschijnlijk ben ik abuis.
Hoe kom je erbij. Alle predikanten in de GG mogen meedoen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Een nieuwe Catechismusverklaring. Ofwel misschien kunnen we ook spreken van een oude Catechismusverklaring! Maar dat mag niets uitmaken, gezien de Catechismus nog van veel oudere datum is!
Een bijzondere verklaring, die naar ik zo wat aanvoel, wel eens niet zo gewild zou kunnen zijn onder het forumpubliek.
De titel: TROOSTRIJK ONDERWIJS, van wijlen ds. W.C. Lamain.
Het is (citaat DE SAAMBINDER) geen analytische, maar een bevindelijke verklaring. Als ik me niet vergis is juist een analytische verklaring tegenwoordig neer begeerd. Voor wie de Saambinder leest, er staat een goede recensie in De Saambinder, geschreven door ds. P.D. den Haan
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Bezorgd »

Heeft iemand het nieuwste boek van ds Harinck al gelezen?
De zekerheid van de zaligheid

Afbeelding



Recensie: https://www.rd.nl/kerk-religie/pastoraa ... -1.1626651
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jantje »

Het staat bovenaan op mijn verlanglijstje.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door FlyingEagle »

Bij mij ook.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Arja »

Bezorgd schreef:Heeft iemand het nieuwste boek van ds Harinck al gelezen?
De zekerheid van de zaligheid

Afbeelding



Recensie: https://www.rd.nl/kerk-religie/pastoraa ... -1.1626651
Hoe nieuw is dit boek?
Ik kan de link niet openen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Heeft iemand het nieuwste boek van ds Harinck al gelezen?
Jazeker: ds. Kieviet.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Heeft iemand het nieuwste boek van ds Harinck al gelezen?
Jazeker: ds. Kieviet.

.......en huisman.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie