Laatst gekochte boeken

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Gekregen.
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

In het heiligdom des lijdens Christi. Prof. G. Wisse.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Herman60
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 jun 2012, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman60 »

Ik wil wel eens weten hoe u / jullie over de boeken van Randy Alcorn denken.
Hebben u / jullie weleens boeken van hem gelezen en wat is dan de mening? Heel verschillend denk ik!
Ik heb nog geen boek van hem gelezen trouwens!
Ik zit te denken om het boek "Leven in het licht van de duisternis" eens aan te schaffen of in de bieb te lenen als het er is.
Of kan ik hier ergens al meningen of reacties zoeken, en zo ja waar dan?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Arja »

Herman60 schreef:Ik wil wel eens weten hoe u / jullie over de boeken van Randy Alcorn denken.
Hebben u / jullie weleens boeken van hem gelezen en wat is dan de mening? Heel verschillend denk ik!
Ik heb nog geen boek van hem gelezen trouwens!
Ik zit te denken om het boek "Leven in het licht van de duisternis" eens aan te schaffen of in de bieb te lenen als het er is.
Of kan ik hier ergens al meningen of reacties zoeken, en zo ja waar dan?
Ik heb hem ook gelezen van de bieb.

Biblion recensie, door ds. J. Sijtsma De auteur wil met zijn boek de lezer de ogen openen voor het leven na de dood, hem aansporen daar meer over na te denken en er met vreugde en vrede naar uit te zien. Tegelijk laat hij zien dat veel gelovigen allerlei bijbelgedeelten en teksten citeren, die veronderstellingen over de hemel lijken te zijn en bij nader onderzoek niet bijbels blijken te zijn. De hemel is een locatie, 'misschien buiten onze voortzetting van ruimte en tijd'. De schrijver formuleert het kernachtig, als hij zegt: 'De hemel, ons thuis, wordt voor ons gebouwd door de Timmerman uit Nazareth. Bouwen is zijn vak.' Onze identiteit zal in de hemel niet verloren gaan, we zullen onszelf blijven, 'maar een betere versie van onszelf dan we ons in de verste verte kunnen voorstellen'. Ook zullen we 'een hechte en speciale relatie hebben met onze partner op aarde'. Zijn exegese is erg persoonlijk en spreekt de ene keer wel, de andere keer niet aan. Voor lezers vanuit evangelische hoek is dit boek de moeite waard.

Randy Alcorn heeft ook een blog: https://www.epm.org/
En hier zijn wat recensies te lezen van zijn boeken: https://www.vergadering.nu/chrthrilleralcorn.htm
Online
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Bertiel »

zaterdag een rommelmarkt, kwam ik Don Quichotte tegen, met de tekeningen van Dore. Erg mooi. Ook de sprookjes van Moeder gans, een vijfling van Agatha Christie, en "de gereformeerden" van Agnes Amelink
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door GerGem »

Net gekocht: het boekje met zeven overdenkingen over Debora van ds Al Chalabi.

Wist niet dat hij een eigen uitgeverij had...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Herman60 schreef:Ik wil wel eens weten hoe u / jullie over de boeken van Randy Alcorn denken.
Hebben u / jullie weleens boeken van hem gelezen en wat is dan de mening? Heel verschillend denk ik!
Ik heb nog geen boek van hem gelezen trouwens!
Ik zit te denken om het boek "Leven in het licht van de duisternis" eens aan te schaffen of in de bieb te lenen als het er is.
Of kan ik hier ergens al meningen of reacties zoeken, en zo ja waar dan?

Zoek maar op Randy Alcorn, ik heb er wel eens wat over geschreven en Panny ook.

Zijn boek Thuiskomst is erg indrukwekkend, over christenvervolging.
Hij heeft ook een romanvormboek in de geest van 'brieven uit de hel'. Brieven van heer Foulgrin.

Zijn boeken zetten je echt tot nadenken.
(al zijn er dingen die je niet 'overneemt')
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Anselmus »

Bertiel schreef:zaterdag een rommelmarkt, kwam ik Don Quichotte tegen, met de tekeningen van Dore. Erg mooi. Ook de sprookjes van Moeder gans, een vijfling van Agatha Christie, en "de gereformeerden" van Agnes Amelink
De gereformeerden van Agnes Amelink heb ik vorig jaar in de vakantie gelezen. Aangrijpend hoe snel de achteruitgang is gegaan. Dat gaat meer kerken gebeuren denk ik. De zuil blijft nog even staan, maar holt steeds verder uit.

Sent from my MI 6 using Tapatalk
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Vandaag 3 nieuwe aanwinsten.
1. Via Markplaats: Maurits Martijn; Je hebt wél iets te verbergen

Afbeelding

2. Via Snuffelshop: Nicole Baart; Lichtval
Afbeelding

3. Via de auteur: Ds P den Butter; De boze overwonnen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marck »

Delen uit de serie Dagboeken Gereformeerde Theologen. Welke voor komend jaar?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Stof »

Ronaldus schreef:Delen uit de serie Dagboeken Gereformeerde Theologen. Welke voor komend jaar?
Afbeelding
Wat een rijkdommen ben jij toch aan het vergaren :super
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marck »

Stof schreef:Wat een rijkdommen ben jij toch aan het vergaren :super
Dank je. Ik laat me o.a. door dit forum hierin adviseren. :-)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Ronaldus schreef:
Stof schreef:Wat een rijkdommen ben jij toch aan het vergaren :super
Dank je. Ik laat me o.a. door dit forum hierin adviseren. :-)
Dagboek van J.C. Ryle, elke dag een meditatiestukje is ook wel de moeite waard, vooral voor degene die wat meer hebben aan korte to-the-point komende stukjes.
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Susan »

Gisteren kocht ik bij de Kringloop het boekje: Eenzaamheid, wildernis of weg tot God. Ben er gisteravond direct in begonnen.
Eenzaamheid: voor velen, om welke reden ook, een levensgroot probleem. Deze pastorale handreiking is geschreven door Elizabeth Elliot, een vrouw die tweemaal weduwe is geweest en dus uit eigen ervaring weet wat het is om eenzaam te zijn. In eenzaamheid; of wildernis of weg tot God? Zij gaat persoonlijk en betrokken in op vragen van mensen die, door allerlei oorzaken, alleen in het leven staan. De grote kracht van Elizabeth Elliot is, dat zij mensen de weg naar God wijst. Door het probleem van de eenzaamheid in handen van God leggen, betekent het zelfs een verrijking en verdieping van het leven. Door deze benadering is het boek ook bruikbaar voor het omgaan met de vele vragen rond het lijden dat de kinderen van God overkomt.
Auteur: Elisabeth Elliot
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Terri »

Susan schreef:Gisteren kocht ik bij de Kringloop het boekje: Eenzaamheid, wildernis of weg tot God. Ben er gisteravond direct in begonnen.
Eenzaamheid: voor velen, om welke reden ook, een levensgroot probleem. Deze pastorale handreiking is geschreven door Elizabeth Elliot, een vrouw die tweemaal weduwe is geweest en dus uit eigen ervaring weet wat het is om eenzaam te zijn. In eenzaamheid; of wildernis of weg tot God? Zij gaat persoonlijk en betrokken in op vragen van mensen die, door allerlei oorzaken, alleen in het leven staan. De grote kracht van Elizabeth Elliot is, dat zij mensen de weg naar God wijst. Door het probleem van de eenzaamheid in handen van God leggen, betekent het zelfs een verrijking en verdieping van het leven. Door deze benadering is het boek ook bruikbaar voor het omgaan met de vele vragen rond het lijden dat de kinderen van God overkomt.
Auteur: Elisabeth Elliot
Voor mij een geliefde schrijfster.
Plaats reactie