Kleine vreugden

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Dodo schreef:Roodborstjes eten liefst van de grond.
En ze moeten ook in de buurt zijn natuurlijk. Maar ik heb vrijwel iedere dag eentje in de achtertuin. Ik strooi in het deel waar het konijn woont, daar kunnen de katten niet binnenkomen.
Zit zo te denken: wat aten dodo's eigenlijk? Ze waren in het dierenrijk volgens systematici en taxonomen verwant aan duiven... :love
Havermout?
Was dat er al in de tijd van de dodo? :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Dodo schreef:Roodborstjes eten liefst van de grond.
En ze moeten ook in de buurt zijn natuurlijk. Maar ik heb vrijwel iedere dag eentje in de achtertuin. Ik strooi in het deel waar het konijn woont, daar kunnen de katten niet binnenkomen.
Zit zo te denken: wat aten dodo's eigenlijk? Ze waren in het dierenrijk volgens systematici en taxonomen verwant aan duiven... :love
Havermout?
Was dat er al in de tijd van de dodo? :love
Ja maar het was heel schaars
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Zit zo te denken: wat aten dodo's eigenlijk? Ze waren in het dierenrijk volgens systematici en taxonomen verwant aan duiven... :love
Havermout?
Was dat er al in de tijd van de dodo? :love
Ja maar het was heel schaars
Zou dat de oorzaak zijn geweest dat...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Dodo schreef:Roodborstjes eten liefst van de grond.
En ze moeten ook in de buurt zijn natuurlijk. Maar ik heb vrijwel iedere dag eentje in de achtertuin. Ik strooi in het deel waar het konijn woont, daar kunnen de katten niet binnenkomen.
Zit zo te denken: wat aten dodo's eigenlijk? Ze waren in het dierenrijk volgens systematici en taxonomen verwant aan duiven... :love
Havermout?
:yahoo
Ik heb geen idee. Dodo's woonden op tropische eilanden he? Dus het zullen wel kokosnoten en mango's geweest zijn.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

@DIA :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Ik kocht een paar kado's in een luxe kadowinkel en ik kreeg van de verkoopster een geurzakje Blue Door van haar kado.
En wat ruikt het heerlijk nu in de kamer. :love Niet zo opdringerig als die geurstokjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Zojuist getuige geweest van een massale Spreeuwen dans, na een rondje fietsen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hollander »

Recent ontving ik van de LCJ een viertal kaarten rondom het thema 'Advent'. Een mooie blijk van waardering voor vrijwilligerswerk.
De kaarten zijn mooi vormgegeven, ze staan goed in het raamkozijn bij ons. Ik vond het vooral mooi om te zien hoe de LCJ dit had vormgegeven. Op de voorkant bij elke kaart een Bijbeltekst (Gen. 9:13, Jes. 40:31a, Hebr. 13:8, Op. 22:20) met een passende lay-out. Met op de achterkant een korte uitleg, toepassing en de link naar Advent. Voor de kinderen is ook nog een vraag of opdracht toegevoegd.

Ik werd er vrolijk van. Doet goed om zo'n (kleine) blijk van waardering te krijgen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Geytenbeekje »

Hollander schreef:Recent ontving ik van de LCJ een viertal kaarten rondom het thema 'Advent'. Een mooie blijk van waardering voor vrijwilligerswerk.
De kaarten zijn mooi vormgegeven, ze staan goed in het raamkozijn bij ons. Ik vond het vooral mooi om te zien hoe de LCJ dit had vormgegeven. Op de voorkant bij elke kaart een Bijbeltekst (Gen. 9:13, Jes. 40:31a, Hebr. 13:8, Op. 22:20) met een passende lay-out. Met op de achterkant een korte uitleg, toepassing en de link naar Advent. Voor de kinderen is ook nog een vraag of opdracht toegevoegd.

Ik werd er vrolijk van. Doet goed om zo'n (kleine) blijk van waardering te krijgen.
Mooi, wat deed/doe jij voor vrijwilligerswerk ?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Kleine vreugde: de kinderen zijn naar bed, en ik heb me zoals gebruikelijk op zaterdagavond weer in bad terug kunnen trekken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Geytenbeekje »

Bijna hele avond psalmen gezongen, Mijn hart o Hemelmajesteit....
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:Bijna hele avond psalmen gezongen, Mijn hart o Hemelmajesteit....
Mooi! Dat zouden we vaker en meer moeten doen.

Efeze 5:
En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest;
Sprekende onder elkander met psalmen, en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende en psalmende den Heere in uw hart;
Dankende te allen tijd over alle dingen God en den Vader, in den Naam van onzen Heere Jezus Christus;


Heb je samen met anderen gezongen, of alleen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Bijna hele avond psalmen gezongen, Mijn hart o Hemelmajesteit....
Mooi! Dat zouden we vaker en meer moeten doen.

Efeze 5:
En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest;
Sprekende onder elkander met psalmen, en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende en psalmende den Heere in uw hart;
Dankende te allen tijd over alle dingen God en den Vader, in den Naam van onzen Heere Jezus Christus;


Heb je samen met anderen gezongen, of alleen?
Alleen, Radio 2 van de RO gebruik ik daarbij, vind het ook mooi om bovenstem te zingen, in de kerk doe ik het soms ook (stiekem :haha )
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef: Alleen, Radio 2 van de RO gebruik ik daarbij, vind het ook mooi om bovenstem te zingen, in de kerk doe ik het soms ook (stiekem :haha )
De bovenstem ken ik helaas niet. Ik heb helaas niet zoveel muzikale gaven. Maar in de auto zing ik ook graag met Youtube psalmen mee.

Nu weer even geleden, maar nav jouw post krijg ik er weer zin in.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hollander »

Geytenbeekje schreef:Mooi, wat deed/doe jij voor vrijwilligerswerk ?
In dit kader: voorlichting geven aan jongeren.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Plaats reactie