Het beleid van president Trump

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Bonny schreef:Vrouw op de kansel. Is sowieso al een probleem op dit forum. Dus :bobo
:haha
En bovendien verlaagt het RD zich ook al tot boulevardniveau:
Paula White scheidde twee keer, trouwde drie keer en werd in 2011 hand-in-hand gefotografeerd met Benny Hinn, een bekende televangelist. Beide ontkenden dat er sprake was van een relatie. Hinn was op dat moment getrouwd.

Maar goed, ze is christelijk zullen we maar zeggen. :hum
Soort van. Welvaartsevangelie. Als het je niet voor de wind gaat, is dat je eigen schuld. Je moet het maar afbidden en -geloven en eisen, dan gaat het je goed.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Bonny schreef:Vrouw op de kansel. Is sowieso al een probleem op dit forum. Dus :bobo
:haha
En bovendien verlaagt het RD zich ook al tot boulevardniveau:
Paula White scheidde twee keer, trouwde drie keer en werd in 2011 hand-in-hand gefotografeerd met Benny Hinn, een bekende televangelist. Beide ontkenden dat er sprake was van een relatie. Hinn was op dat moment getrouwd.

Maar goed, ze is christelijk zullen we maar zeggen. :hum
Ik begrijp niet waarom je het hier plaatst als je het boulevardniveau vindt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Wat ik wel een grappig detail vind is dat Paula White lange tijd een pastor was in "without walls" international church.

Verder heb ik het niet zo op "prosperity gospel" omdat dat m.i. lijnrecht tegenover het echte Evangelie staat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

Sondland: “no one on this planet” told him aid was tied to investigations
https://t.co/9Z2OVJqWJo
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Jantje »

Jantje schreef: https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/pr ... -1.1608058

Hoe kijk jij, @Wim Anker, hier tegen aan?
Kun je hierop reageren, @Wim Anker? Ik ben wel benieuwd naar je bevinding hierover.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:Sondland: “no one on this planet” told him aid was tied to investigations
https://t.co/9Z2OVJqWJo
Dat hoef je er natuurlijk niet letterlijk bij te zeggen, als het er al duimendik boven op ligt. Sondland beschreef de onderhandelingen met Oekraine vandaag zelf trouwens wel als quid pro quo.

Sondland in 2016: Er is altijd quid pro quo in politiek. En wie weet dat beter dan Sondland zelf. Hij heeft een fortuin geschonken aan de fundraisers van Trump om ambassadeur te kunnen worden, iets waar de kenners huiverig voor waren omdat hij de juiste capaciteiten daar voor duidelijk miste.

PS, het RD heeft het over prince Andrew, Julian Assange, Jeffrey Epstein, Brexit, Israel, Zimbabwe, enz. maar ik lees geen woord over de impeachment. Hoe komt dat toch?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Sondland: “no one on this planet” told him aid was tied to investigations
https://t.co/9Z2OVJqWJo
Bij Obama waren de schandalen nog van het niveau dat hij mosterd op zijn hamburger wilde.
Nu is het geen probleem meer dat de president een ander land vraagt familie van een politiek rivaal te onderzoeken, als maar niet expliciet wordt gezegd dat het aan hulp gelinkt is.

Laura Cooper lijkt trouwens toch aan te geven dat men in Oekraïne zich heel snel na het gesprek tussen Trump en Zelinsky zorgen begon te maken om het uitblijven van de hulp.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

@Parsifal: Klopt het dat de zweedse politie vrouwen en meisjes adviseerd niet meer alleen weg te gaan in de avond?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:@Parsifal: Klopt het dat de zweedse politie vrouwen en meisjes adviseerd niet meer alleen weg te gaan in de avond?
Wat heeft dat met het beleid van president Trump te maken?

Maar om je vraag te beantwoorden. Het zou kunnen dat dat in sommige plaatsen zo is.
Hier waar wij wonen kan mijn vrouw rustig 's avonds de hond uitlaten (het is een Keeshond, dus mensen zullen niet snel afgeschrikt worden door de hond) in andere gebieden is het iets minder wijs. In Nederland woonde ik een tijdje in De Bilt, daar had je volgens mij dit advies van de politie wel toen. (In de tijd van de uithofverkrachter).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:@Parsifal: Klopt het dat de zweedse politie vrouwen en meisjes adviseerd niet meer alleen weg te gaan in de avond?
Wat heeft dat met het beleid van president Trump te maken?

Niets. Maar dit is de manier waarop de Dems bezig zijn. Het gaat ze enkel om het beshadigen van Trump in de aanloop naar de volgende verkiezingen, met een verspilling van overheidsresources en geld waar Trump roomblank bij afsteekt. De Dems hebben geen verhaal, geen leider en geen idee.

Want dat dit tot niets leidt is iedereen duidelijk.
(Wel voor Trump overigens, die stelt alvast zijn herverkiezing veilig).

Ga uit van het eigen verhaal! i.p.v de ander wegzetten.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:@Parsifal: Klopt het dat de zweedse politie vrouwen en meisjes adviseerd niet meer alleen weg te gaan in de avond?
Wat heeft dat met het beleid van president Trump te maken?

Niets. Maar dit is de manier waarop de Dems bezig zijn. Het gaat ze enkel om het beshadigen van Trump in de aanloop naar de volgende verkiezingen, met een verspilling van overheidsresources en geld waar Trump roomblank bij afsteekt. De Dems hebben geen verhaal, geen leider en geen idee.

Want dat dit tot niets leidt is iedereen duidelijk.
(Wel voor Trump overigens, die stelt alvast zijn herverkiezing veilig).

Ga uit van het eigen verhaal! i.p.v de ander wegzetten.
We zullen zien. Ondertussen winnen de democraten vrij veel in verkiezingen op staatsniveau (ik dacht recent zelfs in Louisiana).

En natuurlijk gaat het niet alleen om het beschadigen van Trump. Trump lijkt dingen gedaan te hebben die echt illegaal zijn.

Daarbij valt het met de verspilling wel mee. Het onderzoek van Mueller bijvoorbeeld heeft ook aardig wat opgeleverd, met Manafort en Cohen in de bak en vast wel wat boetes. Maar buiten dat lijkt het me goed als het congres kosten mag maken om de regering te controleren, en bij de verhoren nu komen er allemaal dingen boven water die het Witte Huis eerder ontkende.

Ook lijkt het me onzin te zeggen dat bijvoorbeeld Elizabeth Warren geen verhaal heeft. De Democraten moeten hun presidentskandidaat nog kiezen, maar ik gok dat zeker Warren, Harris en Buttigieg wel met een verhaal kunnen komen. Waar ik echt wel wat bang voor ben is dat de republikeinen straks echt nog minder invloed hebben, dat Trump zwaar verliest (dat zie ik niet als probleem, want de man lijkt volledig ongeschikt als president) en de republikeinen met hem mee vallen. Dat fatsoenlijker conservatieven ook geen kans meer maken en dan is het evenwicht helemaal weg.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef: (Wel voor Trump overigens, die stelt alvast zijn herverkiezing veilig)....
We zullen zien. Ondertussen winnen de democraten vrij veel in verkiezingen op staatsniveau (ik dacht recent zelfs in Louisiana).
..... Waar ik echt wel wat bang voor ben is dat de republikeinen straks echt nog minder invloed hebben, dat Trump zwaar verliest (dat zie ik niet als probleem, want de man lijkt volledig ongeschikt als president) en de republikeinen met hem mee vallen. Dat fatsoenlijker conservatieven ook geen kans meer maken en dan is het evenwicht helemaal weg.
De Democrats wonnen pas in Kentucky en Louisiana, staten waar Trump in 2016 nog een grote meerderheid binnenhaalde. Dus om te stellen dat Trump zijn herverkiezing veilig stelt is domweg ontkennen van de feiten. Het lijkt er meer op dat de Republicans door Trump zo lang te blijven steunen voor een lange tijd de politieke wildernis in gaan.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Die meningen zijn er. Het is storend dat alles zo in termen van hoe men tegenover Trump staat wordt weggezet. Ik hoop dat die scheiding nog eens wordt opgeheven.
Er zijn ook andere meningen. (Stel je voor dat Rutte voor de verkiezingen aan Orban vraagt voor om eens in het verleden van mevrouw Wilders te gaan kijken, en dit punt naar voren brengt na wat praten over een komende stemming over mogelijke EU sancties tegen Hongarije).

Verder is een van de dingen die je nu niet moet doen achter een klokkenluider aan gaan. Die persoon is irrelevant nu, omdat het punt waar het over gaat al bevestigd is door mensen die dicht bij het vuur zitten. Bovendien is het heel goed dat klokkenluiders beschermd worden. Dat is ook een van de punten waar Obama erg de fout in is gegaan door het niet op te nemen voor Snowden, die een leugen van het hoofd van de NSA voor het congres blootlegde of Manning die oorlogsmisdaden openbaarde.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

"I'm curious why wasn't it done a long time ago? And also, I guess the answer to that is because now I'm president, we get things done."

President Trump signs the Woman's Suffrage Centennial Coin Act.
Hij maakt het de komieken die hem graag bekritiseren wel heel makkelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie