Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Stof »

huisman schreef:Afbeelding
Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
huisman schreef:
Posthoorn schreef:
huisman schreef:Misschien een leestip voor o.a. @samanthi, @orchidee, @Mara, @Helma en..... @huisman.
Is het met opzet dat je @Posthoorn niet noemt? :huhu
Niet met opzet....maar ja een baptist aanbevelen aan Posthoorn leek mij niet wijs :langue
:yahoo
:cry
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Stof schreef: Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.
Ik meen hem slechts eenmaal te hebben gehoord op een regionale zendingsdag in Rijssen.
Deze regionale zendingsdagen werden niet naar verwachting bezocht, en bestaan daarom niet meer.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 03 okt 2019, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Erskinees »

Stof schreef: Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.
Je kan ook ds. van Eckeveld leren kennen ;). Qua prediking een hedendaagse versie van wijlen ds. Vergunst.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door helma »

Stof schreef:
huisman schreef:Afbeelding
Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.
Hij kwam vroeger nogal eens in Scherpenzeel preken; dan logeerde hij in ons gezin. Daar heb ik hele mooie herinneringen aan. Hij was een liefdevol mens.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Stof »

Erskinees schreef:
Stof schreef: Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.
Je kan ook ds. van Eckeveld leren kennen ;). Qua prediking een hedendaagse versie van wijlen ds. Vergunst.
Dat geloof ik wel ja. Mooi detail dat ds. Vergunst de bevestiging van kand. Van Eckeveld gedaan heeft. Toch denk ik dat ds. Vergunst qua karakterstructuur nogal anders was dan ds. Van Eckeveld. De laatste is wat gelijkmatiger geloof ik. Desalniettemin: ds. Vergunst heeft in roerige tijden veel voor de GG betekend en o.a. in "Neem de wacht des Heeren waar" en meditatiebundels veel goeds nagelaten, daarom leer ik hem als mens graag wat beter kennen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Bezorgd »

Stof schreef:
Erskinees schreef:
Stof schreef: Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.
Je kan ook ds. van Eckeveld leren kennen ;). Qua prediking een hedendaagse versie van wijlen ds. Vergunst.
Dat geloof ik wel ja. Mooi detail dat ds. Vergunst de bevestiging van kand. Van Eckeveld gedaan heeft. Toch denk ik dat ds. Vergunst qua karakterstructuur nogal anders was dan ds. Van Eckeveld. De laatste is wat gelijkmatiger geloof ik. Desalniettemin: ds. Vergunst heeft in roerige tijden veel voor de GG betekend en o.a. in "Neem de wacht des Heeren waar" en meditatiebundels veel goeds nagelaten, daarom leer ik hem als mens graag wat beter kennen.

Ik ben ook heel benieuwd naar het boek.
Al ben ik bang dat het wel beeldbevestigend zal zijn, dat duidelijk wordt dat er een versmalling in de gemeenten is opgetreden in de loop van de tijd.
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Johannes 3:16 »

huisman schreef:Afbeelding
Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Stof »

Johannes 3:16 schreef:
huisman schreef:Afbeelding
Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?
Súperslordig! Maar wellicht is dit nog maar de proef-cover. Daarnaast zou ik de foto ook wat bijgewerkt hebben. Aan het boek over ds. Kersten van Bart Bolier is te zien dat daar heel mooie tools voor zijn.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

Johannes 3:16 schreef: Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?
Even doorgeven aan de Banier.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 04 okt 2019, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:
Johannes 3:16 schreef:
huisman schreef: Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?
Even doorgeven aan de Banier.
Wat vreemd. Als je bij De Banier kijkt, zie je het boek met een andere foto (de foto die je altijd ziet van ds. Vergunst). De punt staat er nog steeds niet...
En op de afbeelding die in dit topic staat, zie je toch duidelijk 'Den Hertog' staan...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door refo »

Misschien een onthulling in dit boek: Ds. Vergunst heette niet Arie, maar A.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Klavart »

refo schreef:Misschien een onthulling in dit boek: Ds. Vergunst heette niet Arie, maar A.
Met of zonder punt?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

eilander schreef:
Posthoorn schreef:
Johannes 3:16 schreef:
huisman schreef: Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?
Even doorgeven aan de Banier.
Wat vreemd. Als je bij De Banier kijkt, zie je het boek met een andere foto (de foto die je altijd ziet van ds. Vergunst). De punt staat er nog steeds niet...
En op de afbeelding die in dit topic staat, zie je toch duidelijk 'Den Hertog' staan...
Den Hertog is ook een boekhandel...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie