Kleine vreugden

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Dodo schreef: Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes!
Is dat zo? Dan ga ik meteen een pak halen straks.
De pindakaas met bosvruchten is favoriet bij de vogels, maar de grote zwarte verjagen de meesjes en musjes.
Op vetbollen komen ze hier niet af.
Wij hebben de pindakaas in een rekje dan kunnen die groten er niet bij.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik ben vanmorgen met de trein geweest. Op het andere perron stond een groep verstandelijk gehandicapten met begeleiders die kennelijk de trein de andere kant op gingen nemen. Toen de trein er in de verte aankwam, stond een van de gehandicapten, een grote kerel, al wat ouder, als een blij kind te dansen van opwinding, en toen de trein dichterbij kwam begon hij te zwaaien. En gelukkig, de machinist zag het en zwaaide heel nadrukkelijk terug.
Zo'n klein gebaar, en zo waardevol :love
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Pestvogels gezien :)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine vreugden

Bericht door refo »

Dodo schreef:
Hendrien schreef:Vogeltjes in de tuin!
Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes! Zonnebloempitten voor de kool- en pimpelmezen, broodkruimels voor de duifjes. Vorig jaar hadden we veel groenlingen voor de uitgebloeide zonnebloemen.
Altijd gedacht dat vogels uit een ei kwamen...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

refo schreef:
Dodo schreef:
Hendrien schreef:Vogeltjes in de tuin!
Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes! Zonnebloempitten voor de kool- en pimpelmezen, broodkruimels voor de duifjes. Vorig jaar hadden we veel groenlingen voor de uitgebloeide zonnebloemen.
Altijd gedacht dat vogels uit een ei kwamen...
:mdr
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Bertiel schreef:Pestvogels gezien :)
Wauw staat op mijn verlanglijstje.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kleine vreugden

Bericht door Arja »

samanthi schreef:
Bertiel schreef:Pestvogels gezien :)
Wauw staat op mijn verlanglijstje.
O wat lijkt me dat mooi!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes! Zonnebloempitten voor de kool- en pimpelmezen, broodkruimels voor de duifjes. Vorig jaar hadden we veel groenlingen voor de uitgebloeide zonnebloemen.
Ik heb het halve pak havermout inmiddels uitgestrooid, maar er komt werkelijk geen enkele vogel op af.
Ik heb het maar niet op de grond gedaan, want dat trekt misschien muizen aan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Dodo schreef: Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes! Zonnebloempitten voor de kool- en pimpelmezen, broodkruimels voor de duifjes. Vorig jaar hadden we veel groenlingen voor de uitgebloeide zonnebloemen.
Ik heb het halve pak havermout inmiddels uitgestrooid, maar er komt werkelijk geen enkele vogel op af.
Ik heb het maar niet op de grond gedaan, want dat trekt misschien muizen aan.
Ik ven benieuwd
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Dodo schreef: Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes! Zonnebloempitten voor de kool- en pimpelmezen, broodkruimels voor de duifjes. Vorig jaar hadden we veel groenlingen voor de uitgebloeide zonnebloemen.
Ik heb het halve pak havermout inmiddels uitgestrooid, maar er komt werkelijk geen enkele vogel op af.
Ik heb het maar niet op de grond gedaan, want dat trekt misschien muizen aan.
Ik weet niet zeker of de muizen snappen dat ze het alleen mogen eten als het op de grond ligt. :huhu
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Ik ven benieuwd
Ik was ook benieuwd, maar er gebeurt echt niets.
Zita schreef:Ik weet niet zeker of de muizen snappen dat ze het alleen mogen eten als het op de grond ligt.
Muisjes wagen zich niet in onze tuin. Ik heb vierpotige bewakers. :D
Ik heb de havermout uitgestrooid op een hangend tableautje. Dan zouden de muisjes eerst een trap moeten beklimmen, daarna via een schutting omhoog moeten en dan balancerend over een draadje naar de havermout. Maar ik zal opletten. Niets is onmogelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Roodborstjes eten liefst van de grond.
En ze moeten ook in de buurt zijn natuurlijk. Maar ik heb vrijwel iedere dag eentje in de achtertuin. Ik strooi in het deel waar het konijn woont, daar kunnen de katten niet binnenkomen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef: Ik ven benieuwd
Ik was ook benieuwd, maar er gebeurt echt niets.
Zita schreef:Ik weet niet zeker of de muizen snappen dat ze het alleen mogen eten als het op de grond ligt.
Muisjes wagen zich niet in onze tuin. Ik heb vierpotige bewakers. :D
Ik heb de havermout uitgestrooid op een hangend tableautje. Dan zouden de muisjes eerst een trap moeten beklimmen, daarna via een schutting omhoog moeten en dan balancerend over een draadje naar de havermout. Maar ik zal opletten. Niets is onmogelijk.
woow muizen kunnenheel veel hoor pas maar op :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Roodborstjes eten liefst van de grond.
En ze moeten ook in de buurt zijn natuurlijk. Maar ik heb vrijwel iedere dag eentje in de achtertuin. Ik strooi in het deel waar het konijn woont, daar kunnen de katten niet binnenkomen.
Zit zo te denken: wat aten dodo's eigenlijk? Ze waren in het dierenrijk volgens systematici en taxonomen verwant aan duiven... :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:Roodborstjes eten liefst van de grond.
En ze moeten ook in de buurt zijn natuurlijk. Maar ik heb vrijwel iedere dag eentje in de achtertuin. Ik strooi in het deel waar het konijn woont, daar kunnen de katten niet binnenkomen.
Zit zo te denken: wat aten dodo's eigenlijk? Ze waren in het dierenrijk volgens systematici en taxonomen verwant aan duiven... :love
Havermout?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie