Afscheid en intrede [2]

Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door KGPHP »

De dienst van bevestiging van Ds. Brugge te Doetinchem is bijna afgelopen.
Iets meer dan 1,5 uur.

Toch netjes.
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Zijn er nog die verbonden waren met Doetinchem? Het was een mooie dienst. Al vond ik het zeer spijtig dat ik van de toespraak van ds. H.D. den Hollander (predikant in de NRC te Ford Macleod) weinig heb meegekregen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door windorgel »

Jantje schreef:Zijn er nog die verbonden waren met Doetinchem? Het was een mooie dienst. Al vond ik het zeer spijtig dat ik van de toespraak van ds. H.D. den Hollander (predikant in de NRC te Ford Macleod) weinig heb meegekregen.
Zeker, was mooie dienst. Ds Den Hollander sprak heel rustig. Was voor mij goed te volgen. Of ben je het Engels helemaal niet machtig?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Niet zó goed, nee. Kun je een samenvatting geven?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Roeline »

"Het is Sion, zeggen zij, niemand vraagt naar haar". Dat is de tekst waarmee dominee Brugge werd overgebogen naar Doetinchem en waarmee hij ook intrede deed. Deze tekst in Jeremia wordt vervolgd met: "Zo zegt de HEERE: Ziet, Ik zal de gevangenis der tenten Jakobs wenden, en Mij over hun woningen ontfermen...", enz. Wat bemoedigend voor deze gemeente!

Ik zat nog te denken: deze gemeente doet veel voor vluchtelingen, nu hebben ze ook een soort dak- en thuisloos predikantsgezin in hun midden, vreemdelingen hier beneen. Er is écht geloof voor nodig om steeds te onvoorwaardelijk volgen, ook als predikantsgezin, over continenten heen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Zijn er nog die verbonden waren met Doetinchem? Het was een mooie dienst. Al vond ik het zeer spijtig dat ik van de toespraak van ds. H.D. den Hollander (predikant in de NRC te Ford Macleod) weinig heb meegekregen.
Ik heb meegeluisterd.
Ik kon het Engels ook moeilijk volgen, het zou wel een stuk schelen als ik er tekst bij had.
Lezen is een stuk makkelijker dan luisteren.

Wat me niet verwonderde was dat ds. Brugge wel de meeste moeite leek te hebben met het uit elkaar houden van mensen die Ebbers heten. Dat is in Doetinchem/Zelhem inderdaad een heel veel voorkomende naam.
Net als b.v. Bulten, daar zijn er ook veel van in die omgeving.

Met het weer viel het in Doetinchem mee. Terwijl er onweersbuien over Overijssel trokken was het
in de Gelderse Achterhoek rustig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door helma »

Het was een mooie dag. Goed om daar te zijn.
Onder de avonddienst onweerde het wel en regende het behoorlijk.
Ds den Hollander wenste de dominee en de gemeente toe dat er brood zou zijn voor een arm behoeftig mens. Geen graan, maar brood. En dat de gemeente de ds tijd zou geven om 'brood te bereiden'. Als een moeder vaak op visite is en geen tijd heeft om lang in de keuken te staan moet een gezin het doen met overgebleven eten van gister. Of eergister. Maar als moeder tijd heeft gehad om in de keuken te staan is dat te ruiken.
Zo hoopte hij dat het merkbaar zou zijn als de dominee tijd had gehad om biddend aan zijn preek te werken, een ontmoeting gehad zou hebben met God. En hongerigen werden met goederen vervuld, rijken ledig weggezonden.
Dat was samengevat zijn toespraak.
Cirdan
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jan 2014, 14:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Cirdan »

Het was een mooie dag in Doetinchem en ook qua tijd was de internetdienst netjes binnen de twee uur zonder dat het voor mij als gehaast overkwam.
Mooi om te zien dat 2 van de 5 toespraken van 'over zee' kwamen. Wat mooi om van daaruit ook betrokkenheid te zien op een vertrekkend predikant. Ook gaf het meertalige voor mij een klein beetje beeld aan het verder kijken dan alleen Nederland, dat er meer is dan onze bubbel. (Hoewel men in Doetinchem niet in een refo-bubbel leeft).

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

helma schreef:Het was een mooie dag. Goed om daar te zijn.
Onder de avonddienst onweerde het wel en regende het behoorlijk.
Ds den Hollander wenste de dominee en de gemeente toe dat er brood zou zijn voor een arm behoeftig mens. Geen graan, maar brood. En dat de gemeente de ds tijd zou geven om 'brood te bereiden'. Als een moeder vaak op visite is en geen tijd heeft om lang in de keuken te staan moet een gezin het doen met overgebleven eten van gister. Of eergister. Maar als moeder tijd heeft gehad om in de keuken te staan is dat te ruiken.
Zo hoopte hij dat het merkbaar zou zijn als de dominee tijd had gehad om biddend aan zijn preek te werken, een ontmoeting gehad zou hebben met God. En hongerigen werden met goederen vervuld, rijken ledig weggezonden.
Dat was samengevat zijn toespraak.
Dank voor de toelichting!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Johannes 3:16 »

HHKtE schreef:Ds A Beens em pred in de PKN is gestopt met preken.
Hij preekt inmiddels bijna wekelijks weer.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door HHKtE »

Johannes 3:16 schreef:
HHKtE schreef:Ds A Beens em pred in de PKN is gestopt met preken.
Hij preekt inmiddels bijna wekelijks weer.
Zeker weer nieuwe kracht ontvangen....

Ds E Kroon neemt as zondag afscheid van herv Randwijk(PKN) ivm emeritaat
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GGBeroopingswerk »

Cirdan schreef:Het was een mooie dag in Doetinchem en ook qua tijd was de internetdienst netjes binnen de twee uur zonder dat het voor mij als gehaast overkwam.
Mooi om te zien dat 2 van de 5 toespraken van 'over zee' kwamen. Wat mooi om van daaruit ook betrokkenheid te zien op een vertrekkend predikant. Ook gaf het meertalige voor mij een klein beetje beeld aan het verder kijken dan alleen Nederland, dat er meer is dan onze bubbel. (Hoewel men in Doetinchem niet in een refo-bubbel leeft).

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Mooie afsluiting van de Canadese ouderling: So be it.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door aggieoudje »

Ds. G. v. Wijk hoopt op zondag 26 mei om 14.30 in de Grote Kerk afscheid te nemen van Dordrecht.

Hij zal dan op dv zondag 16 juni om 10.00 bevestigd worden in Hedel(vacature Ds. J.J. Mulder) door Ds. M. Maas(collegapredikant uit Dordrecht) waarna hij om 14.30 intrede zal preken.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door claus »

---knip--- respecteer ieders privacy aub
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mara »

Moet dit nu? Hij heeft toch recht op privacy?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie