Een asielzoeker per keer

Britt1983

Bericht door Britt1983 »

Tukkertje

Denk je nou echt dat die mensen hier voor de lol komen?? Alles achterlaten in je land, Echt alles@!!!!! om vervolgens te vluchten, lopent, in vrachtwagens, brakke bootejes enzovoorts, omdat je niet in je land kunt wezen. Het is daar oorlog, je wordt daar met de dood bedreigd en je mening uiten kan je je leven kosten.
Dan kom je in een vreemd land, je spreekt de taal niet, het enige wat je wilt is veilig heid. Vervolgens kom je in een hokje van 2 bij 2 waar je met je gezin moet leven. Zelf koken enzovoorts. Altijd maar de onrust of je mag blijven in dat land. Altijd de plicht om te stempelen. Overal toestemming om vragen en dan wordt je niet eens geaccepteerd in dat land. Overal gaan mensen demonstreren als er een asielzoekerscentrum komt. Overal worden ze na gekeken, misschien wel uitgescholden. En dan denken de middenstanders dat er meer gestolen wordt door asielzoekers. Misschien gebeurt het ook wel, maar, hoeveel jongeren stelen er ook wel niet?? Genoeg dat doen niet alleen maar asielzoekers. Maar nee, nederland is zo ver dat als een donker iemand iets doet het gelijk in de krant komt en als een blanke wat doet wordt het stil gehouden.
Zielig toch>?

Britt
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Origineel gepost door tukkertje
Die mensen hebben toch zelf ervoor gekozen om hierheen te komen. Wij hebben ze niet opgehaald. Als ze nu eens al die economische vluchtelingen terugstuurden, dan was er genoeg ruimte voor die echte asielzoekers.
Allereerst: waarom denk je dat wij Nederlanders zo rijk zijn? Door de uitbuiting van de "minderwaardige" mensen zoals wij als Nederlanders de mensen buiten Europa tot een eeuw geleden noemden. De afgelopen eeuw hebben wij als Europeanen voor het grootste gedeelte onze koloniale gebieden aan de rechtmatige eigenaren teruggeven, maar konden het niet laten om voordat wij weggingen een onevenwichtig politiek evenwicht te creëren. Gevolg: moord en doodslag en uiteindelijk dus mensen die graag hun leven elders willen opbouwen. Maar opeens willen wij van niets weten en zeggen wij tegen onze voormalige slaven, die wij op een barbaarse manier uitgebuit hebben, dat zij het zelf moeten oplossen.

En als ze het geluk hebben dat ze naar binnen mogen dan kunnen ze de een leven zonder uitzicht tegemoet zien. Ze worden in een klein hokje gepropt, krijgen een beetje geld dat amper genoeg is om eten van te kopen (laat staan kleren e.a. "luxegoederen") en worden vervolgens, vooral als ze het geluk hebben dat ze in een klein gehucht wonen, overal waar ze komen aangekeken.
Die mensen moet blij zijn dat ze hier mogen zijn,. Dat ze geld krijgen etc.
Ik denk dat de Nederlandse regering ervoor gezorgd heeft dat hier alleen mensen blijven die niet meer terug kunnen. Het aantal economische vluchtelingen is niet zo groot, zeker wanneer ze weten hoe ze hier behandelt worden.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat is wel zo. Ik woon vlakbij een asielzoekercentrum (Markelo). Als ik zie dat die jongelui daar allemaal op nike airs lopen, dure merkkleding aan hebben. Dure zonnebrillen op hun hooft. Hebben allemaal een brommer of scooter. Moet jij mij vertellen waar ze dat van doen. Dit hadden ze in hun eigen land nooit gehad. Tuurlijk zullen er ook wel uitzonderingen zijn, maar ik ben van mening dat ze het niet slecht hebben. Als het zo slecht is , waarom gaan die mensen niet terug als de kust in hun vaderland veilig is. Heel simpel, daar moeten ze wat doen voor hun geld , hier krijgen ze het door hun hand op te houden.


groeten tukkertje
Britt1983

Bericht door Britt1983 »

[quote]Origineel gepost door tukkertje
Dat is wel zo. Ik woon vlakbij een asielzoekercentrum (Markelo). Als ik zie dat die jongelui daar allemaal op nike airs lopen, dure merkkleding aan hebben. Dure zonnebrillen op hun hooft. Hebben allemaal een brommer of scooter.

Alle Nederlanders lopen op klompen, en het land staat ook vol met molens.
Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. tegenwoordig zijn er ook winkels die ze 2e hands winkels noemen. Daar is alles en stuk goedkoper en dus betaalbaar voor hun. Ik neem aan dat jij er ook leuk en goed uit wilt zien dus waarom zou het bij hun anders zijn?? En hoe weet jij nou of ze allemaal een scooter hebben? Ooit binnen geweest daar om te controleren?
En verder, denk je nou echt dat die mensen niet terug zouden willen? En als ze niet willen zullen ze wel moeten als de regering dat bepaalt heeft. En je handje ophouden is niet leuk, dat vind jij niet leuk maar hun vast ook niet. Moeten we die mensen dan maar laten verhongeren omdat we ze geen geld willen geven.

Denk eens aan het eerste en grootste gebod

"Heb God lief bovenal en uw naaste als u zelf"

En voor je nog eens van die vooroordelen uitspreekt bedenk dan hoe jij behandeld zou willen worden als hier oorlog was en jij met de dood zou worden bedreigd, je alles hebt achter gelaten en 4000 km verder in een vreemd land zit waarvan je de cultuur niet kent en de taal niet. Hoe zou jij je voelen als hun zo tegen jou deden? En dan noemen we ons zelf nog gastvrij ook!!!

Britt
cornelia

Bericht door cornelia »

Nog even terug naar het begin: het bordje 'één asielzoeker per keer'. Dat vergelijk ik maar met de school waar ik in Rotterdam naar toe ging: de Guido de Brês. Een reformatorische school.
Tòch was de pomphouder in de buurt gedwongen een bordje op te hangen met 'maximaal één scholier per keer'. Vanwege diefstal. Is die man ooit aangeklaagd? Nee, natuurlijk niet.
Zou die winkelier van nu aangeklaagd moeten worden, of z'n bordje weghalen (wat hij inmiddels gedaan heeft)? Nee, ook niet. Zo'n bordje is nou eenmaal goedkoper dan een camerasysteem en het werkt ook.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Helemaal mee eens Cornelia. Laat een ding vooropstaan, ik heb geen hekel aan echte asielzoekers hoor. Ik denk, weet haast wel zeker, dat als alle economische vluchtelingen teruggestuurd zouden worden het er behoorlijk leeg zou worden op het centrum.

tukkertje
Plaats reactie