dagje uit???

crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: dagje uit???

Bericht door crossmountain »

Hollander schreef:
merel schreef:Wij willen met onze oudste van vrijdag tot en met zaterdag avond naar een stad en museum naar keuze Het lijkt ons leuk om zo de lagere school periode af te gaan sluiten en dit als een soort traditie met elk kind te gaan doen. Nu is hij erg bezig met WO II en nu lijkt mij een oorlogsmuseum erg leuk. Ik zie genoeg musea staan, maar weet niet of het echt aan te raden is. Ook zouden de Hollandse waterlinies een optie zijn ( of beiden). Heeft iemand een idee wat leuk is?
Geschikt voor kinderen van die leeftijd is het Nationaal Militair Museum. Een prachtig museum, volledig verbouwd en vernieuwd. In de omgeving zijn voldoende stadjes/dorpjes die het bezoeken waard zijn, maar ook een leuke overnachting te krijgen is.

Museum: https://www.nmm.nl/

Zelf vind ik het museum in Arnhem (Airborne Museum) ook heel erg mooi, maar wat geschikter vanaf 14/15 jaar.
Het Nationaal Militair Museum is inderdaad een erg mooi museum, ben er 2 keer geweest. Maar eerlijk gezegd meer iets voor jongens en ook meer over militair materieel dan daadwerkelijk over de oorlog.
Kamp Vught is erg indrukwekkend en pas gerestaureerd https://www.nmkampvught.nl/
En vlak bij Den Bosch met de prachtige Sint Jan Kathedraal!
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: dagje uit???

Bericht door merel »

Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag !
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: dagje uit???

Bericht door Jantje »

merel schreef:Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag !
Laat maar horen wat het geworden is!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: dagje uit???

Bericht door helma »

Haarlem met Corrie ten Boomhuis?
Heel indrukwekkend!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: dagje uit???

Bericht door Lilian1975 »

Anne Frank huis in Amsterdam? Misschien nog wat moeilijk voor een 12 jarige?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: dagje uit???

Bericht door refo »

Lilian1975 schreef:Anne Frank huis in Amsterdam? Misschien nog wat moeilijk voor een 12 jarige?
Hoe oud was Anne Frank? Voor haar was het echt moeilijk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: dagje uit???

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:
Lilian1975 schreef:Anne Frank huis in Amsterdam? Misschien nog wat moeilijk voor een 12 jarige?
Hoe oud was Anne Frank? Voor haar was het echt moeilijk.
Uiteraard. En dat moeten we maar niet vergeten. Maar het ging mij erom of ik niet weet of het zo ingericht is dat een huidige 12 jarige er geboeid door is. Het lijkt me wel ern extra trigger als je weet dat het over een leeftijdgenoot gaat. Maar dat moet Merel maar zelf beoordelen...
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: dagje uit???

Bericht door Nathanaël »

Lilian1975 schreef:
refo schreef:
Lilian1975 schreef:Anne Frank huis in Amsterdam? Misschien nog wat moeilijk voor een 12 jarige?
Hoe oud was Anne Frank? Voor haar was het echt moeilijk.
Uiteraard. En dat moeten we maar niet vergeten. Maar het ging mij erom of ik niet weet of het zo ingericht is dat een huidige 12 jarige er geboeid door is. Het lijkt me wel ern extra trigger als je weet dat het over een leeftijdgenoot gaat. Maar dat moet Merel maar zelf beoordelen...
Voor het Anne Frankhuis moet je wel (heel) ruim van tevoren een kaartje kopen. Dus als het rond de zomervakantie is zal dat vast nog moeten lukken, maar dan is het in ieder geval bekend ;-)
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: dagje uit???

Bericht door merel »

Naar het Anne Frank huis willen wij met z'n allen in de meivakantie gaan. Voor onze oudste zoon is Corrie ten Boom en het Anne Frank huis waarschijnlijk niet "stoer" genoeg. Het museum in Overloon en Airborne sprak hem erg aan. Ik denk dat het een van deze twee wordt. Zelf neigen wij naar Arnhem.

Het museum in Luxemburg is ook erg leuk, maar wij willen het, in verband met precedentwerking voor de rest, in Nederland houden.

Nogmaals dank!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: dagje uit???

Bericht door Lilian1975 »

Nathanaël schreef:
Lilian1975 schreef:
refo schreef:
Lilian1975 schreef:Anne Frank huis in Amsterdam? Misschien nog wat moeilijk voor een 12 jarige?
Hoe oud was Anne Frank? Voor haar was het echt moeilijk.
Uiteraard. En dat moeten we maar niet vergeten. Maar het ging mij erom of ik niet weet of het zo ingericht is dat een huidige 12 jarige er geboeid door is. Het lijkt me wel ern extra trigger als je weet dat het over een leeftijdgenoot gaat. Maar dat moet Merel maar zelf beoordelen...
Voor het Anne Frankhuis moet je wel (heel) ruim van tevoren een kaartje kopen. Dus als het rond de zomervakantie is zal dat vast nog moeten lukken, maar dan is het in ieder geval bekend ;-)
Inderdaad zeg. Ik wilde woensdag met mijn kinderen gaan.( dagje trein met actie kruitvat) Lukt dus niet. Het wordt nu het Rijksmuseum. (Zij mogen nog gratis) Dat wilden ze ook wel eens zien. Iemand tips? Wat is interessant voor pubers? Zelf gaf er een aan rondom slavernij. Maar er is er ook een bij die denk ik wat meer actie wil. En dan is er zo'n familietour.... maar is die niet heel kinderachtig? Het niveau van deze spruit is vmbo bb met een concentratie van een bakvis maar als het een beetje gebracht worst heel geïnteresseerd. En hoelang is het lopen vanaf Amsterdam CS? Ik zag namelijk dat je bijvoorbeeld vanaf 9.00 uur of 11.00 uur binnen kan. Maar moet je er dan ook precies 11.00 uur zijn. (We mogen pas om 9 uur met de trein) Wij gaan met de trein. Daarna nog een combi winkewinkelen (kort) en bekende punten. We gaan pas na 18.30 uur weer terug. Dus eten in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: dagje uit???

Bericht door Zita »

Lilian1975 schreef: En hoelang is het lopen vanaf Amsterdam CS? Ik zag namelijk dat je bijvoorbeeld vanaf 9.00 uur of 11.00 uur binnen kan. Maar moet je er dan ook precies 11.00 uur zijn. (We mogen pas om 9 uur met de trein)
Een halfuur lopen, of 12 minuten met de metro: https://www.google.com/maps/dir/Amsterd ... 599976!3e2
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: dagje uit???

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:
Lilian1975 schreef: En hoelang is het lopen vanaf Amsterdam CS? Ik zag namelijk dat je bijvoorbeeld vanaf 9.00 uur of 11.00 uur binnen kan. Maar moet je er dan ook precies 11.00 uur zijn. (We mogen pas om 9 uur met de trein)
Een halfuur lopen, of 12 minuten met de metro: https://www.google.com/maps/dir/Amsterd ... 599976!3e2
Tja de weersvoorspellingen zijn niet echt aangenaam. En de metro is een ervaring die zij nog niet hebben. Misschien dat maar doen... alleen moet ik dan nog een extra ov chipkaart regelen...

En dan gaan we na het museum wel rondje amsterdam met winkels en bekende punten lopen...
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: dagje uit???

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:
Lilian1975 schreef: En hoelang is het lopen vanaf Amsterdam CS? Ik zag namelijk dat je bijvoorbeeld vanaf 9.00 uur of 11.00 uur binnen kan. Maar moet je er dan ook precies 11.00 uur zijn. (We mogen pas om 9 uur met de trein)
Een halfuur lopen, of 12 minuten met de metro: https://www.google.com/maps/dir/Amsterd ... 599976!3e2
Was een leuk dagje. Ondanks het weer. En onverwachts enthousiasme vanuit het puberbrein in het museum. Verrassend. En Amsterdam. Het was voorjaarsvakantie maar de drukte viel mee. Het toerisme lijkt toch een zichtbaar stuk minder in deze periode van onzekerheid voor veel mensen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: dagje uit???

Bericht door windorgel »

Is iemand bekend met Geofort Herwijnen? Is dat een leuke bestemming voor een dagje uit met jongens van 10, 11 jaar?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: dagje uit???

Bericht door samanthi »

merel schreef:Naar het Anne Frank huis willen wij met z'n allen in de meivakantie gaan. Voor onze oudste zoon is Corrie ten Boom en het Anne Frank huis waarschijnlijk niet "stoer" genoeg. Het museum in Overloon en Airborne sprak hem erg aan. Ik denk dat het een van deze twee wordt. Zelf neigen wij naar Arnhem.

Het museum in Luxemburg is ook erg leuk, maar wij willen het, in verband met precedentwerking voor de rest, in Nederland houden.

Nogmaals dank!
Oosterbeek heeft ook een museum over de WOII ik weet niet hoe het heet het is een wit gebouw waar de Duitsers hun hoofdbureau hadden, heel mooi, beneden kun je het een beetje meebeleven, met geluid en trillingen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie