Preken beluisteren op internet

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door John Galt »

Zeeuw schreef:https://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/23858

Wat een heerlijke, eerlijke en gunnende preek! Zeer aan te bevelen!

Misschien een idee om er bij dit soort links bij te zetten wie de predikant is en wat het onderwerp? Ik kan aan het nummer niet zien of ik hem al gehoord heb.

Deze preek is ook het beluisteren waard. Ds. S. Maljaars over Leviticus 5: https://kerkdienstgemist.nl/media/16734 ... fer?page=4
Who is John Galt? :quoi
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jantje »

https://kerkdienstgemist.nl/media/1725387-Weekdienst
Een preek (gisterenavond) van ds. A. Schot over Hooglied 2: 1a: Ik ben een Roos van Saron (...).
Aanbevolen!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:https://kerkdienstgemist.nl/media/1725387-Weekdienst
Een preek (gisterenavond) van ds. A. Schot over Hooglied 2: 1a: Ik ben een Roos van Saron (...).
Aanbevolen!
Die hoop ik te beluisteren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Stof »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:https://kerkdienstgemist.nl/media/1725387-Weekdienst
Een preek (gisterenavond) van ds. A. Schot over Hooglied 2: 1a: Ik ben een Roos van Saron (...).
Aanbevolen!
Die hoop ik te beluisteren.
Je wist denk ik wel dat ds. Schot ook ruimschoots te beluisteren is via de eigen website van GG Nunspeet he? Zelfs inclusief de gebeden, zelf vind ik dat fijn omdat het gebed zo wezenlijk bij de prediking hoort.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Stof schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:https://kerkdienstgemist.nl/media/1725387-Weekdienst
Een preek (gisterenavond) van ds. A. Schot over Hooglied 2: 1a: Ik ben een Roos van Saron (...).
Aanbevolen!
Die hoop ik te beluisteren.
Je wist denk ik wel dat ds. Schot ook ruimschoots te beluisteren is via de eigen website van GG Nunspeet he? Zelfs inclusief de gebeden, zelf vind ik dat fijn omdat het gebed zo wezenlijk bij de prediking hoort.
Nee dat wist ik niet. Ik weet wel van ds. Verschuure, die luister ik wel graag na. Ook de Bijbellezingen van ds. Hoogerland van afgelopen seizoen staan allen nog online.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Stof »

-DIA- schreef:
Stof schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:https://kerkdienstgemist.nl/media/1725387-Weekdienst
Een preek (gisterenavond) van ds. A. Schot over Hooglied 2: 1a: Ik ben een Roos van Saron (...).
Aanbevolen!
Die hoop ik te beluisteren.
Je wist denk ik wel dat ds. Schot ook ruimschoots te beluisteren is via de eigen website van GG Nunspeet he? Zelfs inclusief de gebeden, zelf vind ik dat fijn omdat het gebed zo wezenlijk bij de prediking hoort.
Nee dat wist ik niet. Ik weet wel van ds. Verschuure, die luister ik wel graag na. Ook de Bijbellezingen van ds. Hoogerland van afgelopen seizoen staan allen nog online.
Nou, je kunt op de website van GG Nunspeet dan ook je hart ophalen! ❤
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Bertiel »

http://www.hhgouddorp.nl/wpk/wp-content ... -gebed.mp3

Doopdienst van gistermorgen, preek is zeker het beluisteren waard (als ook de dooptoespraak) 2 wegen, maar geen excuses bij onze onmacht

Aanbevolen!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Stof »

Ik ben bijna klaar om weer mee te gaan kijken met een kerkdienst van de Gereformeerde Gemeenten. Ik hoop allereerst dat we niet weer in strijd geraken op dit forum vanavond maar eerlijk proberen te luisteren wat de Heere ons te zeggen heeft. Dat voorop.

Maar los hiervan: ik vind dat kunnen meekijken echt een grote toegevoegde waarde hebben. De mimiek, gebaren en dergelijke van een predikant voegen toch wel veel toe aan de boodschap. Ik vind het ook heel fijn om wel de prediker te kunnen zien zonder afgeleid te worden door kerkgangers om me heen. Ben heel benieuwd wat jullie verwachten: zal een videosysteem ook ingang gaan vinden in, zeg maar: de rechterkant van de gereformeerde gezindte, en op welke termijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Stof schreef:Ik ben bijna klaar om weer mee te gaan kijken met een kerkdienst van de Gereformeerde Gemeenten. Ik hoop allereerst dat we niet weer in strijd geraken op dit forum vanavond maar eerlijk proberen te luisteren wat de Heere ons te zeggen heeft. Dat voorop.

Maar los hiervan: ik vind dat kunnen meekijken echt een grote toegevoegde waarde hebben. De mimiek, gebaren en dergelijke van een predikant voegen toch wel veel toe aan de boodschap. Ik vind het ook heel fijn om wel de prediker te kunnen zien zonder afgeleid te worden door kerkgangers om me heen. Ben heel benieuwd wat jullie verwachten: zal een videosysteem ook ingang gaan vinden in, zeg maar: de rechterkant van de gereformeerde gezindte, en op welke termijn?
Ergens kan ik het volgen. Toen ik vorige week ds. van Aalst weer zag zag ik ook dat hij oud geworden was, vergeleken met de laatste keer dat ik in de kerk was. Het belangrijkste is wel dat het geloof door het gehoor is, maar als je de dominee ziet zie je ook bewegingen en soms begrijp je iets niet als je het gebaar niet ziet. Dan wordt het raden, wat in de meeste gevallen overigens niet moeilijk is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

De preek die ds. Huijser noemde van ds. Venema over dezelfde stof ken ik. Ik heb die op mijn pc staan. Het is een oudere versie uit 1970. Hij is juist dat jaar toegetreden tot de Gereformeerde Gemeenten. Bij de info staat wel: In Chr. Ger. Kerk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Marion »

-DIA- schreef:De preek die ds. Huijser noemde van ds. Venema over dezelfde stof ken ik. Ik heb die op mijn pc staan. Het is een oudere versie uit 1970. Hij is juist dat jaar toegetreden tot de Gereformeerde Gemeenten. Bij de info staat wel: In Chr. Ger. Kerk.
Heb je de geluidsopname of een tekstversie?
't zat trouwens bomvol met Rijssenaren die avond naar ik begreep. Veel ambtsdragers ook.
't was een degelijk gezelschap in een foeilelijk en modern kerkgebouw. Maar smaken verschillen... :)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Bezorgd »

Stof schreef:I Ben heel benieuwd wat jullie verwachten: zal een videosysteem ook ingang gaan vinden in, zeg maar: de rechterkant van de gereformeerde gezindte, en op welke termijn?
Dat gaat zeker komen.

Alleen op de bekende wijze: Eerst heel veel kritiek, grote terughoudendheid en allerlei bezwaren.
Jaren later gaat men er toch in mee en wijst men op de voordelen.
(Net als eerder met de cassettes , kerktelefoon, kerkradio via internet, preken publiceren op een eigen website, etc , etc)

Gelukkig is het proces al jaren gaande. En de jongere generatie groeit op in een beeldcultuur, dus zal het hopelijk wat sneller accepteren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jantje »

Ik ben in ieder geval voor invoering van een videosysteem, met als voorwaarde dat het op precies dezelfde wijze gaat als in Enter. En mijn redenen zijn heel divers. Denk aan ouderen in verzorgingshuizen die weinig tot niet meer in de kerk komen en soms geen beeld meer hebben bij de dominee, zeker niet als de gemeente vacant is. Denk aan mensen die vanwege ziekte niet naar de kerk kunnen komen. En zo kan ik nog wel meer redenen noemen.

Kortom: ik zie genoeg redenen om aanstaande zondag hiervoor een collecte te houden, zodat het maandag aangelegd kan worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Marion schreef:
-DIA- schreef:De preek die ds. Huijser noemde van ds. Venema over dezelfde stof ken ik. Ik heb die op mijn pc staan. Het is een oudere versie uit 1970. Hij is juist dat jaar toegetreden tot de Gereformeerde Gemeenten. Bij de info staat wel: In Chr. Ger. Kerk.
Heb je de geluidsopname of een tekstversie?
't zat trouwens bomvol met Rijssenaren die avond naar ik begreep. Veel ambtsdragers ook.
't was een degelijk gezelschap in een foeilelijk en modern kerkgebouw. Maar smaken verschillen... :)
Het is een gedigitaliseerd cassettebandje. Op welke plaats was dat dan? Het kerkgebouw in Enter foeilelijk? Ik heb het over de preek van ds. Venema. De preek van ds. Huijser heb ik niet opgeslagen, maar heel misschien dat die nog online staat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie