Verwachte boeken theologie

Stof

Re: Verwachte boeken theologie

Berichtdoor Stof » 02 Okt 2019, 23:17

huisman schreef:Afbeelding

Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.

samanthi

Berichtdoor samanthi » 03 Okt 2019, 10:45

Jantje schreef:
huisman schreef:
Posthoorn schreef:
huisman schreef:Misschien een leestip voor o.a. @samanthi, @orchidee, @Mara, @Helma en..... @huisman.
Is het met opzet dat je @Posthoorn niet noemt? :huhu

Niet met opzet....maar ja een baptist aanbevelen aan Posthoorn leek mij niet wijs :langue
:yahoo

:cry
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 03 Okt 2019, 22:04

Stof schreef:Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.

Ik meen hem slechts eenmaal te hebben gehoord op een regionale zendingsdag in Rijssen.
Deze regionale zendingsdagen werden niet naar verwachting bezocht, en bestaan daarom niet meer.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 03 Okt 2019, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Erskinees

Berichtdoor Erskinees » 03 Okt 2019, 22:11

Stof schreef:Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.

Je kan ook ds. van Eckeveld leren kennen ;). Qua prediking een hedendaagse versie van wijlen ds. Vergunst.

helma

Berichtdoor helma » 04 Okt 2019, 08:23

Stof schreef:

Hier verheug ik me op, had ds. Vergunst sr. graag gekend. Leg er vast een boekenbon voor apart.

Hij kwam vroeger nogal eens in Scherpenzeel preken; dan logeerde hij in ons gezin. Daar heb ik hele mooie herinneringen aan. Hij was een liefdevol mens.

Stof

Berichtdoor Stof » 04 Okt 2019, 08:44

Erskinees schreef:

Je kan ook ds. van Eckeveld leren kennen ;). Qua prediking een hedendaagse versie van wijlen ds. Vergunst.

Dat geloof ik wel ja. Mooi detail dat ds. Vergunst de bevestiging van kand. Van Eckeveld gedaan heeft. Toch denk ik dat ds. Vergunst qua karakterstructuur nogal anders was dan ds. Van Eckeveld. De laatste is wat gelijkmatiger geloof ik. Desalniettemin: ds. Vergunst heeft in roerige tijden veel voor de GG betekend en o.a. in "Neem de wacht des Heeren waar" en meditatiebundels veel goeds nagelaten, daarom leer ik hem als mens graag wat beter kennen.

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 04 Okt 2019, 08:55

Stof schreef:
Erskinees schreef:

Dat geloof ik wel ja. Mooi detail dat ds. Vergunst de bevestiging van kand. Van Eckeveld gedaan heeft. Toch denk ik dat ds. Vergunst qua karakterstructuur nogal anders was dan ds. Van Eckeveld. De laatste is wat gelijkmatiger geloof ik. Desalniettemin: ds. Vergunst heeft in roerige tijden veel voor de GG betekend en o.a. in "Neem de wacht des Heeren waar" en meditatiebundels veel goeds nagelaten, daarom leer ik hem als mens graag wat beter kennen.

Ik ben ook heel benieuwd naar het boek.
Al ben ik bang dat het wel beeldbevestigend zal zijn, dat duidelijk wordt dat er een versmalling in de gemeenten is opgetreden in de loop van de tijd.

Johannes 3:16

Berichtdoor Johannes 3:16 » 04 Okt 2019, 10:18

Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?

Stof

Berichtdoor Stof » 04 Okt 2019, 11:34

Johannes 3:16 schreef:

Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?

Súperslordig! Maar wellicht is dit nog maar de proef-cover. Daarnaast zou ik de foto ook wat bijgewerkt hebben. Aan het boek over ds. Kersten van Bart Bolier is te zien dat daar heel mooie tools voor zijn.

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » 04 Okt 2019, 12:09

Johannes 3:16 schreef:Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?
Even doorgeven aan de Banier.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 04 Okt 2019, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

eilander
Moderator

Berichtdoor eilander » 04 Okt 2019, 12:13

Posthoorn schreef:
huisman schreef:Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?

Wat vreemd. Als je bij De Banier kijkt, zie je het boek met een andere foto (de foto die je altijd ziet van ds. Vergunst). De punt staat er nog steeds niet...
En op de afbeelding die in dit topic staat, zie je toch duidelijk 'Den Hertog' staan...

refo

Berichtdoor refo » 04 Okt 2019, 12:24

Misschien een onthulling in dit boek: Ds. Vergunst heette niet Arie, maar A.

Klavart

Berichtdoor Klavart » 04 Okt 2019, 12:37

refo schreef:Misschien een onthulling in dit boek: Ds. Vergunst heette niet Arie, maar A.

Met of zonder punt?

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » 04 Okt 2019, 16:35

eilander schreef:
Posthoorn schreef:
huisman schreef:Geen punt achter de voorletter. Zou er niemand zijn bij de uitgever die zoiets opvalt?

Wat vreemd. Als je bij De Banier kijkt, zie je het boek met een andere foto (de foto die je altijd ziet van ds. Vergunst). De punt staat er nog steeds niet...
En op de afbeelding die in dit topic staat, zie je toch duidelijk 'Den Hertog' staan...
Den Hertog is ook een boekhandel...

huisman

Berichtdoor huisman » 05 Okt 2019, 00:05

Afbeelding

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.

Terug naar “Boeken”