New Wine

JSF
Inactief
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jun 2019, 00:28

Re: New Wine

Bericht door JSF »

liz boer schreef:
JSF schreef: Wat een rare reactie @lizboer. Ik zeg dit omdat DDD beweerde dat het een initiatief was van de NGK en de CGK.

Ik zag geen CGKer bij het team. Dat zijn constateringen en geen waardeoordelen.

Dat het idd niets is ligt niet aan het gebrek aan CGKers want daar knappen de meeste initiatieven juist van op maar aan de hoogmoedige en betweterige toon op de site.
Ik voel mij daar absoluut niet bij thuis maar dat is voor sommigen juist een aanbeveling. :OO3
Het was slechts een grapje, misschien komt het door de warmte
Prima, hier na onweer heerlijk afgekoeld.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: New Wine

Bericht door liz boer »

JSF schreef:
liz boer schreef:
JSF schreef: Wat een rare reactie @lizboer. Ik zeg dit omdat DDD beweerde dat het een initiatief was van de NGK en de CGK.

Ik zag geen CGKer bij het team. Dat zijn constateringen en geen waardeoordelen.

Dat het idd niets is ligt niet aan het gebrek aan CGKers want daar knappen de meeste initiatieven juist van op maar aan de hoogmoedige en betweterige toon op de site.
Ik voel mij daar absoluut niet bij thuis maar dat is voor sommigen juist een aanbeveling. :OO3
Het was slechts een grapje, misschien komt het door de warmte
Prima, hier na onweer heerlijk afgekoeld.
Buiten wel maar in huis is het nog erg warm, geen wind, maar er komt nu een onweersbui aan.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: New Wine

Bericht door -DIA- »

Ik zat te danken "wat is NEW WINE" .
Er blijkt een website te zijn.
Ik ben wel geschrokken.
Het is een puur EO-geloof wat daar verkondigd wordt.
Allemaal blije mensen die het hebben gevonden.
Hoe noemde prof. Wisse dat ook weer?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: New Wine

Bericht door Erskinees »

@JSF: Er zijn helaas best wat CGK predikanten die jaarlijks aanwezig zijn op New Wine. NGK en GKV is ruimer vertegenwoordigd, maar neemt niet weg dat ook een groep CGK'ers aanwezig is, al is het inderdaad geen initiatief vanuit dit kerkverband.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: New Wine

Bericht door eilander »

Tja, je moet natuurlijk denken aan de discussie van afgelopen week over de koers van het forum etc.
Maar je zou hopen dat het geen nadere toelichting behoeft dat New Wine een behoorlijk eind van ons af staat.
Het gaat vooral over welke plaats we binnen Gods Koninkrijk innemen. Goede vraag, maar waar lees ik ergens iets over dat we van nature kinderen des toorns zijn? En dat er een wonder (het grootste) moet gebeuren aan een mens?
Waar lees ik iets over het wonder van de plaatsvervanging ("Hij voor mij, daar ik anders de eeuwige dood zou moeten sterven")?
Nu, dan is het voor mij al helder: neem dan maar oude wijn, en blijf hier weg als je jezelf niet wilt (laten) bedriegen.
Ik zit nu met een boek voor me van Andrew Gray, dat kan ik maar beter gaan lezen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: New Wine

Bericht door liz boer »

eilander schreef:Tja, je moet natuurlijk denken aan de discussie van afgelopen week over de koers van het forum etc.
Maar je zou hopen dat het geen nadere toelichting behoeft dat New Wine een behoorlijk eind van ons af staat.
Het gaat vooral over welke plaats we binnen Gods Koninkrijk innemen. Goede vraag, maar waar lees ik ergens iets over dat we van nature kinderen des toorns zijn? En dat er een wonder (het grootste) moet gebeuren aan een mens?
Waar lees ik iets over het wonder van de plaatsvervanging ("Hij voor mij, daar ik anders de eeuwige dood zou moeten sterven")?
Nu, dan is het voor mij al helder: neem dan maar oude wijn, en blijf hier weg als je jezelf niet wilt (laten) bedriegen.
Ik zit nu met een boek voor me van Andrew Gray, dat kan ik maar beter gaan lezen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar hier weten mensen zelfs wie er allemaal waren of niet waren...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: New Wine

Bericht door Dodo »

Als ik het goed begrijp, is New Wine niet om te evangeliseren, maar is het een conferentie voor christenen die hun geloofsleven willen verdiepen. Dus dat er dan niet veel aandacht is voor de doodsstaat van de mens, lijkt me logisch.
Mijn dochter is er een weekend geweest, met haar man en een van de kinderen. Ze hebben er een goede tijd gehad. Dat er dan zo hard over wordt geschreven is wel pijnlijk. O, en ze is CGK, by the way. Er waren meer gezinnen uit haar gemeente.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: New Wine

Bericht door eilander »

liz boer schreef:
eilander schreef:Tja, je moet natuurlijk denken aan de discussie van afgelopen week over de koers van het forum etc.
Maar je zou hopen dat het geen nadere toelichting behoeft dat New Wine een behoorlijk eind van ons af staat.
Het gaat vooral over welke plaats we binnen Gods Koninkrijk innemen. Goede vraag, maar waar lees ik ergens iets over dat we van nature kinderen des toorns zijn? En dat er een wonder (het grootste) moet gebeuren aan een mens?
Waar lees ik iets over het wonder van de plaatsvervanging ("Hij voor mij, daar ik anders de eeuwige dood zou moeten sterven")?
Nu, dan is het voor mij al helder: neem dan maar oude wijn, en blijf hier weg als je jezelf niet wilt (laten) bedriegen.
Ik zit nu met een boek voor me van Andrew Gray, dat kan ik maar beter gaan lezen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar hier weten mensen zelfs wie er allemaal waren of niet waren...
Huh? Ik baseer me gewoon op de website.
Sorry @Dodo, maar je geloofsleven verdiepen zonder dat er aandacht besteed wordt aan de zojuist genoemde cruciale punten, is volgens mij niet bijbels. Het boekje dat ik aan het lezen ben van Andrew Gray gaat ook over het leven van een christen, dus ook nadat hij gerechtvaardigd is. Maar daar lees ik wel degelijk over deze punten: plaatsvervanging, rechtvaardiging van de goddeloze (voor het eerst/opnieuw), enzovoorts.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: New Wine

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
liz boer schreef:
eilander schreef:Tja, je moet natuurlijk denken aan de discussie van afgelopen week over de koers van het forum etc.
Maar je zou hopen dat het geen nadere toelichting behoeft dat New Wine een behoorlijk eind van ons af staat.
Het gaat vooral over welke plaats we binnen Gods Koninkrijk innemen. Goede vraag, maar waar lees ik ergens iets over dat we van nature kinderen des toorns zijn? En dat er een wonder (het grootste) moet gebeuren aan een mens?
Waar lees ik iets over het wonder van de plaatsvervanging ("Hij voor mij, daar ik anders de eeuwige dood zou moeten sterven")?
Nu, dan is het voor mij al helder: neem dan maar oude wijn, en blijf hier weg als je jezelf niet wilt (laten) bedriegen.
Ik zit nu met een boek voor me van Andrew Gray, dat kan ik maar beter gaan lezen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar hier weten mensen zelfs wie er allemaal waren of niet waren...
Huh? Ik baseer me gewoon op de website.
Sorry @Dodo, maar je geloofsleven verdiepen zonder dat er aandacht besteed wordt aan de zojuist genoemde cruciale punten, is volgens mij niet bijbels. Het boekje dat ik aan het lezen ben van Andrew Gray gaat ook over het leven van een christen, dus ook nadat hij gerechtvaardigd is. Maar daar lees ik wel degelijk over deze punten: plaatsvervanging, rechtvaardiging van de goddeloze (voor het eerst/opnieuw), enzovoorts.
Ik gad de verkeerde gequote
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: New Wine

Bericht door Jantje »

JSF schreef:Dat het idd niets is ligt niet aan het gebrek aan CGKers want daar knappen de meeste initiatieven juist van op maar aan de hoogmoedige en betweterige toon op de site.
Ik voel mij daar absoluut niet bij thuis maar dat is voor sommigen juist een aanbeveling. :OO3
Niet altijd, natuurlijk. Ik denk dat jij dat wel begrijpt.

En verder voel ik me er ook absoluut niet thuis. Ik gun de mensen de zekerheid van hun geloof. Maar als ik eens wat lees en beluister, dan mis ik zoveel. Ik hoop dat de mensen ook nog iets mogen ondervinden van het buigen onder Gods recht, ook na ontvangen genade. Want als de zonde een gepasseerd station is, of geen zonde meer genoemd wordt, dan dienen we ons wel naarstig te onderzoeken en te beproeven of er een schadelijke weg zij, en God te vragen of wij op die eeuwig weg zouden mogen geleid mogen worden. We kunnen de ellende toch niet als een gepasseerd station zien, na ontvangen genade. Juist niet!

Allen een gezegende zondag!
Laatst gewijzigd door Jantje op 27 jul 2019, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: New Wine

Bericht door Bezorgd »

JSF
Inactief
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jun 2019, 00:28

Re: New Wine

Bericht door JSF »

Dodo schreef:Als ik het goed begrijp, is New Wine niet om te evangeliseren, maar is het een conferentie voor christenen die hun geloofsleven willen verdiepen. Dus dat er dan niet veel aandacht is voor de doodsstaat van de mens, lijkt me logisch.
Mijn dochter is er een weekend geweest, met haar man en een van de kinderen. Ze hebben er een goede tijd gehad. Dat er dan zo hard over wordt geschreven is wel pijnlijk. O, en ze is CGK, by the way. Er waren meer gezinnen uit haar gemeente.
Verontrustend dat ook CGKers aanwezig zijn. Wat is geloofsleven verdiepen anders dan “ik ellendig mens” ...”maar ik dank God door Jezus Christus”. Van dat “ellendig mens” lees ik weinig op de site. En zonder dat is er ook geen oprecht danken.
Gods Woord leert ons dit.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: New Wine

Bericht door Dodo »

Mensen willen leren hoe ze moeten leven met God. Ze hebben vrede met God en willen leven tot Zijn eer. Daarbij willen ze ook heel praktisch leren hoe je dat doet.
Dat is anders dan op een jijdaar-avond of hoe die avonden eten, waar veel jongeren komen die zich afvragen hoe ze vrede moeten krijgen met God.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: New Wine

Bericht door HersteldHervormd »

liz boer schreef:
eilander schreef:Tja, je moet natuurlijk denken aan de discussie van afgelopen week over de koers van het forum etc.
Maar je zou hopen dat het geen nadere toelichting behoeft dat New Wine een behoorlijk eind van ons af staat.
Het gaat vooral over welke plaats we binnen Gods Koninkrijk innemen. Goede vraag, maar waar lees ik ergens iets over dat we van nature kinderen des toorns zijn? En dat er een wonder (het grootste) moet gebeuren aan een mens?
Waar lees ik iets over het wonder van de plaatsvervanging ("Hij voor mij, daar ik anders de eeuwige dood zou moeten sterven")?
Nu, dan is het voor mij al helder: neem dan maar oude wijn, en blijf hier weg als je jezelf niet wilt (laten) bedriegen.
Ik zit nu met een boek voor me van Andrew Gray, dat kan ik maar beter gaan lezen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar hier weten mensen zelfs wie er allemaal waren of niet waren...
Vond ik ook apart
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: New Wine

Bericht door HersteldHervormd »

Jammer dat de EO het zo bespottelijk maakt
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie