Teken een petitie...

Harry65
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jun 2017, 09:35

Re: Teken een petitie...

Bericht door Harry65 »

Wandelende schreef:Deze petitie kan ik niet op die wijze beschouwen. Zie de agressieve twee zinnen die in de petitie staan, hieronder geciteerd.

Titel: Anne Faber dood door schuld rechtssysteem.
Statement: Wij eisen een verandering van de wet op het gebied van zedendelicten zodat dit NOOIT meer kan gebeuren.
Ik teken de petitie niet.

Want:
Wat betreft de 1e opmerking:
Anne Faber is dood door de schuld van een idiote misdadiger.

En wat betreft de "eis":
Volgens mij is het onmogelijk te garanderen dat "dit" noot meer kan gebeuren,
dus is het een onzinnige eis.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Teken een petitie...

Bericht door eilander »

Harry65 schreef:En wat betreft de "eis":
Volgens mij is het onmogelijk te garanderen dat "dit" noot meer kan gebeuren,
dus is het een onzinnige eis.
Ik teken 'm ook niet, maar wat je hier schrijft is niet waar. Je kunt het althans ook zó opvatten dat er bedoeld wordt: het mag nooit meer gebeuren dat iemand die voor zo'n misdrijf is veroordeeld al weer na relatief korte tijd vrij kan rondlopen.
Als er bedoeld wordt dat geregeld moet worden dat een dergelijk misdrijf nooit meer kan plaatsvinden, is dat natuurlijk echt onmogelijk.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: RE: Re: Teken een petitie...

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
JCRyle schreef:
Luther schreef:
Orchidee schreef:Zeg néé tegen het nog duurder worden van groente en fruit!https://secure.avaaz.org/campaign/nl/nl ... c/?cWqJxmb Er zijn al zoveel mensen die geen of bijna geen groente en fruit eten/kopen omdat het veel te duur is!
Als het nog duurder word zal dat alleen maar toenemen!
Ik vind dat héél erg!
Ik zie groente en fruit, net als brood en water, als eerste levensbehoefte!
Je laat je in de luren leggen door linkse demagogie. Ja, de BTW wordt een klein beetje verhoogd, maar daar staat een ferme belastinghervorming en -verlaging tegenover.
Het geroeptoeter van de linkse partijen, die zelf geen verantwoordelijkheid wilden dragen in een context waarin VVD-CDA-D66 nu eenmaal 71 zetels hebben, is zo gratuit. Ze zijn heel goed in het oproepen van angsten en emoties, dus in dat opzicht alle begrip voor jouw oproep, maar de feiten kloppen gewoon niet.
Dit is wel wat eenzijdig Luther. Inderdaad is er op korte termijn lastenverlichting. Maar over de hele linie van het regeerakkoord is het een lastenverzwaring. Want de verzwaringen zitten na de kabinetsperiode. Een leuk politiek trucje om dan te stellen dat er lastenverlichting op komst is, maar dat is dus niet het hele verhaal.
Dat klopt alleen wanneer niemand zijn/haar gedrag verandert. Er komt een verschuiving van belasten van arbeid naar belasten van consumptie. En er komt een vergroening van het belastingstelsel. Twee heel verstandige verschuivingen wat mij betreft. Als je je gedrag daar niet op aanpast, ga je langzamerhand meer betalen, maar dat hoeft dus helemaal niet.
Het BTW-protest van o.a. GroenLinks is pure demagogie.
Dit is ook eenzijdig, maar goed ik heb niet echt de behoefte om daar lang over te gaan hebben.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Teken een petitie...

Bericht door crossmountain »

Supermarktketen Dirk van den Broek promoot in het novembernummer van haar tijdschrift “Ditjes en Datjes” een godslasterlijke strip met de titel “Jezus Christus was een meisje”!

En dat nota bene als “een mooi hardcoverstripboek (voor onder de kerstboom)”.
Een belediging van Jezus Christus als kerstgeschenk dus!
Wij moeten hiertegen opstaan en ons uitspreken.
Teken snel de petitie om te protesteren!
In de petitie verzoeken we Dirk van den Broek met klem om te stoppen met het het aanprijzen en verspreiden van deze godslasterlijke strip.
Zo niet, dan gaan we voorlopig ergens anders onze boodschappen doen.

Teken je ook?

https://www.citizengo.org/nl/rf/175564- ... ent=typage
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Teken een petitie...

Bericht door Lilian1975 »

crossmountain schreef:Supermarktketen Dirk van den Broek promoot in het novembernummer van haar tijdschrift “Ditjes en Datjes” een godslasterlijke strip met de titel “Jezus Christus was een meisje”!

En dat nota bene als “een mooi hardcoverstripboek (voor onder de kerstboom)”.
Een belediging van Jezus Christus als kerstgeschenk dus!
Wij moeten hiertegen opstaan en ons uitspreken.
Teken snel de petitie om te protesteren!
In de petitie verzoeken we Dirk van den Broek met klem om te stoppen met het het aanprijzen en verspreiden van deze godslasterlijke strip.
Zo niet, dan gaan we voorlopig ergens anders onze boodschappen doen.

Teken je ook?
https://cip.nl/76719-supermarkt-dirk-va ... kerstactie
Dirk heeft een verklaring afgegeven...


Verklaring Dirk

Statement Dirk
Dirk van den Broek heeft met de aandacht in het decembernummer van maandblad Ditjes & Datjes voor het stripboek ‘Jezus Christus was een meisje’ op geen enkele manier lezers of groepen in de samenleving willen beledigen of kwetsen.
Gebleken is echter dat velen aanstoot hebben genomen aan de publicatie en dat spijt ons zeer. Op geen enkele wijze wil Dirk van den Broek zich inlaten met kwesties over geloof en politiek uit respect voor ieders levensopvatting.
Als wij met de aandacht voor dit stripboek hier desondanks toch aanleiding toe hebben gegeven dan bieden wij hiervoor onze oprechte excuses aan. Ditjes en Datjes is een gratis onafhankelijk familieblad dat via de vestigingen van Dirk wordt verspreid.
Met onmiddellijke ingang is de winactie van de website http://www.ditjesendatjes.nl verwijderd en zal deze verklaring worden gepubliceerd op http://www.dirk.nl en http://www.ditjesendatjes.nl
Maar halen ze ook de folder met aankondigingen uit de winkel? Zodat boek ook niet te krijgen is?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Teken een petitie...

Bericht door Mara »

Goed dat ze het terugdraaien, maar is er niemand die ergens onderweg heeft bedacht dat dit weleens heel kwetsend zou kunnen zijn voor een groot deel van hun klanten?
Nu de kritiek los gaat, worden ze opeens wakker.
crossmountain schreef:Zo niet, dan gaan we voorlopig ergens anders onze boodschappen doen.
Teken je ook?
Ik kom er al jaren niet meer, maar ik heb de petitie wel getekend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Teken een petitie...

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:Goed dat ze het terugdraaien, maar is er niemand die ergens onderweg heeft bedacht dat dit weleens heel kwetsend zou kunnen zijn voor een groot deel van hun klanten?
Nu de kritiek los gaat, worden ze opeens wakker.
crossmountain schreef:Zo niet, dan gaan we voorlopig ergens anders onze boodschappen doen.
Teken je ook?
Ik kom er al jaren niet meer, maar ik heb de petitie wel getekend.
Ik denk dat men islamitische bommen meer vreest. En christenen niet. Dus gewoon uitproberen. En als dan dreigt dat het hun inkomsten kost het terugdraaien.
Had inderdaad zaterdag getekend. En ben dankbaar dat het teruggedraaid is.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Teken een petitie...

Bericht door Lilian1975 »

Het is gewoon te koop bij Bol.com
Zou de actie ook voor Bol.com kunnen? Dat het uit de verkoop gaat?
En anders bestellen we niets meer via bol.com?
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Teken een petitie...

Bericht door John Galt »

Bol.com verkoopt alles, ongeacht inhoud. Als die moeten gaan schiften op basis van de vraag of er bevolkingsgroepen beledigd worden, kunnen ze hun halve assortiment wegdoen. Islamieten en joden zullen "gewone" boeken over Jezus aanstootgevend vinden, orthodoxen voelen zich beledigd door vrijzinnige boeken, FvD'ers willen geen linkse boeken en migranten geen sinterklaas en zwarte piet. Veganisten protesteren tegen kookboeken met vlees enzovoorts enzovoorts.
Dus ik geef je weinig kans.

Hoe verdrietig het ook is, je zult in een liberaal land altijd antichristelijke uitingen kunnen kopen.Je zult nl. altijd mensen hebben die het wél prachtig vinden.
Who is John Galt? :quoi
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Teken een petitie...

Bericht door Geytenbeekje »

John Galt schreef:Bol.com verkoopt alles, ongeacht inhoud. Als die moeten gaan schiften op basis van de vraag of er bevolkingsgroepen beledigd worden, kunnen ze hun halve assortiment wegdoen. Islamieten en joden zullen "gewone" boeken over Jezus aanstootgevend vinden, orthodoxen voelen zich beledigd door vrijzinnige boeken, FvD'ers willen geen linkse boeken en migranten geen sinterklaas en zwarte piet. Veganisten protesteren tegen kookboeken met vlees enzovoorts enzovoorts.
Dus ik geef je weinig kans.

Hoe verdrietig het ook is, je zult in een liberaal land altijd antichristelijke uitingen kunnen kopen.Je zult nl. altijd mensen hebben die het wél prachtig vinden.
Ik vond het leuk om een vrijzinnig-christelijk boek te lezen en het was echt niet alleen maar rotzooi.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Teken een petitie...

Bericht door crossmountain »

Lilian1975 schreef:Het is gewoon te koop bij Bol.com
Zou de actie ook voor Bol.com kunnen? Dat het uit de verkoop gaat?
En anders bestellen we niets meer via bol.com?
Ik vind het wel een verschil over er openlijk reclame voor wordt gemaakt in een blad met een oplage van > 1 miljoen en het ook een prijs is in een prijsvraag dan dat het bestelbaar is via bol.com. Alleen vraag ik me wel af of bol.com boeken waarin de Islam openlijk wordt beledigd wel zou plaatsen. Alhoewel Duivelsversen van Salman Rusdie er wel op staat: https://www.bol.com/nl/p/de-duivelsverz ... roductPage
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Teken een petitie...

Bericht door Lilian1975 »

crossmountain schreef:
Lilian1975 schreef:Het is gewoon te koop bij Bol.com
Zou de actie ook voor Bol.com kunnen? Dat het uit de verkoop gaat?
En anders bestellen we niets meer via bol.com?
Ik vind het wel een verschil over er openlijk reclame voor wordt gemaakt in een blad met een oplage van > 1 miljoen en het ook een prijs is in een prijsvraag dan dat het bestelbaar is via bol.com. Alleen vraag ik me wel af of bol.com boeken waarin de Islam openlijk wordt beledigd wel zou plaatsen. Alhoewel Duivelsversen van Salman Rusdie er wel op staat: https://www.bol.com/nl/p/de-duivelsverz ... roductPage
zover had ik het nog niet bekeken. Toch is het voor mijn gevoel wel dubbel. Wanneer Dirk erin volhard had, winkel vermijden. Terwijl we wel volop via Bol.com bestellen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Teken een petitie...

Bericht door Dodo »

Bol is het doorgeefluik, Dirk promootte het boek actief. Dat is nog wel een verschil.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Teken een petitie...

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Bol is het doorgeefluik, Dirk promootte het boek actief. Dat is nog wel een verschil.

Dus dan zouden christenen met zijn allen de uitgever moeten aanschrijven...
Die brengt het op de markt.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Teken een petitie...

Bericht door crossmountain »

Lilian1975 schreef:
Dodo schreef:Bol is het doorgeefluik, Dirk promootte het boek actief. Dat is nog wel een verschil.

Dus dan zouden christenen met zijn allen de uitgever moeten aanschrijven...
Die brengt het op de markt.
Goed idee! Ik heb inmiddels de naam van de schrijver maar zie nog geen kontaktdetails.

Het stripboek is geschreven door Jan Bart Dieperink
https://www.deschrijverscentrale.nl/auteurs/1334389
Plaats reactie