Erdee

Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Jantje schreef:En als je het RD toch al niet leest, begrijp ik niet waarom je dan wel een abonnement op zo'n krantje zou nemen, waar enkele artikelen in staan die helemaal niet het interessantste zijn.
Dit blad was inderdaad niet bedoeld hen die op zoek zijn naar beroepingsnieuws en kerkelijk nieuws. Wel voor hen die opinieartikelen interessant vinden. Daar lag de focus op, door deze opinieartikelen vanuit de normale krant te bundelen voor hen die geen krantabbo hebben. Het was een mooi initiatief, heeft het nog aardig lang volgehouden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Erdee

Bericht door Luther »

Mara schreef:
Hollander schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Ok, ik had het eerlijk gezegd nooit bekeken, omdat ik het RD toch al in zijn geheel heb.
Ik dacht juist dat het iets extra's was, wat een toevoeging was óp het RD.
Nee, het was voor mensen die geen (compleet) abbo hadden en dus, om welke reden dan ook, wel een wekelijks opinie-overzicht wilden hebben.

Wel goed geprobeerd van het RD. Ik vind sowieso dat ze op meerdere fronten nadenken over het blijven aansluiten bij hun doelgroepen via diverse kanalen en manieren. En op die ontdekkingstocht heb je successen en tegenvallers. Goed om dan ergens ook weer de stekker uit te durven trekken.
Wij hebben ook een abonnement gehad en wij hebben het als zeer positief ervaren.
Hier worden kranten doordeweeks nauwelijks gelezen, dus we hebben al een paar jaar alleen een zaterdagkrant.
En vond ik dit een waardevolle aanvulling.
Wat is dat toch dat mensen de laatste jaren kranten doordeweeks niet meer lezen. Te druk? Ontlezing? Lijken me twee argumenten om juist wel een volledig abo te nemen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Persoonlijk zou ik behoefte hebben aan een klein abonnement, bijvoorbeeld twee keer per week of online, met daarin alleen het kerknieuws (zeg maar pagina 2) en de familieberichten. De rest van het nieuws volg ik via andere kanalen.
De opinie-artikelen e.d. sla ik eigenlijk altijd over.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door JvW »

Luther schreef:Wat is dat toch dat mensen de laatste jaren kranten doordeweeks niet meer lezen. Te druk? Ontlezing? Lijken me twee argumenten om juist wel een volledig abo te nemen.
Bij ons een kwestie van geld en tijd. Een krant kost tegenwoordig gewoon veel geld. Dat is ook logisch, want de kosten moeten over steeds minder abonnees verdeeld worden waardoor de kosten per abonnee hoger worden.
Daarnaast besteed ik mijn tijd 's morgens liever aan de Bijbel in plaats van aan de krant.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

@JvW, je kunt altijd een digitaal abonnement nemen óf een abonnement delen met iemand uit de straat. Dat scheelt ook driekwart tot de helft in de kosten. Zelf lees ik de krant altijd digitaal. Heel handig is dat; hij staat om 13.15 uur al online op de website http://www.rd.nl/epaper.

@Tiberius, ik vind dat nog niet eens zo'n gek idee. Alleen wil ik wel elke dag de pagina kerknieuws lezen. Maar goed; ik lees heel vaak de artikelen al op de website zelf, voordat ze in de krant staan.

Verder geheel eens met onze nieuwe Refoforummer van het jaar 2019!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef: Wij hebben ook een abonnement gehad en wij hebben het als zeer positief ervaren.
Hier worden kranten doordeweeks nauwelijks gelezen, dus we hebben al een paar jaar alleen een zaterdagkrant.
En vond ik dit een waardevolle aanvulling.
Wat is dat toch dat mensen de laatste jaren kranten doordeweeks niet meer lezen. Te druk? Ontlezing? Lijken me twee argumenten om juist wel een volledig abo te nemen.
Van mij is het zeker geen ontlezing. ;)
Mijn man leest elke ochtend online de diverse kranten en omdat wij regelmatig een zaterdagabonnement hebben, krijg je de online service er bij.
Ik lees ook online, een aantal keren per dag.
Ik krijg wel het RD van iemand, maar een aantal tegelijk en dus heb ik er niets meer aan voor het actuele nieuws. Maar de rest lees ik met aandacht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:
Luther schreef:
Mara schreef: Wij hebben ook een abonnement gehad en wij hebben het als zeer positief ervaren.
Hier worden kranten doordeweeks nauwelijks gelezen, dus we hebben al een paar jaar alleen een zaterdagkrant.
En vond ik dit een waardevolle aanvulling.
Wat is dat toch dat mensen de laatste jaren kranten doordeweeks niet meer lezen. Te druk? Ontlezing? Lijken me twee argumenten om juist wel een volledig abo te nemen.
Van mij is het zeker geen ontlezing. ;)
Mijn man leest elke ochtend online de diverse kranten en omdat wij regelmatig een zaterdagabonnement hebben, krijg je de online service er bij.
Ik lees ook online, een aantal keren per dag.
Ik krijg wel het RD van iemand, maar een aantal tegelijk en dus heb ik er niets meer aan voor het actuele nieuws. Maar de rest lees ik met aandacht.
Als reformatorische christen is er toch geen alternatief voor het RD?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef: Als reformatorische christen is er toch geen alternatief voor het RD?
Is dat een vraag of poneer je nu een stelling?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:
Bezorgd schreef: Als reformatorische christen is er toch geen alternatief voor het RD?
Is dat een vraag of poneer je nu een stelling?

Meer een vraag. Zeker gezien jouw principiële mening soms hier, kan ik me niet voorstellen dat jij een andere krant verkiest boven het RD.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

JvW schreef:
Luther schreef:Wat is dat toch dat mensen de laatste jaren kranten doordeweeks niet meer lezen. Te druk? Ontlezing? Lijken me twee argumenten om juist wel een volledig abo te nemen.
Bij ons een kwestie van geld en tijd. Een krant kost tegenwoordig gewoon veel geld. Dat is ook logisch, want de kosten moeten over steeds minder abonnees verdeeld worden waardoor de kosten per abonnee hoger worden.
Daarnaast besteed ik mijn tijd 's morgens liever aan de Bijbel in plaats van aan de krant.
Ik merk dat je behoorlijk kan onderhandelen over de prijs van de krant. Ons abonnementsgeld is met meer dan 50% hierdoor gedaald.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Bezorgd schreef:
Mara schreef:
Bezorgd schreef: Als reformatorische christen is er toch geen alternatief voor het RD?
Is dat een vraag of poneer je nu een stelling?
Meer een vraag. Zeker gezien jouw principiële mening soms hier, kan ik me niet voorstellen dat jij een andere krant verkiest boven het RD.
Ik heb 2 woordjes dikgemaakt, die essentieel zijn in de discussie.
Ik heb w.b. een aantal zaken inderdaad een principiële mening.
Maar dat wil niet zeggen dat ik me in een refo-enclave op moet sluiten.
Ik kan ook niet het rijtje geheel afvinken wat men over het algemeen onder een reformatorische christen verstaat.
Ik ben van mening dat mensen die alleen het RD lezen een beperkt beeld hebben van de werkelijkheid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Erdee

Bericht door BJD »

Mara schreef:
Bezorgd schreef:
Mara schreef:
Bezorgd schreef: Als reformatorische christen is er toch geen alternatief voor het RD?
Is dat een vraag of poneer je nu een stelling?
Meer een vraag. Zeker gezien jouw principiële mening soms hier, kan ik me niet voorstellen dat jij een andere krant verkiest boven het RD.
Ik heb 2 woordjes dikgemaakt, die essentieel zijn in de discussie.
Ik heb w.b. een aantal zaken inderdaad een principiële mening.
Maar dat wil niet zeggen dat ik me in een refo-enclave op moet sluiten.
Ik kan ook niet het rijtje geheel afvinken wat men over het algemeen onder een reformatorische christen verstaat.
Ik ben van mening dat mensen die alleen het RD lezen een beperkt beeld hebben van de werkelijkheid.
Daarom lees je ook de telegraaf toch? :langue
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Als reformatorische christen is er toch geen alternatief voor het RD?
Vooralsnog niet; het ND zou eventueel wel kunnen, maar daar heb ik soms ook mijn vraagtekens bij.
Mara schreef:Ik ben van mening dat mensen die alleen het RD lezen een beperkt beeld hebben van de werkelijkheid.
Dat vind ik een erg generaliserende opmerking, die bovendien aantoonbaar onjuist is. Of wil je beweren dat ik, als trouwe RD-lezer, ook een beperkt beeld van de werkelijkheid heb?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Dat vind ik een erg generaliserende opmerking, die bovendien aantoonbaar onjuist is. Of wil je beweren dat ik, als trouwe RD-lezer, ook een beperkt beeld van de werkelijkheid heb?
Ja.
BJD schreef:Daarom lees je ook de telegraaf toch?
Mensen die alleen de Telegraaf lezen, hebben ook een beperkt wereldbeeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23838
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Als reformatorische christen is er toch geen alternatief voor het RD?
Vooralsnog niet; het ND zou eventueel wel kunnen, maar daar heb ik soms ook mijn vraagtekens bij.
Mara schreef:Ik ben van mening dat mensen die alleen het RD lezen een beperkt beeld hebben van de werkelijkheid.
Dat vind ik een erg generaliserende opmerking, die bovendien aantoonbaar onjuist is. Of wil je beweren dat ik, als trouwe RD-lezer, ook een beperkt beeld van de werkelijkheid heb?
Lachuh!
Gauw aantonen dan, dan hou ik op met lachen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie