Ik weet wie ...... is (forummers)

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door J.C. Philpot »

Volgens mij gaat het allang niet meer over het onderwerp van dit topic.

Vanwege de ontwikkelingen binnen de EO zou ik nu overigens meer achter de uitspraken die geciteerd zijn staan, als destijds.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4064
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Maanenschijn »

Zou het niet handig zijn dit onderwerp af te splitsen?

Dan kunnen we bij het onderwerp van dit draadje blijven en voor wie dat wil zich inlezen en bijdragen aan het huidige onderwerp.

Over dat laatste gesproken, het lijkt mij tijd worden voor een live ontmoeting tussen een aantal hoofdpersonen. Lost vaak veel op of geeft begrip.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door eilander »

Deze discussie zit mij behoorlijk dwars, moet ik eerlijk bekennen. Al meerdere keren heb ik mijn zorgen uitgesproken over de koers van dit forum, en dan met name dat mensen die zeer regelmatig posten de randen opzoeken van onze grondslag. Die zorgen zijn er nog.

Nu richten de pijlen zich vooral op het moderatorteam, en natuurlijk treft dat dan ook mijn persoon en voel ik me daarom extra aangesproken. Dat betekent evenwel dat ik me ook mag verdedigen, dunkt mij. Dat doe ik dan ook, en ik wil daarover een paar dingen zeggen:

1. Waar blijven de forummers die voor een deel nu het hoogste woord hebben? Waar is een inhoudelijke discussie waaraan @huisman en @Voorbijganger deelnemen? De inhoud van het forum wordt bepaald door de deelnemers, niet door de moderatoren die slechts de grenzen bewaken. Worden dergelijke broodnodige discussies dan tegen gehouden, is dát wat deze mensen willen beweren?

2. Zoals al eerder opgemerkt: er worden ter rechterzijde niet of nauwelijks opgetreden door de moderators, behalve als iemand persoonlijke veroordelingen uitspreekt. Er is echt geen voorbeeld te vinden van een moderatoractie tegen inhoudelijke postings die vanuit de rechterzijde worden geplaatst. Ter linkerzijde (ik noem het toch maar even zo) zijn die er veel meer te vinden. Mensen die dit niet willen zien, kan ik moeilijk overtuigen omdat ik niet over moderatoracties kan gaan vertellen.

3. Zonder namen te gaan noemen, want dat vind ik niet heel netjes, maar doen de critici niet een heel aantal mensen hier flink tekort? Kijk even de lijst na van mensen die veel posten. Zou je daarvan willen/durven zeggen dat zij de EO verdedigen, of evolutieleer met schepping proberen te verenigen, of voor vrouwelijke ambtsdragers zijn, of geen enkel probleem met homorelaties hebben?

4. Als moderator dan nog: ik heb er ernstig moeite mee dat @Mara al op voorhand zegt dat een PB naar het modteam geen zin heeft, en dat @Voorbijganger op basis van ervaringen uit een ver verleden nu geen basis ziet om het moderatorteam per PB te bevragen op de koers. Is het fijner om in het openbaar iets lelijks te zeggen, dan een constructieve PB naar het modteam te sturen?

Het forum lijdt onder het feit dat je overal om je heen ziet: een goede inhoudelijke posting wordt amper gelezen, maar een roeptoeter wordt direct opgemerkt en als barometer voor dit forum gebruikt. Daar komt dan nog bij dat het verleden op dit punt door sommigen nog verheerlijkt wordt.

Dit forum heeft als grondslag de Bijbel en de drie formulieren, en daar sta ik voor. Hetgeen door DIA al verschillende keren is gesuggereerd, dat er hier geen plaats meer is voor het bevindelijke gedachtengoed in de lijn van (ik noem maar wat) ds. Lamain, ds. Van der Poel, etc. verwerp ik ten zeerste. Dat zou betekenen dat wij meditaties van hun hand zouden knippen. Echt niet waar! Zodra dat het geval is, ben ik echt vertrokken. Dus stop toch met dat soort vreemde verdachtmakingen, en start met goede inhoudelijke bijdragen en gedegen discussies. En ga zeker niet zomaar vanaf de zijlijn dingen roepen, zoals Voorbijganger nu doet.

Ik besef dat ik nu scherp ben, wellicht ook te scherp. Ik heb het geschreven vanuit de volheid van mijn gemoed, en ondanks dat neem ik de verantwoordelijkheid voor wat ik schrijf, wat het gevolg ook moge zijn.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Mara »

eilander schreef:
4. Als moderator dan nog: ik heb er ernstig moeite mee dat @Mara al op voorhand zegt dat een PB naar het modteam geen zin heeft, en dat @Voorbijganger op basis van ervaringen uit een ver verleden nu geen basis ziet om het moderatorteam per PB te bevragen op de koers. Is het fijner om in het openbaar iets lelijks te zeggen, dan een constructieve PB naar het modteam te sturen?
Misschien dat ik nog pb's bewaard heb. Nee die hebben geen zin als je een ban te pakken hebt. Je kunt dan niet meer inloggen immers.
De laatste keer kreeg ik er eentje zonder waarschuwing. Ik wilde inloggen en kreeg te lezen dat ik een ban van een week had.
Heeft het na die week dan nog zin voor mij?
In het verleden heb ik achteraf van Tiberius weleens gelijk gekregen. Hij was toen met vakantie en mijn verzoek om verwijdering van een posting - met reacties - werd niet ingewilligd. En die beslissing wordt eenparig genomen dus klagen had geen zin. Stond in dat modpb!

Prima hoor, ik heb er allang vrede mee gekregen, maar aangezien je mijn naam er weer uitvist, voel ik mij geroepen dit te zeggen. Normaliter heb ik het op het forum niet over het modbeleid. Omdat ik weet hoe het werkt. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door J.C. Philpot »

eilander schreef:Deze discussie zit mij behoorlijk dwars, moet ik eerlijk bekennen. Al meerdere keren heb ik mijn zorgen uitgesproken over de koers van dit forum, en dan met name dat mensen die zeer regelmatig posten de randen opzoeken van onze grondslag. Die zorgen zijn er nog.

Nu richten de pijlen zich vooral op het moderatorteam, en natuurlijk treft dat dan ook mijn persoon en voel ik me daarom extra aangesproken. Dat betekent evenwel dat ik me ook mag verdedigen, dunkt mij. Dat doe ik dan ook, en ik wil daarover een paar dingen zeggen:

1. Waar blijven de forummers die voor een deel nu het hoogste woord hebben? Waar is een inhoudelijke discussie waaraan @huisman en @Voorbijganger deelnemen? De inhoud van het forum wordt bepaald door de deelnemers, niet door de moderatoren die slechts de grenzen bewaken. Worden dergelijke broodnodige discussies dan tegen gehouden, is dát wat deze mensen willen beweren?

2. Zoals al eerder opgemerkt: er worden ter rechterzijde niet of nauwelijks opgetreden door de moderators, behalve als iemand persoonlijke veroordelingen uitspreekt. Er is echt geen voorbeeld te vinden van een moderatoractie tegen inhoudelijke postings die vanuit de rechterzijde worden geplaatst. Ter linkerzijde (ik noem het toch maar even zo) zijn die er veel meer te vinden. Mensen die dit niet willen zien, kan ik moeilijk overtuigen omdat ik niet over moderatoracties kan gaan vertellen.

3. Zonder namen te gaan noemen, want dat vind ik niet heel netjes, maar doen de critici niet een heel aantal mensen hier flink tekort? Kijk even de lijst na van mensen die veel posten. Zou je daarvan willen/durven zeggen dat zij de EO verdedigen, of evolutieleer met schepping proberen te verenigen, of voor vrouwelijke ambtsdragers zijn, of geen enkel probleem met homorelaties hebben?

4. Als moderator dan nog: ik heb er ernstig moeite mee dat @Mara al op voorhand zegt dat een PB naar het modteam geen zin heeft, en dat @Voorbijganger op basis van ervaringen uit een ver verleden nu geen basis ziet om het moderatorteam per PB te bevragen op de koers. Is het fijner om in het openbaar iets lelijks te zeggen, dan een constructieve PB naar het modteam te sturen?

Het forum lijdt onder het feit dat je overal om je heen ziet: een goede inhoudelijke posting wordt amper gelezen, maar een roeptoeter wordt direct opgemerkt en als barometer voor dit forum gebruikt. Daar komt dan nog bij dat het verleden op dit punt door sommigen nog verheerlijkt wordt.

Dit forum heeft als grondslag de Bijbel en de drie formulieren, en daar sta ik voor. Hetgeen door DIA al verschillende keren is gesuggereerd, dat er hier geen plaats meer is voor het bevindelijke gedachtengoed in de lijn van (ik noem maar wat) ds. Lamain, ds. Van der Poel, etc. verwerp ik ten zeerste. Dat zou betekenen dat wij meditaties van hun hand zouden knippen. Echt niet waar! Zodra dat het geval is, ben ik echt vertrokken. Dus stop toch met dat soort vreemde verdachtmakingen, en start met goede inhoudelijke bijdragen en gedegen discussies. En ga zeker niet zomaar vanaf de zijlijn dingen roepen, zoals Voorbijganger nu doet.

Ik besef dat ik nu scherp ben, wellicht ook te scherp. Ik heb het geschreven vanuit de volheid van mijn gemoed, en ondanks dat neem ik de verantwoordelijkheid voor wat ik schrijf, wat het gevolg ook moge zijn.
Goede inhoudelijke reactie, Eilander. Erg duidelijk ook wat mij betreft.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Tiberius »

Helemaal eens met Eilander (behalve dan het emotionele aspect; deze discussie zit mij veel minder dwars dan hem).
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Herman »

Lijkt me duidelijk en goed verhaal.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3975
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Terri »

Wat ik bijzonder waardeer is het feit dat @eilander het bevindelijke 'rechtse' gedachtegoed een warm hart toedraagt en desondanks een objectief commentaar schrijft, omdat hij eerlijk wil zijn/blijven.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door liz boer »

Terri schreef:Wat ik bijzonder waardeer is het feit dat @eilander het bevindelijke 'rechtse' gedachtegoed een warm hart toedraagt en desondanks een objectief commentaar schrijft, omdat hij eerlijk wil zijn/blijven.
Ja precies
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Dodo »

Terri schreef:Wat ik bijzonder waardeer is het feit dat @eilander het bevindelijke 'rechtse' gedachtegoed een warm hart toedraagt en desondanks een objectief commentaar schrijft, omdat hij eerlijk wil zijn/blijven.
Inderdaad.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef: dus klagen had geen zin. Stond in dat modpb!

Prima hoor, ik heb er allang vrede mee gekregen, maar aangezien je mijn naam er weer uitvist, voel ik mij geroepen dit te zeggen. Normaliter heb ik het op het forum niet over het modbeleid. Omdat ik weet hoe het werkt. :)
Je zou ook kunnen zeggen: sorry Eilander...

Eilander, heb de discussie terug gelezen en waardeer je reactie daarop.

JSF: een andere naam aannemen en daar bedekt over jokken vind ik onkies.
JSF
Inactief
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jun 2019, 00:28

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door JSF »

eilander schreef:
1. Waar blijven de forummers die voor een deel nu het hoogste woord hebben? Waar is een inhoudelijke discussie waaraan @huisman en @Voorbijganger deelnemen? De inhoud van het forum wordt bepaald door de deelnemers, niet door de moderatoren die slechts de grenzen bewaken. Worden dergelijke broodnodige discussies dan tegen gehouden, is dát wat deze mensen willen beweren?


Ik besef dat ik nu scherp ben, wellicht ook te scherp. Ik heb het geschreven vanuit de volheid van mijn gemoed, en ondanks dat neem ik de verantwoordelijkheid voor wat ik schrijf, wat het gevolg ook moge zijn.
huisman heeft met vreugde meegedaan aan talloos veel inhoudelijke discussies. Van die inhoudelijke discussies heb ik veel geleerd. Je wordt gedwongen om de bronnen te onderzoeken. Het verwijt van jou begrijp ik dan ook niet. Ook deze discussie vind ik inhoudelijk en belangrijk en ook daar doe ik aan mee.

Ik vond en vind de discussies rondom schepping en evolutie het RF onwaardig. Dat was en is voor mij de belangrijkste reden om het RF te verlaten.
D.m.v. deze discussie heb ik hoop dat wij duidelijk krijgen hoe de moderators dit forum zien.
Volgens mij was het RF bedoeld voor de rechterkant van onze gezindte en voerden ze een koers die behoudender was dan van bv Refoweb.
Dat was voor mij de reden om mij ooit als huisman aan te melden.

@eilander zie niet elke kritiek als een persoonlijke aanval. Ik denk dat wij het tijdens inhoudelijke discussies bijna altijd eens waren. Voor de persoon en de moderator eilander wil ik alle waardering uitspreken.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door merel »

Ik vond de discussie over evolutie en schepping juist erg prettig. De vragen die besproken werden leven namelijk ook aan de rechterkant van de gezindte.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door liz boer »

merel schreef:Ik vond de discussie over evolutie en schepping juist erg prettig. De vragen die besproken werden leven namelijk ook aan de rechterkant van de gezindte.
Dat is jammer.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ik weet wie ...... is (forummers)

Bericht door merel »

Wat is jammer?
Plaats reactie