Welke muziek luister je?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Salomo schreef:
-DIA- schreef:
Salomo schreef:Ik luister vooral pop muziek, maar in de woonkamer wordt veel bach gedraait.
Elders is op het forum een link naar achtergronden en het ontstaan van popmuziek.
Als liefhebber van deze muziek zal je daar zeker in geïnteresseerd zijn, denk ik zo.
Nu kan het ook zijn dat je gedwongen naar popmuziek luistert.
Ik moet dat ook. Ik werk een paar middagen per week in een van Nederlands grootste supermarktketen, en daar ben je dan gedwongen naar deze muziek te luisteren.
Pop muziek is natuurlijk erg breed en je hoort het overal in terug. Op school en in de supermarkt (volgensmij draaien ze daar expres slome muziek, zodat je langer in de supermarkt blijft). Ik voel me vaak niet gedwongen om pop muziek te luisteren. Ik stoor me eerder aan het hip hop wat iedereen tegenwoordig luistert.

Kan je het linkje doorsturen?
https://www.bijbelseoverdenkingen.nl/l/ ... ian-music/
Laat ik wel zeggen dat ik het niet altijd eens ben met wat hier gezegd wordt.
Wat 'slome muziek' betreft, eerder was dat inderdaad zo, maar nu lijkt er een radiozender op te staan die wat hardere popmuziek uitzendt. In elk geval is de muziekstijl iets steviger geworden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Salomo »

-DIA- schreef:
Salomo schreef:Ik luister vooral pop muziek, maar in de woonkamer wordt veel bach gedraait.
Elders is op het forum een link naar achtergronden en het ontstaan van popmuziek.
Als liefhebber van deze muziek zal je daar zeker in geïnteresseerd zijn, denk ik zo.
Nu kan het ook zijn dat je gedwongen naar popmuziek luistert.
Ik moet dat ook. Ik werk een paar middagen per week in een van Nederlands grootste supermarktketen, en daar ben je dan gedwongen naar deze muziek te luisteren.
Vind je het dan wel fijn om daar te werken?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Salomo schreef:
-DIA- schreef:
Salomo schreef:Ik luister vooral pop muziek, maar in de woonkamer wordt veel bach gedraait.
Elders is op het forum een link naar achtergronden en het ontstaan van popmuziek.
Als liefhebber van deze muziek zal je daar zeker in geïnteresseerd zijn, denk ik zo.
Nu kan het ook zijn dat je gedwongen naar popmuziek luistert.
Ik moet dat ook. Ik werk een paar middagen per week in een van Nederlands grootste supermarktketen, en daar ben je dan gedwongen naar deze muziek te luisteren.
Vind je het dan wel fijn om daar te werken?
Ja, het werk doe ik daar heel graag. Ik ben intussen gepensioneerd, maar ik blijf er zolang ik daarvoor de krachten krijg nog werken. Van kinds aan lag mijn hart wat dat betreft in de levensmiddelen- en drogisterijmarkt
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Bertiel »

grappig dat die branche je zo trok, zaten je ouders er ook in?

Ik luister heel de dag radio 538. Toen de week van de Jaren 90 er was, kwam ik er tot beschamens toe achter dat ik veel meer hiervan uit m'n hoofd kan meezingen dan psalmen in de kerk.
Heb lang en veel popmuziek geluisterd, ondanks dat het vrij onschuldig lijkt, geeft het toch uitholling.
Als ik het nu hoor wat ik vroeger mooi vond (en eigenlijk nogsteeds) dan probeer ik in gedachten maar een psalm te zingen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Bertiel schreef:grappig dat die branche je zo trok, zaten je ouders er ook in?
Neen zij, ganselijk niet. Zij waren van een gans andere beroeping.
(of ik dit goed spel en zeg weet ik niet, maar het klink wel plechtig zo)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
Bertiel schreef:grappig dat die branche je zo trok, zaten je ouders er ook in?
Neen zij, ganselijk niet. Zij waren van een gans andere beroeping.
(of ik dit goed spel en zeg weet ik niet, maar het klink wel plechtig zo)
'Hantering' klinkt nog beter...
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Bertiel »

gans moet denk ik met sch, anders vliegt'ie
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Wij willen de medeforummers hartelijk bedanken voor hun goede en heldere taalkundige adviezen.
Wij zijn hen daar zeer erkentelijk voor.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Stof »

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Dat geeft niets. Het paste bij het publiek en het was prima zo.

Niet zo negatief doen. Het orgel is niet alleen voor de culturele elite. Al vind ik het niet mijn smaak, ik vind het heel leuk dat hij zoiets doet. Je zet jezelf dan wel gelijk op de kaart. Daar is ook wel lef voor nodig. Ik heb het idee dat zijn kapsel gelijk is aangepast aan zijn nieuwe baan :D

Los daarvan: hij is altijd bescheiden. Hij noemt zich amateur, en meldt dat hij geen noten kan lezen. Het zou passend zijn als de professionals daar niet zo laatdunkend over zouden doen. Die zouden soms ook wel wat meer van die bescheidenheid mogen hebben. Zeg ik als amateur die ook geen noten kan lezen maar toch heel anders speelt. :D

Ik dacht eigenlijk dat hij marechaussee is, maar ik ben kennelijk niet van alle laatste nieuwtjes in de refowereld op de hoogte.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Stof »

DDD schreef:Dat geeft niets. Het paste bij het publiek en het was prima zo.

Niet zo negatief doen. Het orgel is niet alleen voor de culturele elite. Al vind ik het niet mijn smaak, ik vind het heel leuk dat hij zoiets doet. Je zet jezelf dan wel gelijk op de kaart. Daar is ook wel lef voor nodig. Ik heb het idee dat zijn kapsel gelijk is aangepast aan zijn nieuwe baan :D

Los daarvan: hij is altijd bescheiden. Hij noemt zich amateur, en meldt dat hij geen noten kan lezen. Het zou passend zijn als de professionals daar niet zo laatdunkend over zouden doen. Die zouden soms ook wel wat meer van die bescheidenheid mogen hebben. Zeg ik als amateur die ook geen noten kan lezen maar toch heel anders speelt. :D

Ik dacht eigenlijk dat hij marechaussee is, maar ik ben kennelijk niet van alle laatste nieuwtjes in de refowereld op de hoogte.
Ja, die bescheidenheid maakt deze jongeman heel innemend. Ik vind het bijna vertederend, met die lompe politieboots op de pedalen.
Ik geloof dat hij binnenvaartschipper was en bij de marine heeft gezeten ofzo?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Salomo schreef:
-DIA- schreef:
Salomo schreef:Ik luister vooral pop muziek, maar in de woonkamer wordt veel bach gedraait.
Elders is op het forum een link naar achtergronden en het ontstaan van popmuziek.
Als liefhebber van deze muziek zal je daar zeker in geïnteresseerd zijn, denk ik zo.
Nu kan het ook zijn dat je gedwongen naar popmuziek luistert.
Ik moet dat ook. Ik werk een paar middagen per week in een van Nederlands grootste supermarktketen, en daar ben je dan gedwongen naar deze muziek te luisteren.
Vind je het dan wel fijn om daar te werken?
Vandaag moest ik me helaas ziek melden...
Ik weet niet hoe het verder zal gaan.
(is of topic, vandaar dat ik er niet verder op inga)

Om een beetje ontopic te blijven, ik luister niet naar muziek.
Soms kruip ik achter het orgel.
Zelf actief muziek maken komt me beter over dan passief luisteren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Momenteel luister ik veel naar opnamen van Ingrid Haebler. Heerlijk verfijnd pianospel. Ik zou bijna zeggen dat je kan horen dat ze uit een adellijk geslacht komt.

Nog een mooi verhaal over haar Japanse Mozart opname (met een wat dubieuze titel)
https://rotterdam.remonstranten.nl/blog ... k-van-god/
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Erg mooie samenzang uit Tholen.
Eerbiedige en mooie begeleiding.
https://www.youtube.com/watch?v=BRPv_YQrfmc
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie