POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Vul 4 opties in: hoe zit jij in elkaar?

a. Ik ben extrovert
26
9%
b. Ik ben introvert
49
17%
a. Ik neem informatie op door feitelijk waar te nemen
45
16%
b. Ik neem informatie op door mijn intuitie
25
9%
a. Ik neem een beslissing door te denken
55
19%
b. Ik neem een beslissing met mijn gevoel
18
6%
a. Ik bekijk de wereld om me heen om te beoordelen
29
10%
b. Ik bekijk de wereld om me heen open, zonder direct een mening te vormen
41
14%
 
Totaal aantal stemmen: 288

Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Stof »

Advocaat INFJ-T

De omschrijving is onthutsend correct! Erg blij met het stukje herkenning! (hebben jullie dat ook? Zoiets van een kwartje wat valt?)

En dan ga ik nu tijd nemen voor enige zelfreflectie... Goede zondag iedereen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door J.C. Philpot »

Stof schreef:Advocaat INFJ-T

De omschrijving is onthutsend correct! Erg blij met het stukje herkenning! (hebben jullie dat ook? Zoiets van een kwartje wat valt?)

En dan ga ik nu tijd nemen voor enige zelfreflectie... Goede zondag iedereen.
Kijk, ik ben niet de enige INFJ :OO3 En herkenbaar wat je aangeeft.

Ik volg de onderstaande site op facebook. Soms staan er handige tips op voor INFJ's:
https://introvertdear.com
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door HersteldHervormd »

Stof schreef:Advocaat INFJ-T

De omschrijving is onthutsend correct! Erg blij met het stukje herkenning! (hebben jullie dat ook? Zoiets van een kwartje wat valt?)

En dan ga ik nu tijd nemen voor enige zelfreflectie... Goede zondag iedereen.
Heel grappig inderdaad. Mijn test klopte ook echt bijna helemaal. Ik had ESTJ-A.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Nasrani »

Stof schreef:Advocaat INFJ-T

De omschrijving is onthutsend correct! Erg blij met het stukje herkenning! (hebben jullie dat ook? Zoiets van een kwartje wat valt?)

En dan ga ik nu tijd nemen voor enige zelfreflectie... Goede zondag iedereen.
Ja dat had ik ook.

Hetzelfde gewenst.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Stof »

J.C. Philpot schreef:
Stof schreef:Advocaat INFJ-T

De omschrijving is onthutsend correct! Erg blij met het stukje herkenning! (hebben jullie dat ook? Zoiets van een kwartje wat valt?)

En dan ga ik nu tijd nemen voor enige zelfreflectie... Goede zondag iedereen.
Kijk, ik ben niet de enige INFJ :OO3 En herkenbaar wat je aangeeft.

Ik volg de onderstaande site op facebook. Soms staan er handige tips op voor INFJ's:
https://introvertdear.com
Mijn dank, leuk!
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Stof »

DDD schreef:Wat ook heel interessant is: waarom sommige mensen die vaak het hoogste woord hebben, niet meedoen aan dit draadje. Van de mensen waarvan het mij opvalt -naar aanleiding van een onaardige pb dacht ik daar wat uitvoeriger over na-, vind ik dat zij buitengewoon weinig zelfreflectie tonen en altijd de schuld bij een ander zoeken.

Maar misschien ga ik hierbij wel veel te veel uit van mijn eigen perspectief.
Idee om gewoon namen en rugnummers te noemen? Dat praat wat makkelijker...
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door DDD »

Nee, dat doe ik als ik dat nodig vind, in pb.
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Pioenroosje »

INFP- T (Bemiddelaar)
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Stof »

DDD schreef:Nee, dat doe ik als ik dat nodig vind, in pb.
Oke, prima natuurlijk. Maar bij het wekken van suggesties gaan misschien teveel mensen zichzelf afvragen of je hen misschien bedoelt.
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door DDD »

Het is altijd goed om jezelf te onderzoeken. Maar misschien is mijn bijdrage ook wel niet goed. Het is ook weer zo wat om mensen te dwingen om hun persoonlijkheidskenmerken prijs te geven. Anderzijds: het profiel van de mensen die met mij botsen op dit forum geeft ook een duidelijke toelichting. En andersom natuurlijk. Want het ene profiel is niet beter dan het andere.

En ik denk dat het in het kader van de schriftelijke communicatie hier, wel echt iets toevoegt als de ander die steeds tegen jouw bijdragen aanloopt eens goed kan kijken naar wat jouw persoonlijkheidskenmerken zijn. Ik focus bij conflicten vaak vooral op de negatieve punten van iemands karakter die mij opvallen. Het is goed om ook de sterke kanten tot je door te laten dringen.

Daarnaast geloof ik oprecht dat in de gereformeerde gezindte véél te weinig rekening wordt gehouden met karakterverschillen in kerkelijke conflicten en zelfs kerkscheuringen. Dus alle aandacht hiervoor, is wat mij betreft, welkom. Het lijkt me voor de moderators ook heel handige informatie.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Stof »

DDD schreef:Het is altijd goed om jezelf te onderzoeken. Maar misschien is mijn bijdrage ook wel niet goed. Het is ook weer zo wat om mensen te dwingen om hun persoonlijkheidskenmerken prijs te geven. Anderzijds: het profiel van de mensen die met mij botsen op dit forum geeft ook een duidelijke toelichting. En andersom natuurlijk. Want het ene profiel is niet beter dan het andere.

En ik denk dat het in het kader van de schriftelijke communicatie hier, wel echt iets toevoegt als de ander die steeds tegen jouw bijdragen aanloopt eens goed kan kijken naar wat jouw persoonlijkheidskenmerken zijn. Ik focus bij conflicten vaak vooral op de negatieve punten van iemands karakter die mij opvallen. Het is goed om ook de sterke kanten tot je door te laten dringen.

Daarnaast geloof ik oprecht dat in de gereformeerde gezindte véél te weinig rekening wordt gehouden met karakterverschillen in kerkelijke conflicten en zelfs kerkscheuringen. Dus alle aandacht hiervoor, is wat mij betreft, welkom. Het lijkt me voor de moderators ook heel handige informatie.
Kan me goed voorstellen dat je dat graag zou weten van mensen met wie je hier vaak in conclaaf bent of zelfs de degens kruist. Maar geen enkel topic heeft nu eenmaal "meedoe-plicht" en ik vind echt dat mensen geen alibi hoeven te gaan tonen als ze de uitkomst van hun test niet laten weten. Of ze hier nu vaak het hoogste woord hebben of niet. Ik denk dat de pb de beste manier is om mensen wat beter te leren kennen en daardoor ook begrip voor hun referentiekader te krijgen.

Maar het blijft wat dat betreft idd behelpen op een forum.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Arja »

Stof schreef:
J.C. Philpot schreef:
Stof schreef:Advocaat INFJ-T

De omschrijving is onthutsend correct! Erg blij met het stukje herkenning! (hebben jullie dat ook? Zoiets van een kwartje wat valt?)

En dan ga ik nu tijd nemen voor enige zelfreflectie... Goede zondag iedereen.
Kijk, ik ben niet de enige INFJ :OO3 En herkenbaar wat je aangeeft.

Ik volg de onderstaande site op facebook. Soms staan er handige tips op voor INFJ's:
https://introvertdear.com
Mijn dank, leuk!
Ik heb de test voor de tweede keer gedaan omdat ik las dat het heel vaak zo is dat je bij een tweede ineens een compleet andere persoonlijkheid hebt gekregen! Dit zou 60% van de mensen overkomen. Ik las ook dat als de test niet gecertificeerd is door het Nederlands Instituut van Psychologen je erom vraagt om gefopt te worden.

Ik ben een INFP-er gebleven. Blij met bovengenoemde link voor introverte mensen. Dank.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Mannetje »

Ook de test nog maar eens gedaan, het blijft INFP-A, Bemiddelaar

Het leuke is alleen dat mensen mij vaker extravert dan introvert vinden.
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Lilian1975 »

Ook bij mij blijft het

Verdediger

Vergelijkbaar met Queen Elizabeth ll
ISFJ-T



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: POLL | Wat voor figuren (qua karakter) zitten er op refoforum?

Bericht door Pioenroosje »

Mannetje schreef:Ook de test nog maar eens gedaan, het blijft INFP-A, Bemiddelaar

Het leuke is alleen dat mensen mij vaker extravert dan introvert vinden.
Dat geldt voor mij trouwens ook. Maar ik weet wel van mezelf dat ik pas oplaad/ energie krijg als ik ook een moment voor mezelf heb. Dat is volgens mij een echt introverte eigenschap. Maar als ik dan in gezelschap van anderen ben, dan gedraag ik me meer extravert. Misschien herken je dat?

Verder heb ik de test niet nog een keer gemaakt. Ik vroeg me wel af wat er zou gebeuren als ik de test zou invullen op een ander moment in mijn cyclus. Ik heb soms behoorlijk last van PMS, en dan herken ik mezelf en mijn gedrag echt niet terug. Meer mensen (vrouwen) die dat herkennen?
Plaats reactie