Vertrek van Peter Zevenbergen

Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Nathanaël »

Geytenbeekje schreef:Wat heeft winkelen met SGP/Zevenbergen te maken ?
Specifiek winkelen op zaterdagmiddag.
Bauke
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 jul 2019, 14:51

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Bauke »

Jantje schreef:
Bauke schreef:
Jantje schreef:Erg jammer en volkomen onterecht. Dit heeft alle schijn van een gedwongen vertrek. Jammer dat het bestuur zijn rug niet recht gehouden heeft.
Volkomen terecht afgetreden, Jantje.

Er kan van alles juridisch recht zijn, maar dat zijn meer zaken waar je als christen toch liever iets mee van doen wilt hebben.
Precies. Je wilt er iets mee van doen hebben. En als het recht is volgens Gods Woord, hoeven wij geen rekening te houden met mensen.
Het moet "Niets" zijn Jantje. Sorry.
Heb het net aangepast.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Bezorgd »

Terechte stap.
Er was ophef, en dan moet je daarnaar handelen. Dat hoort ook zij zo'n functie.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen en als beeldbepalend figuur moet je vooral denken aan partijbelang.
En daarom is dit de juiste beslissing.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:Het is vanmiddag in ieder geval lekker weertje om te winkelen.
Ben je door je vrouw meegesleept om kleren te kopen? :D
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Mara »

Zo stond het te lezen op Rijnmond.nl:

Peter Zevenbergen is opgestapt als voorzitter van de SGP. Reden voor zijn vertrek is een discussie over wachtgeld uit Alblasserdam. Zevenbergen trad in 2018 aan als voorzitter van de partij.
"De gebeurtenissen trekken een zware wissel op de partij en op Zevenbergen zelf, zijn gezin en gezondheid," staat in een verklaring van de partij. "Mede hierom heeft hij in overleg met het hoofdbestuur besloten zijn functie als partijvoorzitter neer te leggen"

In september 2018 ontstond er ophef over de wachtgeldregeling die Zevenbergen vanaf 2006 kreeg nadat hij was gestopt als wethouder van de gemeente Alblasserdam. Daar had hij twaalf jaar gewerkt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:
Tiberius schreef:Het is vanmiddag in ieder geval lekker weertje om te winkelen.
Ben je door je vrouw meegesleept om kleren te kopen? :D
Ik ben Peter niet. ;)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:En als het recht is volgens Gods Woord, hoeven wij geen rekening te houden met mensen.
Laat ik het hier nu helemaal mee eens zijn. Maar trek daarom wel een andere conclusie dan jij.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Hollander »

Mona Lisa schreef:
Geytenbeekje schreef:Voorzitter stapt op na wachtgeld discussie.
Nou, in feite na het voortdurend oprakelen daarvan. En dat voornamelijk door SGP-ers zelf, die daarvoor al te vaak ruimte kregen in het RD. Zelfs G**nstijl was van mening dat het netjes afgehandeld was maar binnen de partij bleef het daardoor dooretteren. Tweede keer dit jaar dat ik me afvraag wat mij nog bindt aan deze partij.
Hoe zou het komen dat iets blijft 'dooretteren'? Daar moet toch een reden voor zijn?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Geytenbeekje »

Hollander schreef:
Mona Lisa schreef:
Geytenbeekje schreef:Voorzitter stapt op na wachtgeld discussie.
Nou, in feite na het voortdurend oprakelen daarvan. En dat voornamelijk door SGP-ers zelf, die daarvoor al te vaak ruimte kregen in het RD. Zelfs G**nstijl was van mening dat het netjes afgehandeld was maar binnen de partij bleef het daardoor dooretteren. Tweede keer dit jaar dat ik me afvraag wat mij nog bindt aan deze partij.
Hoe zou het komen dat iets blijft 'dooretteren'? Daar moet toch een reden voor zijn?
Nou ja SGP, bevindelijk-gereformeerd, je belijd iets maar ondertussen wat doen wat in een grijs gebied is...
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door CvdW »

Hollander schreef:
Mona Lisa schreef:
Geytenbeekje schreef:Voorzitter stapt op na wachtgeld discussie.
Nou, in feite na het voortdurend oprakelen daarvan. En dat voornamelijk door SGP-ers zelf, die daarvoor al te vaak ruimte kregen in het RD. Zelfs G**nstijl was van mening dat het netjes afgehandeld was maar binnen de partij bleef het daardoor dooretteren. Tweede keer dit jaar dat ik me afvraag wat mij nog bindt aan deze partij.
Hoe zou het komen dat iets blijft 'dooretteren'? Daar moet toch een reden voor zijn?
Dat zal blijven. Wie weet nog van de zaak dat de landelijke SGP-secretaris 'verdween'?
Na het hele gebeuren had hij weer terug op zijn plaats moeten komen.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Mona Lisa »

Hollander schreef:
Mona Lisa schreef:
Geytenbeekje schreef:Voorzitter stapt op na wachtgeld discussie.
Nou, in feite na het voortdurend oprakelen daarvan. En dat voornamelijk door SGP-ers zelf, die daarvoor al te vaak ruimte kregen in het RD. Zelfs G**nstijl was van mening dat het netjes afgehandeld was maar binnen de partij bleef het daardoor dooretteren. Tweede keer dit jaar dat ik me afvraag wat mij nog bindt aan deze partij.
Hoe zou het komen dat iets blijft 'dooretteren'? Daar moet toch een reden voor zijn?
Ja, dat vraag ik me ook af. De reden kan natuurlijk heel goed een machtsspelletje achter de schermen zijn. Bij het vorige akkefietje, de medewerker die door stichting VOE werd afgeserveerd, kreeg ik hetzelfde gevoel.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Hollander »

Mona Lisa schreef:
Hollander schreef:Hoe zou het komen dat iets blijft 'dooretteren'? Daar moet toch een reden voor zijn?
Ja, dat vraag ik me ook af. De reden kan natuurlijk heel goed een machtsspelletje achter de schermen zijn.
Wat zouden de 'machtscomponenten' dan kunnen zijn in deze situatie? (Bij het vorige akkefietje werd het machtselement al vanzelf in de discussie gelegd. Mij ontbreekt vooralsnog dat element in deze voorzitterskwestie, vandaar de vraag.)
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Mona Lisa »

Hollander schreef:
Mona Lisa schreef:
Hollander schreef:Hoe zou het komen dat iets blijft 'dooretteren'? Daar moet toch een reden voor zijn?
Ja, dat vraag ik me ook af. De reden kan natuurlijk heel goed een machtsspelletje achter de schermen zijn.
Wat zouden de 'machtscomponenten' dan kunnen zijn in deze situatie? (Bij het vorige akkefietje werd het machtselement al vanzelf in de discussie gelegd. Mij ontbreekt vooralsnog dat element in deze voorzitterskwestie, vandaar de vraag.)
Geen idee. Maar herhaaldelijk is aan de orde geweest dat Zevenbergen geen blaam treft. Hij had recht op wachtgeld en door het ministerie van Binnenlandse Zaken is aangegeven dat wachtgeld niet stopgezet kan worden. Als je er dan steeds op terug blijft komen ben je gewoon bezig met de persoon te beschadigen. En daar zit meestal zo'n spel achter.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De heer P. Zevenbergen stapt op

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
Mona Lisa schreef:
Hollander schreef:Hoe zou het komen dat iets blijft 'dooretteren'? Daar moet toch een reden voor zijn?
Ja, dat vraag ik me ook af. De reden kan natuurlijk heel goed een machtsspelletje achter de schermen zijn.
Wat zouden de 'machtscomponenten' dan kunnen zijn in deze situatie? (Bij het vorige akkefietje werd het machtselement al vanzelf in de discussie gelegd. Mij ontbreekt vooralsnog dat element in deze voorzitterskwestie, vandaar de vraag.)
Er liggen mijns inziens al langer gevoelens van onvrede richting een bepaald blok personen. Ook nu ziet de partij blijkbaar geen andere optie dan een voormalig voorzitter van stal te halen. We hebben een pracht van een jongerenorganisatie met veel talent, daar moet veel meer gebruik van worden gemaakt. Maar zoals in sommige kerkverbanden het geval is, is ook in de partij aan de hand. Vele jaren van dezelfde functie bij dezelfde persoon. Kijk de lijn van voorzitters van SGP jongeren eens terug. Veel bijzondere goede voorzitters die echt iets kunnen brengen, maar zeer weinig ervan zie je na 10 jaar nog echt prominent in de partij terug.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: K. Zevenbergen stapt op

Bericht door HersteldHervormd »

helma schreef:
HersteldHervormd schreef:
helma schreef:Wat is dat nu weer voor opmerking ::please

Moet jij niet van genade leven?
Bedoel je mij?
Ik zou niet durven :hum
Ik doelde op de sneer over vertroetelaars van de SGP.
Verder vind ik het een verstandige beslissing.
Ik dacht al joh ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie