Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Lilian1975 »

Afbeelding
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mistig »

Afbeelding
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Mistig schreef:Afbeelding
Vreselijk. Wat is je reden om een dergelijk onbijbels boek te kopen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mistig »

J.C. Philpot schreef:
Mistig schreef:Afbeelding
Vreselijk. Wat is je reden om een dergelijk onbijbels boek te kopen?
Uit interesse over een onderwerp wat me erg boeit.
Zover als ik nu ben kan ik inderdaad niet anders zeggen dat het een enorm oppervlakkig (en daarmee in dit geval) onbijbels boek is.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Kleine geschiedenis van Nederland. (10 delen) voor slechts 10 euro.
Zien er nog als nieuw uit.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Johann Gottfried Walther schreef:Kleine geschiedenis van Nederland. (10 delen) voor slechts 10 euro.
Zien er nog als nieuw uit.
Zijn mooie boeken. Ik heb ze vorig jaar gekocht in een box voor €20,- vond ik toen spotgoedkoop maar jij gaat daar nog onder door. :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

In mijn kerstpakket: De slag om het hart; Over secularisatie van verlangen, van Herman Paul.
Iemand dit boek al gelezen?

En ook de Stel,. Ik weet het nog niet. Ongeveer de helft gelezen. Een beetje dertigersnavelstaarderig. Het gaat wel ergens over en het leest aardig weg. Het nodigt hier en daar wel uit tot nadenken. Maar dat gaat dan vooral over jezelf, en ik weet niet of ik daar altijd heel veel wijzer van word. Maar misschien moet ik het verbredende/verdiepende gedeelte nog gaan lezen, en had ik juist de wat meer hapsnappige delen tot nu toe gekozen.
Een magazine dat niet heel vervreemdend is en ook niet heel Terdege-achtig vind ik overigens wel een zeer loflijk initiatief, dus voorlopig ben ik voorzichtig positief.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Jantje »

Bijzonder. Ik wist toen ik het interview in het RD had gelezen, dat ik het al 10 keer niets vond.

Ik begrijp werkelijk geen snars van het doel van dit blad. Maar misschien kan iemand mij dat uitleggen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:Bijzonder. Ik wist toen ik het interview in het RD had gelezen, dat ik het al 10 keer niets vond.
Maar heb je de eerste uitgave al eens doorgebladerd?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Jantje schreef:Bijzonder. Ik wist toen ik het interview in het RD had gelezen, dat ik het al 10 keer niets vond.
Maar heb je de eerste uitgave al eens doorgebladerd?
Neen. Of ik moet er per ongeluk één gratis onder ogen krijgen. Maar anders zeker niet; het spijt me zeer.

Maar wat is de toegevoegde waarde hiervan nou?

Hier in Zeeland heb je ook zo'n vergelijkbaar blad: "Zij & Zeeuws". Ik blader het wel eens door, maar begrijpen doe ik er niets van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Jantje schreef:
Hollander schreef:
Jantje schreef:Bijzonder. Ik wist toen ik het interview in het RD had gelezen, dat ik het al 10 keer niets vond.
Maar heb je de eerste uitgave al eens doorgebladerd?
Neen. Of ik moet er per ongeluk één gratis onder ogen krijgen. Maar anders zeker niet; het spijt me zeer.

Maar wat is de toegevoegde waarde hiervan nou?

Hier in Zeeland heb je ook zo'n vergelijkbaar blad: "Zij & Zeeuws". Ik blader het wel eens door, maar begrijpen doe ik er niets van.
Zij en Zeeuws is niet direct vergelijkbaar.
En een blad afkraken dat je nog nooit hebt gezien, vind ik niet zo sterk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Jantje »

Misschien ben ik inderdaad te kritisch. Maar goed, ik hoorde er via via ook al van. En die verhalen waren ook niet zo positief.

Ken jij als niet-Zeeuw 'Zij & Zeeuws' dan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Jantje schreef:Misschien ben ik inderdaad te kritisch. Maar goed, ik hoorde er via via ook al van. En die verhalen waren ook niet zo positief.

Ken jij als niet-Zeeuw 'Zij & Zeeuws' dan?
Kritisch vind ik geen probleem, leuk zelfs. Maar kritiek terwijl je het niet gelezen hebt, nou ja, dat heb ik net al gezegd.
'Zij en Zeeuws' lees ik incidenteel. Zelfs buiten Zeeland weleens een gesmokkeld exemplaar. Volgens mij heeft Stel, een wat meer beschouwelijk (ofschoon niet theologisch) karakter (met aandacht voor kunst en literatuur en waarbij de interviews gaan over hoe en wat mensen denken), en neigt Zij en Zeeuws iets meer naar een wat reformatorische regionale Eva (met aandacht voor gezin, hobby's en interviews over wat mensen doen).
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Germanicus »

Zita schreef:In mijn kerstpakket: De slag om het hart; Over secularisatie van verlangen, van Herman Paul.
Iemand dit boek al gelezen?
Zéér lezenswaardig! Jullie krijgen de betere lectuur in het kerstpakket, zie ik wel.. :-)
Hier beneden is het niet.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door DDD »

Wel leuk als je zoiets kunt geven. Dat kan in mijn geval nu weer niet, althans, dat zou mij niet in dank worden afgenomen. Ik heb een paar christelijke collega's, maar de meerderheid heeft niets met het christendom.
Plaats reactie