Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Jantje »

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... ar#p824950

Ik hoop dit draadje bij te houden. Aan het eind van het jaar kunnen we dan een verkiezing houden. Ik weet niet of ik alle woorden heb. Als er nog ontbreken, mogen ze hier geplaatst worden.

samenvaltheorie
volwassendoopdrijvers
HSV-drijvers
beroepenhijger(tje)
boerenblafhondje
GerGem-nieuws-lurkers
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Pioenroosje »

Ik zie morfologische overeenkomsten:
Beroepenhijgertje
Jantje

:nananere
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Bezorgd »

Een van de mooiste topics :super
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Jantje »

Pioenroosje schreef:Ik zie morfologische overeenkomsten:
Beroepenhijgertje
Jantje

:nananere
Dat klopt. Ik heb dat nog teruggezocht en @Mannetje kwam op het lumineuze idee toendertijd om 'tje' achter het woord 'beroepenhijger' te plakken. Het woord zelf is overigens verzonnen door @Bezorgd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Pioenroosje schreef:Ik zie morfologische overeenkomsten:
Beroepenhijgertje
Jantje

:nananere
Dat klopt. Ik heb dat nog teruggezocht en @Mannetje kwam op het lumineuze idee toendertijd om 'tje' achter het woord 'beroepenhijger' te plakken. Het woord zelf is overigens verzonnen door @Bezorgd.
Niet waar.

En de reden om dat woord te gebruiken was helaas omdat je behoorlijk over de schreef ging. Dus om daar nu een feestje van te maken vind ik ongepast. Iets kroms recht maken heet zo iets.

Sterkte ermee en neem nog een lolly.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Jantje »

Wat is er niet waar?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Pioenroosje »

Excuus, het was niet mijn bedoeling om een grapje te maken over een vervelende situatie. Ik wist daar niet van.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door samanthi »

In onze familie vervangingsleersyndroom
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Tiberius »

Het is trouwens samenvaldrijver.

Het woord lurker betekent gewoon iemand die alleen maar leest op internetfora en weinig of niets post.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Hollander »

Ik vind het ergerlijk welke benamingen gebruikt worden om (de activiteiten van) forummers aan te duiden. Soms met een knipoog, meestal met een dubbelzinnige boodschap. Hoogst ongepast.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Ad Anker »

Hollander schreef:Ik vind het ergerlijk welke benamingen gebruikt worden om (de activiteiten van) forummers aan te duiden. Soms met een knipoog, meestal met een dubbelzinnige boodschap. Hoogst ongepast.
Ik vind het buitengewoon plezant dat onze taal mogelijkheden biedt om ongenoegen in woorden om te zetten zonder direct te gaan schelden.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Hollander »

Ad Anker schreef:Ik vind het buitengewoon plezant dat onze taal mogelijkheden biedt om ongenoegen in woorden om te zetten zonder direct te gaan schelden.
Onze taal biedt inderdaad voldoende mogelijkheden om duidelijk te maken als je het ergens mee oneens bent, zonder daarbij (indirect) op de persoon te spelen. Ik vind het een hele minderwaardige manier van communiceren.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Ad Anker »

Hollander schreef:
Ad Anker schreef:Ik vind het buitengewoon plezant dat onze taal mogelijkheden biedt om ongenoegen in woorden om te zetten zonder direct te gaan schelden.
Onze taal biedt inderdaad voldoende mogelijkheden om duidelijk te maken als je het ergens mee oneens bent, zonder daarbij (indirect) op de persoon te spelen. Ik vind het een hele minderwaardige manier van communiceren.
Dat mag je natuurlijk vinden. Veelal wordt echter gedrag benoemd (bijv. beroepenhijger) in plaats van de persoon. Je keurt dus gedrag af, en niet de persoon. Dus ik vind het overdreven om het indirect ad hominem te noemen.

Jij doet hetzelfde. Je noemt het bezigen van het woord beroepenhijger een 'hele minderwaardige manier van communiceren'. Jij keurt daarmee gedrag af, maar geen persoon, naar ik mag aannemen. Jouw reactie beschouw ik daarmee niet 'op de persoon'.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Hollander »

Ad Anker schreef:Dat mag je natuurlijk vinden. Veelal wordt echter gedrag benoemd (bijv. beroepenhijger) in plaats van de persoon. Je keurt dus gedrag af, en niet de persoon. Dus ik vind het overdreven om het indirect ad hominem te noemen.

Jij doet hetzelfde. Je noemt het bezigen van het woord beroepenhijger een 'hele minderwaardige manier van communiceren'. Jij keurt daarmee gedrag af, maar geen persoon, naar ik mag aannemen. Jouw reactie beschouw ik daarmee niet 'op de persoon'.
Dat heb jij goed gelezen, ik geef aan dat ik het communicatiegedrag heel minderwaardig vind. Daarmee speel ik niet op de persoon. Het woord beroepenhijger verwijst naar een persoon. Anders zou het bijv. naar beroepen hijgen moeten zijn, dan zegt het iets over het gedrag in plaats van de persoon. Je redenering klopt dus niet.

Maar om elkaar benamingen te geven zoals -lurkers, -drijvers, -hijgers, vind ik ver beneden peil en een christelijk forum onwaardig.

Correct me if i'm wrong.
Laatst gewijzigd door Hollander op 13 sep 2019, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Refoforum-woord van het jaar 2019 - nominaties

Bericht door Herman »

Hollander schreef:Correct me if i'm wrong.
Even geduld tot de volgende ronde kandidaten beroepbaar worden gesteld in de GG. Ik zie dat je pas sinds augustus meedraait, je gaat het dus nog meemaken komende mei/juni.
Plaats reactie