30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Afbeelding
Ze heeft weinig kennis voor een arts...

Afbeelding

Afbeelding
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Is dat een foto van een echte ongeboren vrucht? Ik ben niet zo goed op de hoogte, namelijk.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Ja dat is een foto van een miskraam van 10 weken. Het modelletje waar het artikel over gaat is precies zo groot.
Afbeelding
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Ik ben het met je eens dat Nina Willemse dan ofwel liegt, ofwel verkeerd is begrepen, ofwel niet weet waarover zij het heeft. Want ik vind een baby van 10 weken wel echt op een baby lijken.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Geytenbeekje »

Pas nog een aflevering gezien van Moja Polska
Maar ik schrok dat in het conservatiefe Polen toch nog zo'n 100 000 (illegale) abortussen zijn.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Het zou goed zijn als je zo'n foto ook gewoon op de wikipediapagina over abortus zou kunnen zien.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

In Canada zijn ze bang voor de waarheid...


https://grandinmedia.ca/blockbuster-pro ... POYu4SA9_M
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Pro-abortus zijn is een van de identiteitsmarkeerpunten uit onze tijd, net als het omgaan met homoseksualiteit. Maar je ziet dat jongeren steeds meer uitgaan van de waarde van ieder individu afzonderlijk.

En dat brengt mee dat abortus steeds kritischer wordt bekeken. Ik kan mij voorstellen dat dit voor mensen van 65plus wel lastig is om te zien. Vandaar misschien ook dit soort censuur en vandaar ook zo'n artikel in de Volkskrant. Hoewel ik mij ook wel zorgen maak over de opkomst van rechtspopulistische partijen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

helma schreef:Afbeelding
Ze heeft weinig kennis voor een arts...

Afbeelding

Afbeelding

bij kikkervisjes had je een plaatje kunnen nemen in een verder ontwikkeld stadium. Om eerlijk te zijn ben ik een voorstander van het gebruik van de poppetjes, maar ze kunnen iets realistischer en in kleur.

Ik ben geen voorstander van het gebruik van de foto van een embryo van 10 weken hier. Juist als je dit als een kind zie (wat ik ook doe) is dit gewoon het plaatsen van een foto van een gestorven lichaam, wat me niet goed lijkt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door DDD »

Ik vind het juist heel goed. Ik voer regelmatig gespreken met mensen die voorstander zijn van het recht op abortus voor moeders, al probeer ik zulke dingen niet op de spits te drijven, want het is een buitengewoon delicaat onderwerp.

Het is uiteindelijk voor mij een belangenafweging tussen de ene mens en de andere mens, waarbij de ene ook nog eens afhankelijk is van de ander. Voor een ander geldt de werkelijkheid dat een ongeboren vrucht geen mens is.

Juist in een cultuur waarin een ambtenaar van het Ministerie van Volksgezondheid spreekt over abortus als een normale medische handeling, is het wel goed om te zien waar we het over hebben. En mensen die een miskraam krijgen, weten heel goed hoe pijnlijk en ingrijpend dat is.

Wat is er trouwens verkeerd aan een foto van een dode? Daar is toch niets mis mee?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Vandaag vraag ik jullie gebed voor een specifieke situatie die momenteel speelt.
Het gaat over een meisje van 22 weken in de moederschoot.
Ik heb vandaag een gesprek met de moeder.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

In Alabama en in sommige andere plaatsen in Amerika wordt juist gedemonstreerd voor het recht op een abortus, omdat het daar verboden nu is bij wet. Artsen die toch een abortus uitvoeren, riskeren een hoge gevangenisstraf tot wel 99 jaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

helma schreef:Vandaag vraag ik jullie gebed voor een specifieke situatie die momenteel speelt.
Het gaat over een meisje van 22 weken in de moederschoot.
Ik heb vandaag een gesprek met de moeder.
Aangrijpend. Sterkte vandaag, en bidden zullen we zeker doen!
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door merel »

zal ik doen!

sterkte helma vandaag!
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Adje »

Aangrijpend. Hopelijk een goed gesprek met positieve uitkomst.
Plaats reactie