Wat doen we vandaag?

Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Wij hadden gisteren dankdag en om die reden staakte de school niet. Zij vonden staken en danken niet overeenkomen met elkaar.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Wat mooi!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Van Ewijk »

Framboos schreef:
Van Ewijk schreef:
Hollander schreef:Misschien goed om juist vandaag te danken dat we scholen hebben, waar docenten en leerlingen iedere dag in vrijheid en veiligheid hun werk mogen doen.
Toch eens wat vaker het nieuws volgen.
Vaak worden docenten geacht lesmateriaal vol goddeloos gedachtengoed en standpunten te doceren en te verdedigen en met deze generatie leerlingen is respect en veiligheid in sommige gevallen ver te zoeken.
Overdrijf je niet een heel klein beetje?
Volgens mijn contacten in het onderwijs niet.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bertiel »

Laatste controle van m’n ogen.
Het is heerlijk zo zonder bril
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

Bertiel schreef:Laatste controle van m’n ogen.
Het is heerlijk zo zonder bril
Veel wortels eten, dan verklein je de kans
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Flauw!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Framboos »

Van Ewijk schreef:
Framboos schreef:
Van Ewijk schreef:
Hollander schreef:Misschien goed om juist vandaag te danken dat we scholen hebben, waar docenten en leerlingen iedere dag in vrijheid en veiligheid hun werk mogen doen.
Toch eens wat vaker het nieuws volgen.
Vaak worden docenten geacht lesmateriaal vol goddeloos gedachtengoed en standpunten te doceren en te verdedigen en met deze generatie leerlingen is respect en veiligheid in sommige gevallen ver te zoeken.
Overdrijf je niet een heel klein beetje?
Volgens mijn contacten in het onderwijs niet.
Volgens mijn contacten in het onderwijs wel..
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Ik probeeer een preek van ds. Joh. van der Poel uit te schrijven. Voor eigen gebruik wel te vertaan.
Maat verstaan is niet altijd zo makkelijk. Fouten maken wil ik ook weer niet.
Als we luisteren op ongeveer 47:12 min, even later. Daar heb ik dit:
En dat is hij nog hoor. En dat is hij morgen ook nog. Dat is hij net zo lang tot de wereld wereld is.
Maar dat laatste kan ik niet verstaan. Ik denk dat ik verkeerd versta. Kan iemand het wel verstaan? Of is het een uitdrukking die iemand kent?
https://www.youtube.com/watch?v=le0n2bxkptU
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Ik probeeer een preek van ds. Joh. van der Poel uit te schrijven. Voor eigen gebruik wel te vertaan.
Maat verstaan is niet altijd zo makkelijk. Fouten maken wil ik ook weer niet.
Als we luisteren op ongeveer 47:12 min, even later. Daar heb ik dit:
En dat is hij nog hoor. En dat is hij morgen ook nog. Dat is hij net zo lang tot de wereld wereld is.
Maar dat laatste kan ik niet verstaan. Ik denk dat ik verkeerd versta. Kan iemand het wel verstaan? Of is het een uitdrukking die iemand kent?
https://www.youtube.com/watch?v=le0n2bxkptU
Ik denk dat je het goed verstaat DIA. Het zal in de trant van 'net zolang als de wereld wereld is' bedoeld zijn denk ik. Dus tot de wederkomst.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Ik probeeer een preek van ds. Joh. van der Poel uit te schrijven. Voor eigen gebruik wel te vertaan.
Maat verstaan is niet altijd zo makkelijk. Fouten maken wil ik ook weer niet.
Als we luisteren op ongeveer 47:12 min, even later. Daar heb ik dit:
En dat is hij nog hoor. En dat is hij morgen ook nog. Dat is hij net zo lang tot de wereld wereld is.
Maar dat laatste kan ik niet verstaan. Ik denk dat ik verkeerd versta. Kan iemand het wel verstaan? Of is het een uitdrukking die iemand kent?
https://www.youtube.com/watch?v=le0n2bxkptU
Ik denk dat je het goed verstaat DIA. Het zal in de trant van 'net zolang als de wereld wereld is' bedoeld zijn denk ik. Dus tot de wederkomst.
Ik kan er ook niets anders van maken, maar ik had de uitdrukking niet eerder gehoord. Maar het is wel een waarheid!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Half dagje onderzoeken ErasmusMC. Door file helaas 3 kwart dag aan het worden.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

De kleinkinderen waren er een dagje, dus ik heb de Duplo tevoorschijn gehaald en heb een fraaie dierentuin gebouwd. Ik doe een aardige Duplo-dierentuin, al zeg ik het zelf.
Later heb ik de Hubelino erbij gepakt, en hebben we een fikse knikkerbaan gebouwd. Een knikkerbaan heeft iets fascinerends, om een of andere reden is het bijzonder leuk om keer op keer een knikker naar beneden te zien rollen.
De Duplo is weer opgeruimd, maar de kat sjeest nog door de huiskamer, achter de Hubelino-knikkers aan.
Ik kan iedereen aanraden om gewoon eens een uurtje te spelen. Zomaar, zonder enig doel, spelen. Iets bouwen, ergens mee spelen, zonder dat het iets oplevert, alleen maar omdat het leuk en ontspannend is.
Een van de forummers had een poos een onderschrift over spelen, maar die weet ik niet precies meer. Het klopte wel, herinner ik me.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Bedoel je deze: je wordt niet te oud om te spelen, je wordt oud omdat je niet meer speelt?

Een andere mooie in dit verband is een uitspraak van C.S. Lewis: je bent pas volwassen als je je niet meer schaamt als je speelt.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Bedoel je deze: je wordt niet te oud om te spelen, je wordt oud omdat je niet meer speelt?

Een andere mooie in dit verband is een uitspraak van C.S. Lewis: je bent pas volwassen als je je niet meer schaamt als je speelt.
Dat is inderdaad de spreuk die ik bedoelde.
Ik schrijf deze dingen met een serieuze ondertoon. We hadden deze week aan tafel gesprekken over burnout, en hoe mensen zover komen. Een van de overwegingen was dat het heilzaam is om af en toe eens een uurtje niks te doen, gewoon voor je uit te staren en je gedachten te laten gaan.
Vanmiddag bedacht ik dat gewoon spelen, voor je plezier iets doen, ook heel heilzaam kan zijn. De boog kan niet altijd gespannen zijn, zeg maar.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Vandaag 2 leuke kringlopen bezocht.
In Ridderkerk.
1 Woord en Daad "hoedenwinkel", wauw wat een collectie, echt een hoedenwinkeltje voor ieder wat wils
Niets gekocht, niets nodig, wist niet dat daar echt alleen maar hoeden en accessoires word verkocht
Toen nog naar een andere geweest en leuk geslaagd! Vooral véél boeken
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie