Kleine vreugden

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Precies
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bezorgd »

Hier schijnt al tijden de zon niet meer.
Grijze donkerheid troef.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

In het midden van het land is het inderdaad beduidend aangenamer weer. Dat valt mij al een week op. Normaal gesproken is het meestal andersom. Ik weet niet of dat speciaal in deze periode van het jaar anders is, maar het is al een heel tijdje zo.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ook leuk gisteren was dat er weer van die groepen spreeuwen boven Utrecht vliegen, in van die mooie bewegende groepen. Ik kon er niet veel naar kijken, omdat ik met de auto was, maar dat is erg leuk om te zien.
Utrecht ligt denk ik op de route van trekvogels, een week of wat geleden zag ik meerdere ooievaars op de lichtmasten bij de snelweg zitten. In totaal zag ik er zeker twaalf. Bijzonder!
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Kleine vreugden

Bericht door TSC »

Vandaag zag ik de zon schijnen.
Veranderde een bos met dorre, doodse bladeren in goud.

Wat een geestelijke lessen liggen er in de natuur.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Op een herfstige dag prikte ik in een melancholische bui eens een briefje op het prikbord, met zo ongeveer de volgende tekst
Herfstparadox: de herfst toont in weergaloze schoonheid de vergankelijkheid van het leven.

Een collega heeft het aangevuld met:
… dragende in zich de belofte van het komende leven.

Een andere kleine vreugde: ik heb een neefje gekregen dat mijn naam draagt. (Niet direct naar mij vernoemd, maar naar dezelfde persoon als waar ik naar vernoemd ben.)
-
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Kleine vreugden

Bericht door TSC »

Mannetje schreef:Op een herfstige dag prikte ik in een melancholische bui eens een briefje op het prikbord, met zo ongeveer de volgende tekst
Herfstparadox: de herfst toont in weergaloze schoonheid de vergankelijkheid van het leven.

Een collega heeft het aangevuld met:
… dragende in zich de belofte van het komende leven.

Een andere kleine vreugde: ik heb een neefje gekregen dat mijn naam draagt. (Niet direct naar mij vernoemd, maar naar dezelfde persoon als waar ik naar vernoemd ben.)
Mooi als je zo zulke collega's om je heen mag hebben.
En van harte gefeliciteerd met het kleine mannetje.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Een lang, ingesproken bericht van de middelste zoon. Hij is een maand in Kenia. Gelukkig een vrij veilig land. Ook een heel christelijk land, zegt hij. Waarschijnlijk veel christelijker dan NL. Bijna letterlijk op elke straathoek een kerk.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kleine vreugden

Bericht door Adje »

Dodo schreef:Een lang, ingesproken bericht van de middelste zoon. Hij is een maand in Kenia. Gelukkig een vrij veilig land. Ook een heel christelijk land, zegt hij. Waarschijnlijk veel christelijker dan NL. Bijna letterlijk op elke straathoek een kerk.
Is jullie zoon daar voor werk of studie?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Adje schreef:
Dodo schreef:Een lang, ingesproken bericht van de middelste zoon. Hij is een maand in Kenia. Gelukkig een vrij veilig land. Ook een heel christelijk land, zegt hij. Waarschijnlijk veel christelijker dan NL. Bijna letterlijk op elke straathoek een kerk.
Is jullie zoon daar voor werk of studie?
Allebei niet, eigenlijk. Hij heeft geen baan op dit moment, en hij wilde dit al heel lang. Ook om zich te oriënteren wat hij in de toekomst wil met zijn leven. Hij logeert bij iemand die een kinderhuis runt, en daar kijkt en werkt hij wat mee.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kleine vreugden

Bericht door Adje »

Dodo schreef:
Adje schreef:
Dodo schreef:Een lang, ingesproken bericht van de middelste zoon. Hij is een maand in Kenia. Gelukkig een vrij veilig land. Ook een heel christelijk land, zegt hij. Waarschijnlijk veel christelijker dan NL. Bijna letterlijk op elke straathoek een kerk.
Is jullie zoon daar voor werk of studie?
Allebei niet, eigenlijk. Hij heeft geen baan op dit moment, en hij wilde dit al heel lang. Ook om zich te oriënteren wat hij in de toekomst wil met zijn leven. Hij logeert bij iemand die een kinderhuis runt, en daar kijkt en werkt hij wat mee.
Wat leuk. Een hele ervaring denk ik.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Adje schreef:
Dodo schreef:
Adje schreef:
Dodo schreef:Een lang, ingesproken bericht van de middelste zoon. Hij is een maand in Kenia. Gelukkig een vrij veilig land. Ook een heel christelijk land, zegt hij. Waarschijnlijk veel christelijker dan NL. Bijna letterlijk op elke straathoek een kerk.
Is jullie zoon daar voor werk of studie?
Allebei niet, eigenlijk. Hij heeft geen baan op dit moment, en hij wilde dit al heel lang. Ook om zich te oriënteren wat hij in de toekomst wil met zijn leven. Hij logeert bij iemand die een kinderhuis runt, en daar kijkt en werkt hij wat mee.
Wat leuk. Een hele ervaring denk ik.
Er is ook tijd voor leuke dingen. Ik kreeg een foto waarop hij een krokodil vasthoudt. Krokodilletje, gelukkig.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hendrien »

Vogeltjes in de tuin!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Hendrien schreef:Vogeltjes in de tuin!
Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes! Zonnebloempitten voor de kool- en pimpelmezen, broodkruimels voor de duifjes. Vorig jaar hadden we veel groenlingen voor de uitgebloeide zonnebloemen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Als je havermout strooit, krijg je misschien roodborstjes!
Is dat zo? Dan ga ik meteen een pak halen straks.
De pindakaas met bosvruchten is favoriet bij de vogels, maar de grote zwarte verjagen de meesjes en musjes.
Op vetbollen komen ze hier niet af.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie