,,einde der tijden''

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door J.C. Philpot »

NOS schreef:De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestaan.
Heel bijzonder. Dit duid wel op een soort hersenspoeling door de vader. Vooralsnog zijn er veel onduidelijkheden.

Bijvoorbeeld: of het afwachten van het einde der tijden religieus geïnspireerd is? Of zijn het seculiere "preppers"*?

* https://nl.wikipedia.org/wiki/Prepper
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door samanthi »

Negen jaar geleden waren ze allemaal minderjarig.
Tjonge wat een sneu verhaal.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Jantje »

Inmiddels meldt de NOS ook dat allen meerderjarig zijn.
Mara schreef:En vader lag op bed, hij had een herseninfarct gehad.
Ouddorp schreef:Bijna 27 geleden verdween Willeke Dost uit Koekange spoorloos. De oudste zoon is 25. Koekange ligt 5 km van Ruinerwold. Het is maar een gedachte, maar het een zou zo maar met het ander te maken kunnen hebben...
Vooralsnog zie ik het verband niet. :?
Volgens mij suggereert @Ouddorp dat Willeke Dost dan de moeder van dit gezin zou kunnen zijn geweest, als ik het goed begrijp.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Ouddorp »

Volgens mij suggereert @Ouddorp dat Willeke Dost dan de moeder van dit gezin zou kunnen zijn geweest, als ik het goed begrijp.
Ja klopt. Opvallend dat in een dunbevolkte streek een vermissing van 27 jaar nooit opgelost is en er een gezin opduikt dat jarenlang verborgen is gehouden (zonder moeder). Maar goed het blijft een speculatie. In een krantenbericht op internet lees ik dat het gezin er sinds negen jaar woont, dan wordt het verhaal al minder waarschijnlijk. Want waar woonde het gezin dan daarvoor? De kinderen waren toen al geboren.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Geytenbeekje »

kerkganger schreef:
Ouddorp schreef:Bijna 27 geleden verdween Willeke Dost uit Koekange spoorloos. De oudste zoon is 25. Koekange ligt 5 km van Ruinerwold. Het is maar een gedachte, maar het een zou zo maar met het ander te maken kunnen hebben...
Vanaf de boerderij waar Willeke verdween is het 'maar' 5 minuten en 3km naar de boerderij in Ruinerwold volgens Google Maps op basis van de straatnamen.... Maargoed, laten we niet teveel speculeren.
Maar die man heeft toch een hartinfarct gehad ?
Die lag de gehele tijd op bed.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Terri »

Geytenbeekje schreef:

Maar die man heeft toch een hartinfarct gehad ?
Die lag de gehele tijd op bed.
Als dat zo is, hartinfarct of herseninfarct, dan is de persoon die elke dag met een volvo op het erf kwam, (las ik) mede verantwoordelijk. Of het is recent, waardoor de 25-jarige de kans kreeg om te 'ontsnappen' . Dat niemand hier van wist lijkt erg onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Bijvoorbeeld: of het afwachten van het einde der tijden religieus geïnspireerd is?
Dat is inderdaad een vraag en een beschaming voor zijn christelijke omgeving, gesteld dat het waar is.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Bijvoorbeeld: of het afwachten van het einde der tijden religieus geïnspireerd is?
Dat is inderdaad een vraag en een beschaming voor zijn christelijke omgeving, gesteld dat het waar is.
Precies! Daar zat ik vanmiddag inderdaad ook aan te denken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Dodo »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Bijvoorbeeld: of het afwachten van het einde der tijden religieus geïnspireerd is?
Dat is inderdaad een vraag en een beschaming voor zijn christelijke omgeving, gesteld dat het waar is.
Hoezo beschaming? Is dat dan de bedoeling, dat we in een kelder zitten wachten op de wederkomst?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door J.C. Philpot »

Dodo schreef:
Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Bijvoorbeeld: of het afwachten van het einde der tijden religieus geïnspireerd is?
Dat is inderdaad een vraag en een beschaming voor zijn christelijke omgeving, gesteld dat het waar is.
Hoezo beschaming? Is dat dan de bedoeling, dat we in een kelder zitten wachten op de wederkomst?
Niet in die zin. Maar wel dat we in ons dagelijks leven meer met de wederkomst zouden moeten rekenen. We leven soms alsof het hier en nu ons alles is.

Ik hoorde zondag nog een preek over de toekomst uit Openbaringen. Dan stel ik mezelf de vraag: heb ik daar nu echt heimwee naar? Want wie heimwee hebben (naar Christus en Zijn komst verlangen) komen thuis.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 15 okt 2019, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Herman »

Ik doelde erop dat er dan blijkbaar geen medechristenen waren of ambtelijk toezicht is geweest die hen voor deze waan hebben behoed. Dus dat is een derde manier waarop je mijn opmerking kunt lezen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Dodo »

Herman schreef:Ik doelde erop dat er dan blijkbaar geen medechristenen waren of ambtelijk toezicht is geweest die hen voor deze waan hebben behoed. Dus dat is een derde manier waarop je mijn opmerking kunt lezen.
Deze uitleg komt me het meest redelijk voor. Ze zijn kennelijk inderdaad op een bepaald spoor gekomen, en er is geen invloed sterk genoeg geweest om hen daar van af te brengen.
Overigens zou het me niet verbazen als er nog wel meer rare of nare feiten naar boven gaan komen, binnenkort. Dit is zo absurd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Herman »

Wat mij betreft zijn deze mensen gebaad bij rust. De pers zal hopelijk voorlopig niks horen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Van Ewijk »

Bruna schreef:Bizar. Dat dit in zo’n georganiseerd en dichtbevolkt land als NL nog voorkomt.
Overigens het meest triest voor de kinderen.
Dat zegt niks hoor.
integendeel juist, des te dichter bevolkt, des te minder dat men op elkaar let.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: ,,einde der tijden''

Bericht door Van Ewijk »

J.C. Philpot schreef:Ik vraag me wel af wat hierin de bevoegdheid van de politie is. Volgens mij is iedereen vrij om in huis het einde der tijden af te wachten.
De bevoegdheid van de politie en andere instanties die hiermee gemoeid zijn beginnen waar de wilsbekwaamheid van sommige mensen ophoud.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie