30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Orchidee »

Waar in Rotterdam?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Waar in Rotterdam?
https://westerbioscoop.nl/
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Jantje »

En waar in Dordrecht?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

Akelig om te moeten lezen dat een anti abortusfolder aanleiding geeft tot het ontwerp van een sticker met dubieuze tekst.
Er wordt ook een oproep gedaan om de folder ongefrankeerd terug te zenden.

Is dit het wel waard, vraag ik me dan :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

DDD schreef: Ik weet niet of ik de film durf te kijken. Ik vind het onthoofden van een koe al erg schokkend om te zien.
Ik ga hier niet naar toe.
De voorstanders van abortus zullen het een overdreven film vinden en de tegenstanders van abortus weten sowieso wel dat dit niet een simpele ingreep is.
Dus voor wie maak je dan zo'n film, vraag ik me af?
Gruwelijke beelden hebben de neiging lang op je netvlies te blijven branden.

En de bios was altijd verboden terrein voor christenen, is dat dan nu wel legaal?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Akelig om te moeten lezen dat een anti abortusfolder aanleiding geeft tot het ontwerp van een sticker met dubieuze tekst.
Er wordt ook een oproep gedaan om de folder ongefrankeerd terug te zenden.

Is dit het wel waard, vraag ik me dan :quoi
Ja de aandacht wordt er steeds weer op gevestigd. Laat het maar in het nieuws komen...
Vroeger toen in samen met twee vriendinnen waakte zeiden mensen weleens: ik wist niet dat er nog mensen tegen waren of: ik wist niet dat een foetus van tien weken al teentjes had, intussen is er veel meer reuring rond abortus... je brengt het steeds onder de aandacht
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
Mara schreef:Akelig om te moeten lezen dat een anti abortusfolder aanleiding geeft tot het ontwerp van een sticker met dubieuze tekst.
Er wordt ook een oproep gedaan om de folder ongefrankeerd terug te zenden.

Is dit het wel waard, vraag ik me dan :quoi
Ja de aandacht wordt er steeds weer op gevestigd. Laat het maar in het nieuws komen...
Vroeger toen in samen met twee vriendinnen waakte zeiden mensen weleens: ik wist niet dat er nog mensen tegen waren of: ik wist niet dat een foetus van tien weken al teentjes had, intussen is er veel meer reuring rond abortus... je brengt het steeds onder de aandacht
Ik bedoelde meer in de zin dat je soms beter iemand kunt laten spotten, dan ertegen waarschuwen om te voorkomen dat de naam van de Heere nog meer gelasterd wordt.
Vrouwen zien het als een verworven recht. Met deze folder wordt volgens hen de tijd 40 jaar teruggedraaid.
Abortus is niet iets wat je zomaar doet, het is een weloverwogen keuze.
De folder zal ongelezen bij het oud papier of erger nog, ongefrankeerd teruggestuurd worden, zodat er nog meer kosten gemaakt moeten worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mannetje »

Oneens. Wat mensen met de folder doen is hun verantwoordelijkheid. Hij is zorgvuldig opgesteld en zeker niet kwetsend geformuleerd.

Juist die gefrustreerde reacties geven aan dat het "verworven recht" blijkbaar toch gevoelig ligt. Als men echt zo zeker was, zou men de schouders ophalen.

Daarnaast kan de folder juist diegenen die eenzijdig voorgelicht zijn abortus eens van de andere kant laten bekijken. Als 10% gefrustreerd raakt, 85% hem ziet en weggooit en 5% hem leest, dan zijn er al heel mensen bereikt!
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

Mannetje schreef: en 5% hem leest, dan zijn er al heel mensen bereikt!
Die 5% is waarschijnlijk voor het grootste gedeelte anti abortus.
M.i. had dit geld beter besteed kunnen worden aan iets anders. Bijvoorbeeld een grote advertentie in een aantal landelijke dagbladen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Wim Anker »

Ik zou zeggen: Ga kijken! Allemaal. En laten we dan verder praten.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Mara schreef:
samanthi schreef:
Mara schreef:Akelig om te moeten lezen dat een anti abortusfolder aanleiding geeft tot het ontwerp van een sticker met dubieuze tekst.
Er wordt ook een oproep gedaan om de folder ongefrankeerd terug te zenden.

Is dit het wel waard, vraag ik me dan :quoi
Ja de aandacht wordt er steeds weer op gevestigd. Laat het maar in het nieuws komen...
Vroeger toen in samen met twee vriendinnen waakte zeiden mensen weleens: ik wist niet dat er nog mensen tegen waren of: ik wist niet dat een foetus van tien weken al teentjes had, intussen is er veel meer reuring rond abortus... je brengt het steeds onder de aandacht
Ik bedoelde meer in de zin dat je soms beter iemand kunt laten spotten, dan ertegen waarschuwen om te voorkomen dat de naam van de Heere nog meer gelasterd wordt.
Vrouwen zien het als een verworven recht. Met deze folder wordt volgens hen de tijd 40 jaar teruggedraaid.
Abortus is niet iets wat je zomaar doet, het is een weloverwogen keuze.
De folder zal ongelezen bij het oud papier of erger nog, ongefrankeerd teruggestuurd worden, zodat er nog meer kosten gemaakt moeten worden.
Daar ben ik het niet mee eens. Kijk naar de homo-activisten. Als je maar lang genoeg aandacht vraagt voor een bepaald maatschappelijk probleem, dan heeft dat altijd invloed op de publieke opinie. Abortus is een middeleeuwse praktijk, en het wordt hoog tijd dat die wordt afgeschaft en dat de rechten van ieder individu volledig gerespecteerd worden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Wim Anker schreef:Ik zou zeggen: Ga kijken! Allemaal. En laten we dan verder praten.
Inderdaad! Ik denk dat je dan eerst een poos stil bent.
Je merkt aan de felle reacties in de media dat er blijkbaar een open zenuw geraakt wordt. De strijd wakkert aan. We hebben van de week bij de kliniek zoveel felheid ervaren van voorbijgangers.

Het Lutherlied is hoogst actueel.
Bid alsjeblieft mee in deze strijd!


"Let it not be said that I was silent when they needed me" William Wilberforce
Laat niet gezegd worden dat ik zweeg toen iemand me nodig had

"There are two victims in every abortion, a dead baby and a dead conscience" Mother Theresa
Er zijn twee slachtoffers bij elke abortus, een dode baby en een dood geweten

"Nobody made a greater mistake than he who did nothing because he could do only little" Edmund Burke
Niemand maakte een grotere fout dan hij die niets deed omdat hij maar weinig kon doen

"He who accepts evil without protesting against it is really coöperating with it" Martin Luther King
Hij die het kwade accepteert zonder er tegen te te protesteren werkt er feitelijk aan mee

"Red degenen die ter dood gegrepen zijn, want zij wankelen ten dode zo gij u onthoudt" Spreuken 24:11
Vers 12: Wanneer gij zegt: ziet, wij weten dat niet, zal Hij, Die de harten weegt, dat niet merken? (!!)


Wat mensen doen met de folder, de stille Mars, de wakers bij de kliniek e.d. dat is aan hen.
Wij hebben verantwoordelijk voor onszelf, wat hebben wij gedaan aan dit grote onrecht? Wat hebben wij gedaan om deze verschrikkelijk zonde die op ons land ligt te stoppen?
Laatst gewijzigd door helma op 09 nov 2019, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Abortus is niet iets wat je zomaar doet, het is een weloverwogen keuze.
Hoe heet dat ook alweer in de Nederlandse rechtsspraak als je weloverwogen het leven afneemt van een ander mens??.........
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Bonny »

Wat mij altijd opvalt is dat de pro abortusmensen altijd roepen dat vlees wel moord is.....
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie