Vraag (algemeen)

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bertiel »

Tiberius schreef:Als je er 7 jaar mee doet, zoals met deze Samsung, loont het denk ik de moeite om een nieuwe te kopen.
Kijk eens bij Coolblue zou ik zeggen.
Allen bedankt voor de tips. Heb nu een nieuwe gekocht bij bol.com
Met een hoes inclusief toetsenbord, ideaal!!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Gefeliciteerd met je aanschaf.
We hopen dat je er veel forumplezier van hebt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Is het een idee om het boekentopic af te splitsen in een theologische en overige boeken-tip? (romans, non fictie, e.d.)
Regelmatig sneeuwt een geplaatste roman helemaal onder omdat er ook vaak nog over een theologisch boek gediscussieerd wordt.
Terwijl er een topic: verwachte theologische boeken is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Mara schreef:Is het een idee om het boekentopic af te splitsen in een theologische en overige boeken-tip? (romans, non fictie, e.d.)
Regelmatig sneeuwt een geplaatste roman helemaal onder omdat er ook vaak nog over een theologisch boek gediscussieerd wordt.
Terwijl er een topic: verwachte theologische boeken is.
Goed idee!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Voor een surprise/gedicht voor een zeker feest dat eraan zit te komen, ben ik op zoek naar de vreselijkste/leukste/opvallendste opvoedtips en bakerpraatjes. De jonge moeder wil het heel graag erg goed doen allemaal. Tijdens de zwangerschap werden er dus volop noten gegeten, want dat bevordert de intelligentie van het kind. Het kind is een paar weken, maar wordt al veel voorgelezen, gezongen en mag plaatjes kijken in een boek. Want da's ook ergens goed voor. Wie heeft nog meer mooie verhalen daaromtrent?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Als het niet voor Sinterklaas is, wil ik wel meehelpen om daarover na te denken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Jantje schreef:Als het niet voor Sinterklaas is, wil ik wel meehelpen om daarover na te denken.
Nee hoor. 't Is een pakjesavond, doch zonder Sinterklaas.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Zita schreef:
Jantje schreef:Als het niet voor Sinterklaas is, wil ik wel meehelpen om daarover na te denken.
Nee hoor. 't Is een pakjesavond, doch zonder Sinterklaas.
Daar ben ik op tegen. Dus helaas... :OO3
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Laat ze jong naar Bach (Ja, speciaal Bach!) luisteren, dat bevordert de intelligentie.
-
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vraagje

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:
Zita schreef:
Jantje schreef:Als het niet voor Sinterklaas is, wil ik wel meehelpen om daarover na te denken.
Nee hoor. 't Is een pakjesavond, doch zonder Sinterklaas.
Daar ben ik op tegen. Dus helaas... :OO3
Ben jij tegen op een pakjesavond zonder Sinterklaas?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Ja.

Het kan dan zogenaamd wel zonder Sinterklaas zijn, maar als het verbaal van Sinterklaas niet bestond, dan waren er ook nooit pakjesavonden geweest.

Ik lust heus wel een chocoladeletter en die zal ik zeker nog wel een keer veroberen de komende tijd, maar een pakjesavond slaat nergens op. Om over die onzingedichten nog maar te zwijgen.

Bovendien is het meestal ook nog allemaal materialisme wat de klok slaat bij zulke avonden: ouders of grootouders die hun kinderen of kleinkinderen de duurste cadeautjes geven, en ga zo maar door.

Nee, dat is aan mij niet besteed.
Laatst gewijzigd door Jantje op 23 nov 2019, 21:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vraagje

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:Ja.

Het kan dan zogenaamd wel zonder Sinterklaas zijn, maar als het verbaal van Sinterklaas niet bestond, dan waren er ook nooit pakjesavonden geweest.

Ik lust heus wel een chocoladeletter en die zal ik zeker nog wel een keer veroberen de komende tijd, maar een pakjesavond slaat nergens op.
Haha, ik bedoelde vooral of pakjesavond mét Sinterklaas wel goed zou zijn, maar je antwoord is inmiddels bekend :-p
Overigens was het als grap bedoeld.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Nathanaël schreef:Haha, ik bedoelde vooral of pakjesavond mét Sinterklaas wel goed zou zijn, maar je antwoord is inmiddels bekend :-p
Overigens was het als grap bedoeld.
Met of zonder Sinterklaas, ik eet alleen een chocoladeletter of echte zachte pepernoten (dus geen kruidnoten!), en voor de rest kan heel die happening me gestolen worden.

Ik heb er bijvoorbeeld ook ernstige bezwaren tegen dat er zoveel mensen uit onze gezindte meelopen met de Sinterklaasoptochten. Daar zou wel wat meer voor gewaarschuwd mogen worden. Want het is een op-en-top heidens feest.

En daarop benader ik dit onderwerp niet als grap of op een luchtige toon. Ik maak me echt zorgen, als het hierover gaat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vraagje

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:
Nathanaël schreef:Haha, ik bedoelde vooral of pakjesavond mét Sinterklaas wel goed zou zijn, maar je antwoord is inmiddels bekend :-p
Overigens was het als grap bedoeld.
Met of zonder Sinterklaas, ik eet alleen een chocoladeletter of echte zachte pepernoten (dus geen kruidnoten!), en voor de rest kan heel die happening me gestolen worden.

Ik heb er bijvoorbeeld ook ernstige bezwaren tegen dat er zoveel mensen uit onze gezindte meelopen met de Sinterklaasoptochten. Daar zou wel wat meer voor gewaarschuwd mogen worden. Want het is een op-en-top heidens feest.

En daarop benader ik dit onderwerp niet als grap of op een luchtige toon. Ik maak me echt zorgen, als het hierover gaat.
Geniet van je chocoladeletter en je pepernoten!
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Vraagje

Bericht door crossmountain »

Jantje schreef:Ja.

Het kan dan zogenaamd wel zonder Sinterklaas zijn, maar als het verbaal van Sinterklaas niet bestond, dan waren er ook nooit pakjesavonden geweest.

Ik lust heus wel een chocoladeletter en die zal ik zeker nog wel een keer veroberen de komende tijd, maar een pakjesavond slaat nergens op.
Wees blij met zo iets onschuldigs als een pakjesavond. Gewoon een warme gezellige familie of gezinsavond waar je elkaar verrast met een kado en een prikkelend gedicht. Beter dan Halloween.
Plaats reactie