Vrije tijd en hobby's

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
samanthi schreef:
Orchidee schreef:
samanthi schreef:Breien/Haken/Naaien
Handletteren/ bijbeljournaling
Schilderen/tekenen
Poppen maken
Schrijven
Piano/gitaar/ melodica spelen
Natuurfotografie/vogels kijken
Het huis lekker soppen.
Lezen
En nog veel meer
Hoeveel uur slaap jij per nachtAfbeelding
Valt dat bij jou onder hobby:"HET HUIS SOPPEN"AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ja heerlijk, maar.... opruimen is nou weer helemaal geen hobby.
Ha wat leuk, ik houd heel erg van opruimen, zoals laatjes, kastjes, enz en niet van soppen ;)
:)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
samanthi schreef:
Orchidee schreef:
samanthi schreef:Breien/Haken/Naaien
Handletteren/ bijbeljournaling
Schilderen/tekenen
Poppen maken
Schrijven
Piano/gitaar/ melodica spelen
Natuurfotografie/vogels kijken
Het huis lekker soppen.
Lezen
En nog veel meer
Hoeveel uur slaap jij per nachtAfbeelding
Valt dat bij jou onder hobby:"HET HUIS SOPPEN"AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ja heerlijk, maar.... opruimen is nou weer helemaal geen hobby.
Ha wat leuk, ik houd heel erg van opruimen, zoals laatjes, kastjes, enz en niet van soppen ;)
:)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Desiree »

Volgens mij vergeet je iets..

Met Helma voor een goed doel op refo beurzen en op ?waar :fouet staan?

En met Desiree musiceren in de .. kerk.. al is dat laatste nog nooit gebeurd :haha. Maar wie weet..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Desiree schreef:Volgens mij vergeet je iets..

Met Helma voor een goed doel op refo beurzen en op ?waar :fouet staan?

En met Desiree musiceren in de .. kerk.. al is dat laatste nog nooit gebeurd :haha. Maar wie weet..
Hahahaha maar wat niet is kan nog komen...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Desiree »

:super
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:
Arja schreef:
Orchidee schreef:Zijn hier inmiddels nog mensen die vol passie een hobby uitoefenen?
Koken, modelbouw, haken, breien, borduren, diamont painting, schilderen (aquareleren), kringlopen, (moes) tuinieren enz.???
Ik struin graag in mijn eentje door het bos. Met mijn fototoestel. Zo mooi!
Fotograferen! Dat doe ik ook graag! Sinds ik op ongeveer mijn 16e jaar een spiegelreflex camera kreeg heb ik heel veel gefotografeerd. Nu heb ik een digitale spiegelreflex camera.
Ik heb enkele vaste onderwerpen die ik graag vastleg:
a. De natuur. Close-ups van bloemen kunnen erg mooi zijn, en niet alleen bloemen. Bekijk eens een libelle of een vlinder door de camera en zoom erop in. Prachtig!
b. Stads- en dorpsgezichten. Ook iets wat ik veel doe. Ook plekken waarvan je weet
dat ze veranderen (afbraak van panden, aanleg van nieuwe wegen) leg ik graag vast op de gevoelige plaat (om het zo uit te drukken)
c. Reclamefotografie, in beperkte zin. Wie weet (bijvoorbeeld) nog hoe een pak Brinta er in 1975 uitzag? Of een fles Roosvicee? Of OMO waspoeder? Zomaar dingen die eigenlijk continue in verandering zijn.
Ik ben er niet zo heel goed in. Ik snap niet zo veel van het instellen van de camera, daarom ben ik begonnen aan het boek dat ik bij mijn camera heb. De meeste foto's zijn niet mooi genoeg naar mijn zin maar iedere keer zijn er toch weer een paar uitschieters bij. Sommigen plaats ik op mijn fotoblog.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
-DIA- schreef:
Arja schreef:
Orchidee schreef:Zijn hier inmiddels nog mensen die vol passie een hobby uitoefenen?
Koken, modelbouw, haken, breien, borduren, diamont painting, schilderen (aquareleren), kringlopen, (moes) tuinieren enz.???
Ik struin graag in mijn eentje door het bos. Met mijn fototoestel. Zo mooi!
Fotograferen! Dat doe ik ook graag! Sinds ik op ongeveer mijn 16e jaar een spiegelreflex camera kreeg heb ik heel veel gefotografeerd. Nu heb ik een digitale spiegelreflex camera.
Ik heb enkele vaste onderwerpen die ik graag vastleg:
a. De natuur. Close-ups van bloemen kunnen erg mooi zijn, en niet alleen bloemen. Bekijk eens een libelle of een vlinder door de camera en zoom erop in. Prachtig!
b. Stads- en dorpsgezichten. Ook iets wat ik veel doe. Ook plekken waarvan je weet
dat ze veranderen (afbraak van panden, aanleg van nieuwe wegen) leg ik graag vast op de gevoelige plaat (om het zo uit te drukken)
c. Reclamefotografie, in beperkte zin. Wie weet (bijvoorbeeld) nog hoe een pak Brinta er in 1975 uitzag? Of een fles Roosvicee? Of OMO waspoeder? Zomaar dingen die eigenlijk continue in verandering zijn.
Ik ben er niet zo heel goed in. Ik snap niet zo veel van het instellen van de camera, daarom ben ik begonnen aan het boek dat ik bij mijn camera heb. De meeste foto's zijn niet mooi genoeg naar mijn zin maar iedere keer zijn er toch weer een paar uitschieters bij. Sommigen plaats ik op mijn fotoblog.
De digitale camera vind ik lastiger instellen (althans voor mij) als de "Ouderwetse Kodak-Filmpjes-Camera", ofwel de OKFC. (Afkorting uit het Jonge Woudlopers Handboek *denk ik*....)
Ik heb deze digitale nog te kort om er goed op thuis te zijn. Ik zit ook nog af en toe wat bij te leren... :livre
Ik heb nu de SONY Cyber-shot DSC-HX300. Niet de duurste, maar wel met de mogelijkheden die ik op de oude analoge spiegelreflex had. Ik heb hier zelfs veel meer mogelijkheden, maar ik weer dus ook nog niet alles.
https://www.youtube.com/watch?v=vvUKATFkddE
https://www.youtube.com/watch?v=OvyvfoHt5g4
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17247
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door huisman »

Rijksmuseum, Mauritshuis, delft en alle kunst uit de gouden eeuw.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: De digitale camera vind ik lastiger instellen (althans voor mij) als de "Ouderwetse Kodak-Filmpjes-Camera", ofwel de OKFC. (Afkorting uit het Jonge Woudlopers Handboek *denk ik*....)
Ik heb deze digitale nog te kort om er goed op thuis te zijn. Ik zit ook nog af en toe wat bij te leren... :livre
Ik heb nu de SONY Cyber-shot DSC-HX300. Niet de duurste, maar wel met de mogelijkheden die ik op de oude analoge spiegelreflex had. Ik heb hier zelfs veel meer mogelijkheden, maar ik weer dus ook nog niet alles.
https://www.youtube.com/watch?v=vvUKATFkddE
https://www.youtube.com/watch?v=OvyvfoHt5g4
Aardige camera met grote zoom. De beeldstabilisatie blijkt in de praktijk nogal eens problemen te geven, dat is een bekend euvel.
https://www.consumentenbond.nl/fotocame ... -dsc-hx300
~~Soli Deo Gloria~~
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Geytenbeekje »

Gisteren een lang potje geschaakt .
Helaas verloren maar ging wel gelijk op. Ik speel tegen sterkere tegenstanders lekker gesloten.
g3 e5 Lg2 Pf6
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Geytenbeekje schreef:Gisteren een lang potje geschaakt .
Helaas verloren maar ging wel gelijk op. Ik speel tegen sterkere tegenstanders lekker gesloten.
g3 e5 Lg2 Pf6
Ik kan er niets van... het lijkt me leuk eens te leren.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Arja »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: De digitale camera vind ik lastiger instellen (althans voor mij) als de "Ouderwetse Kodak-Filmpjes-Camera", ofwel de OKFC. (Afkorting uit het Jonge Woudlopers Handboek *denk ik*....)
Ik heb deze digitale nog te kort om er goed op thuis te zijn. Ik zit ook nog af en toe wat bij te leren... :livre
Ik heb nu de SONY Cyber-shot DSC-HX300. Niet de duurste, maar wel met de mogelijkheden die ik op de oude analoge spiegelreflex had. Ik heb hier zelfs veel meer mogelijkheden, maar ik weer dus ook nog niet alles.
https://www.youtube.com/watch?v=vvUKATFkddE
https://www.youtube.com/watch?v=OvyvfoHt5g4
Aardige camera met grote zoom. De beeldstabilisatie blijkt in de praktijk nogal eens problemen te geven, dat is een bekend euvel.
https://www.consumentenbond.nl/fotocame ... -dsc-hx300
Ik heb een Sony Dslr-A350 en een Canon PowerShot Sx610 Hs
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Hendrikus »

Arja schreef: Ik heb een Sony Dslr-A350 en een Canon PowerShot Sx610 Hs
Zo'n kleine Canon Powershot is een handig ding om vaak mee te nemen, en 't maakt nog leuke foto's ook.
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Jantje »

Leuk die fotocamerarecensies! Ik zou solliciteren bij de Saambinder, @Hendrikus. Misschien hebben ze nog wel iemand nodig die een paar boekjes kan recenseren. :yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:Gisteren een lang potje geschaakt .
Helaas verloren maar ging wel gelijk op. Ik speel tegen sterkere tegenstanders lekker gesloten.
g3 e5 Lg2 Pf6
Is wel het beste om tegen sterke tegenstanders een gesloten spel te creeren. Ik speelde een aantal jaar geleden tegen niemand minder dan Hans Böhm, hij is een Nationaal Schaakmeester. Ik verloor. Iemand met ongeveer hetzelfde niveau als mij speelde diezelfde avond een hele gesloten stelling, en hij dwong een remise af. Het duurde alleen wel nog uren haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie