Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:50-jarig huwelijk van mijn ouders vieren.
Van harte gefeliciteerd!Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren, maar dat we het hierover eens zijn, doet me deugd.

Jantje, ik vermoed dat je het over mijn post had.
Maar een ding moet je leren: Op het forum gaat het soms op het scherpst van de snede. Maar geloof me, als alle forummers fysiek bij elkaar zouden zitten dan zijn de verschillen nihil en kunnen we het uitstekend met elkaar vinden. Dat geloof ik vast.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren, maar dat we het hierover eens zijn, doet me deugd.

Jantje, ik vermoed dat je het over mijn post had.
Maar een ding moet je leren: Op het forum gaat het soms op het scherpst van de snede. Maar geloof me, als alle forummers fysiek bij elkaar zouden zitten dan zijn de verschillen nihil en kunnen we het uitstekend met elkaar vinden. Dat geloof ik vast.
Dat geloof ik ook. Maar ik vond het wel noemenswaardig om ook eens te vermelden dat wij ergens hetzelfde over denken. In een ander draadje staan we op dit moment nog net niet lijnrecht tegenover elkaar, maar dat neemt niet weg dat we hier het wel degelijk helemaal met elkaar eens zijn. En dit onderwerp vindt ik toch echt geen kleine zaak.

Met alle respect, maar ik vrees voor de leer die op Opwekking geleerd wordt. (Ik zal er verder maar niet over uitwijken, want dat zou banwaardig kúnnen zijn.)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren, maar dat we het hierover eens zijn, doet me deugd.

Jantje, ik vermoed dat je het over mijn post had.
Maar een ding moet je leren: Op het forum gaat het soms op het scherpst van de snede. Maar geloof me, als alle forummers fysiek bij elkaar zouden zitten dan zijn de verschillen nihil en kunnen we het uitstekend met elkaar vinden. Dat geloof ik vast.
Dat geloof ik ook. Maar ik vond het wel noemenswaardig om ook eens te vermelden dat wij ergens hetzelfde over denken. In een ander draadje staan we op dit moment nog net niet lijnrecht tegenover elkaar, maar dat neemt niet weg dat we hier het wel degelijk helemaal met elkaar eens zijn. En dit onderwerp vindt ik toch echt geen kleine zaak.

Met alle respect, maar ik vrees voor de leer die op Opwekking geleerd wordt en voor de invloed daarvan op het zielenheil van de vaak jonge hoorders. (Ik zal er verder maar niet over uitwijken, want dat zou banwaardig kúnnen zijn.)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Ik snap wel dat mensen ervan genieten. Het heeft ook wel wat, 55.000 christenen bij elkaar. De mensen die ik ontmoet heb waren erg aardig. De sfeer was goed.
Van de programma's heb ik niets meegekregen, ben vrijwel alleen in de stand geweest.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren, maar dat we het hierover eens zijn, doet me deugd.

Jantje, ik vermoed dat je het over mijn post had.
Maar een ding moet je leren: Op het forum gaat het soms op het scherpst van de snede. Maar geloof me, als alle forummers fysiek bij elkaar zouden zitten dan zijn de verschillen nihil en kunnen we het uitstekend met elkaar vinden. Dat geloof ik vast.
Nihil is wel erg weinig...
Ik denk dat de verschillen ook dan bestaan.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:
DDD schreef:Kijk jij maar uit dat je Gods oogappel geen pijn doet.
Waarom?
https://www.mklaassen.net/artikelen/eve ... opwekking/
https://www.mklaassen.net/weblog/nog-ee ... opwekking/

Als je niet beter wist zou je bijna denken dat de GG-dominee die in de plaats het dichts bij deze predikant dient, het stuk had geschreven...
Ik vind uit het stuk van Ds Klaassen zoveel meer warmte stralen dan uit jouw post. Ik ben het in veel met hem eens (al zou ik nog steeds kunnen gaan en proberen het goede op te pikken). In je post gebruik je sterkere bewoordingen dan Ds. Klaassen, maar je onderbouwt echt veel minder.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

---knip--- Schofferen medemens niet toegestaan
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3020
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren, maar dat we het hierover eens zijn, doet me deugd.

Jantje, ik vermoed dat je het over mijn post had.
Maar een ding moet je leren: Op het forum gaat het soms op het scherpst van de snede. Maar geloof me, als alle forummers fysiek bij elkaar zouden zitten dan zijn de verschillen nihil en kunnen we het uitstekend met elkaar vinden. Dat geloof ik vast.
Dat geloof ik ook. Maar ik vond het wel noemenswaardig om ook eens te vermelden dat wij ergens hetzelfde over denken. In een ander draadje staan we op dit moment nog net niet lijnrecht tegenover elkaar, maar dat neemt niet weg dat we hier het wel degelijk helemaal met elkaar eens zijn. En dit onderwerp vindt ik toch echt geen kleine zaak.

Met alle respect, maar ik vrees voor de leer die op Opwekking geleerd wordt en voor de invloed daarvan op het zielenheil van de vaak jonge hoorders. (Ik zal er verder maar niet over uitwijken, want dat zou banwaardig kúnnen zijn.)
Grote woorden. En ja ik ben geen fan van opwekking. En ik meen ook dat de eerdergenoemde bezwaren van ds Klaassen terecht zijn. Maar dan komt bovenstaande opmerking van jou weer... En misschien zou je het niet zo moeten beperken tot dit evenement maar breder trekken tot "onze" gereformeerde gezinsldte toe. De zorgen over het zieleheil van jong en oud. En dan eerst deze vraag; En Jantje... hoe staat het met jouw zieleheil? Pas dan heb je "tijd" om je zorgen te maken over het heil van anderen. Waar dan ook.
Enneh, wel eens gehoord van met een kromme stok kunnen rechte slagen toegebracht worden?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Met alle respect, maar ik vrees voor de leer die op Opwekking geleerd wordt en voor de invloed daarvan op het zielenheil van de vaak jonge hoorders. (Ik zal er verder maar niet over uitweiden, want dat zou banwaardig kúnnen zijn.)
Tja, ik weet natuurlijk niet wat je dan zou willen zeggen, en dat hoef ik ook zeker niet te weten. Maar de vrees die je uitspreekt over de leer mag je zeker noemen en dat ben ik ook zeer met je eens.
Opmerkingen over kromme stokken en over 'hoe het dan bij onszelf is' doen (hoe wáár ze ook zijn) helemaal niet terzake. Dat zou betekenen dat je geen waarschuwing en geen vrees meer mag uitspreken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

Ik was gister zeer kritisch over wat ik hoorde op Opwekking.
Maar eerlijk is eerlijk ik hoor nu toch echt serieus mooie dingen: https://youtu.be/7GT7w2al5IQ
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Heb je ook nog een link van hetgeen je gisteren hoorde?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Heb je ook nog een link van hetgeen je gisteren hoorde?
Nee, was ook de live uitzending.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

Bezorgd schreef:Ik was gister zeer kritisch over wat ik hoorde op Opwekking.
Maar eerlijk is eerlijk ik hoor nu toch echt serieus mooie dingen: https://youtu.be/7GT7w2al5IQ

Nu worden Brakel en vd Groe aangehaald op Opwekking. Prachtig!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:Heb je ook nog een link van hetgeen je gisteren hoorde?
Hier wil ik toch een vraag stellen, die ik mezelf ook moet stellen als ik ergens veel kritiek op heb. Hoop je dat je ongelijk wordt aangetoond? Waarom wil je zo graag bevestiging van je kritiek? Waarom niet blij zijn als er positieve zaken te melden zijn? Ik zag dat bij de nieuwe opwekkingsbundel er weer liederen van Keith en Kristyn Getty en van Sovereign grace muziek zijn toegevoegd en daar ben ik dankbaar voor. Ik zie ook dat er weer een jongerenprogramma is waar alles hip moet klinken, wat me wat verontrust maakt, maar probeer van het goede te leren en het negatieve te benoemen en ervoor te waarschuwen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie