Synode GGiN(jaarloos)

mark1985
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door mark1985 »

Ruzie maken is nooit goed.
Maar uiteindelijk is dit nu opstaan tegen de kerkenraad en uiteindelijk tegen God (want de kerkenraad is door de leden en mitsdien van God zelf gekozen).
Ook zijn allen afgetreden en weer opnieuw gekozen en daar waren ook de leden voor uitgenodigd, dus ook de groep van de 2e dienst.
De bezoekers van de 2e dienst zijn de voorstanders van ds. Van Voorden.
Ze vinden het niet fair hoe er gehandeld is.
De tijd zal het uitwijzen wat er gaat gebeuren.
Formeel kunnen deze leden zich niet aansluiten bij de GGiN van Ochten en Rhenen als ze niet daar in de buurt wonen.
Ze zijn in hart en nieren GGiN en willen dus niet opstappen naar HHK/GG/OGG - maar mogelijk dat sommige de stap nu alsnog wel gaan nemen.
Om thuis te zitten met het opgevraagde lidmaatschap is dat dan wel de weg?

Sterkte voor iedereen.
Het treft de hele gemeenschap / dorp / families.
Bevindelijk
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jun 2019, 13:02

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Bevindelijk »

DDD schreef:O, maar zo denken lang niet alle kerkenraadsleden. Ik heb er wel eens een horen zeggen dat hij het zo betreurde dat er behalve hijzelf (ik mag hopen en de andere kerkenraadsleden) zo bedroevend weinig geschikte kandidaten waren. Hij vond zichzelf nog heel bescheiden ook en hij vond het raar dat ik er om moest grinniken.
En wie mag dat dan wel zijn geweest?
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door DDD »

Ik was denk ik 16 toen ik het hoorde, en heb hem er nooit persoonlijk op aangesproken. Het lijkt mij sowieso niet zo passend om hier iemand met naam en toenaam te noemen, laat staan als ik iemand daar nooit persoonlijk op aansprak.

Maar als je mij per pb meldt wie je bent, zal ik melden of jij het was;-)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door refo »

DDD schreef:O, maar zo denken lang niet alle kerkenraadsleden. Ik heb er wel eens een horen zeggen dat hij het zo betreurde dat er behalve hijzelf (ik mag hopen en de andere kerkenraadsleden) zo bedroevend weinig geschikte kandidaten waren. Hij vond zichzelf nog heel bescheiden ook en hij vond het raar dat ik er om moest grinniken.
In Gouda zijn de kandidaten zo goed als op. Komende week mogen we stemmen voor drie ouderlingen en één diaken. Eén ouderling treedt af. De kandidaten zijn een persoon die al jaren de tweetallen siert, maar nooit veel stemmen oogst, de twee andere ouderlingen en drie mannen die nu diaken zijn. Ik vermoed dat voor een aantal diakenen de zittingsduur is verlengd, vanwege deze gang van zaken.
Dat kan natuurlijk helemaal niet, maar is al eens eerder uitgehaald.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door DDD »

Dat klinkt als machtsmisbruik. Heel treurig.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door GGotK »

Is het niet verstandiger om zulke zaken intern met kerkenraad te bespreken of wie dan ook uit de gemeente in plaats van dit zomaar op refoforum te plaatsen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Maar als je mij per pb meldt wie je bent, zal ik melden of jij het was;-)
:mdr

@refo,
Het 'al jarenlang de tweetallen sieren', noemen ze in Zeeland ook wel heel onrespectvol 'bladvulling'.
Bij ons was het vorige week ook periodieke verkiezing. En voor ouderling stond er iemand op die nog nauwelijks een jaar lid is in onze gemeente. Nu heb ik die persoon toevallig ook gestemd, maar ik vond het wel opmerkelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Zita »

Ik denk niet dat het erg sticht om vermeende misstanden in oncrete gemeenten te gaan bespreken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Bezorgd »

refo schreef:
DDD schreef:O, maar zo denken lang niet alle kerkenraadsleden. Ik heb er wel eens een horen zeggen dat hij het zo betreurde dat er behalve hijzelf (ik mag hopen en de andere kerkenraadsleden) zo bedroevend weinig geschikte kandidaten waren. Hij vond zichzelf nog heel bescheiden ook en hij vond het raar dat ik er om moest grinniken.
In Gouda zijn de kandidaten zo goed als op. Komende week mogen we stemmen voor drie ouderlingen en één diaken. Eén ouderling treedt af. De kandidaten zijn een persoon die al jaren de tweetallen siert, maar nooit veel stemmen oogst, de twee andere ouderlingen en drie mannen die nu diaken zijn. Ik vermoed dat voor een aantal diakenen de zittingsduur is verlengd, vanwege deze gang van zaken.
Dat kan natuurlijk helemaal niet, maar is al eens eerder uitgehaald.
Het lijkt wel afgesproken werk.
In een gemeenten in het westen van het land was de laatste weken ook veel te doen wat betreft kandidaatstelling.
Er wordt ook maar één van de twee vacatures vervuld. Want: niet voldoende kandidaten. :sweat
(Gemeente heeft ruim 1300 leden en een bijna vertrekkende predikant)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door pierre27 »

Volgens mij is deze enorme bezorgdheid voor de GG in Gouda en de bollenstreek voor een ander topic, dit topic gaat namelijk over de Synode GGiN (jaarloos, enkel feiten). Wellicht goed in het juiste topic verder te gaan met de zorgen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Bruna »

pierre27 schreef:Volgens mij is deze enorme bezorgdheid voor de GG in Gouda en de bollenstreek voor een ander topic, dit topic gaat namelijk over de Synode GGiN (jaarloos, enkel feiten). Wellicht goed in het juiste topic verder te gaan met de zorgen.
Precies. Misschien kan het laatste stuk naar Ander topic gezet worden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
refo schreef:
DDD schreef:O, maar zo denken lang niet alle kerkenraadsleden. Ik heb er wel eens een horen zeggen dat hij het zo betreurde dat er behalve hijzelf (ik mag hopen en de andere kerkenraadsleden) zo bedroevend weinig geschikte kandidaten waren. Hij vond zichzelf nog heel bescheiden ook en hij vond het raar dat ik er om moest grinniken.
In Gouda zijn de kandidaten zo goed als op. Komende week mogen we stemmen voor drie ouderlingen en één diaken. Eén ouderling treedt af. De kandidaten zijn een persoon die al jaren de tweetallen siert, maar nooit veel stemmen oogst, de twee andere ouderlingen en drie mannen die nu diaken zijn. Ik vermoed dat voor een aantal diakenen de zittingsduur is verlengd, vanwege deze gang van zaken.
Dat kan natuurlijk helemaal niet, maar is al eens eerder uitgehaald.
Het lijkt wel afgesproken werk.
In een gemeenten in het westen van het land was de laatste weken ook veel te doen wat betreft kandidaatstelling.
Er wordt ook maar één van de twee vacatures vervuld. Want: niet voldoende kandidaten. :sweat
(Gemeente heeft ruim 1300 leden en een bijna vertrekkende predikant)
Waarom zat je vroeger te zeuren dat ik de naam van mijn gemeente nooit noemde, en doe je het nu zelf ook niet? Je had ook gewoon de plaatsnaam kunnen noemen. Iedereen weet toch dat het om ..... gaat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Wet en Evangelie »

Gisteravond naar Opheusden geweest. GBS-dienst door Ds. O.M. van der Tang. Door het afsluiten van de galerijen en de twee zijvleugels was er een goede bezetting. Of er veel van de tweede groep geweest zijn weet ik niet. Ik kende weinig van de aanwezigen. Nog wel iemand gesproken die vertelde dat de tweede groep niet weet wat ze moeten beginnen na de laatste uitspraken van Synode en classis.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Geytenbeekje »

Wet en Evangelie schreef:Gisteravond naar Opheusden geweest. GBS-dienst door Ds. O.M. van der Tang. Door het afsluiten van de galerijen en de twee zijvleugels was er een goede bezetting. Of er veel van de tweede groep geweest zijn weet ik niet. Ik kende weinig van de aanwezigen. Nog wel iemand gesproken die vertelde dat de tweede groep niet weet wat ze moeten beginnen na de laatste uitspraken van Synode en classis.
Is ggin-Opheusden-oost geen optie ?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
Wet en Evangelie schreef:Gisteravond naar Opheusden geweest. GBS-dienst door Ds. O.M. van der Tang. Door het afsluiten van de galerijen en de twee zijvleugels was er een goede bezetting. Of er veel van de tweede groep geweest zijn weet ik niet. Ik kende weinig van de aanwezigen. Nog wel iemand gesproken die vertelde dat de tweede groep niet weet wat ze moeten beginnen na de laatste uitspraken van Synode en classis.
Is ggin-Opheusden-oost geen optie ?
Ik denk het niet. Daarvoor is Opheusden te klein. Hoewel we in Rijssen een poosje ook zo'n situatie kenden, met twee GGiN's die beide in het Kerkelijk Jaarboek stonden vermeld. Maar dat is geen gewenste zaak denk ik. Dan ligt er wat... en dat moet dan eerst weer vlak liggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie