Kleine ergernissen [4]

DDD

Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor DDD » 16 Apr 2019, 22:06

Dat heb je ook niet nodig. Ik heb in de badkamer ook een klapraam, maar het gaat vrijwel nooit open, want er zit een afzuiger. In een huis horen wel ventilatieroosters te zitten, en anders is dat zeker in dit geval een goede investering.

Lilian1975

Berichtdoor Lilian1975 » 16 Apr 2019, 22:10

DDD schreef:Dat heb je ook niet nodig. Ik heb in de badkamer ook een klapraam, maar het gaat vrijwel nooit open, want er zit een afzuiger. In een huis horen wel ventilatieroosters te zitten, en anders is dat zeker in dit geval een goede investering.

Tja die ventilatieroosters zitten er nog niet in. Over aantal jaar is ons huis toe aan vervanging dubbelglas. Dan komen ze er wel in. Tot die tijd zoek ik een goedkopere oplossing. En omdat er meerdere mensen douchen, toiletteren in huis, is het wel aangenaam af en toe een raam open te kunnen zetten, vind ik.

windorgel

Re: RE: Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor windorgel » 16 Apr 2019, 22:30

Lilian1975 schreef:Iets met horren? We hebben uitzicht op een vijver vol dansende muggen. Of zou dat door je gaas komen? Die fijnstof...

@DDD
Het is gewoon zo'n klapraam. Dus zo'n systeem gaat nooit passen, denk ik.
Er bestaan horren met speciaal pollengaas. Dat is fijner gaas dan wat normaal gebruikt wordt. Misschien helpt dat ook tegen fijnstof?

Natuurlijk is het fris om het raam open te kunnen doen!
Ik heb wel een afzuigsysteem, maar daarbij adviseren ze juist ook om voldoende buitenlucht binnen te laten, anders werkt dat systeem niet optimaal.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 16 Apr 2019, 22:32

Heb je dan geen mogelijkheid van om een afzuigsysteem te maken? Hier zit dat er gewoon in. Als ik op de lichtschakelaar duw, gaat hij na verloop van tijd vanzelf aan. Overigens zit er hier zelfs niet eens een raam in de douche.
Psalm 44 vers 24, 25a en 27 (onberijmd): Waak op, waarom zoudt Gij slapen, Heere? Ontwaak, verstoot niet in eeuwigheid. Waarom zoudt Gij Uw aangezicht verbergen? Sta op, ons ter hulp, en verlos ons om Uwer goedertierenheid wil.

Ad Anker

Berichtdoor Ad Anker » 16 Apr 2019, 22:36

Jantje schreef:Heb je dan geen mogelijkheid van om een afzuigsysteem te maken? Hier zit dat er gewoon in. Als ik op de lichtschakelaar duw, gaat hij na verloop van tijd vanzelf aan.

Grappig. Bij mij gaat dan het licht aan.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 16 Apr 2019, 22:37

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Heb je dan geen mogelijkheid van om een afzuigsysteem te maken? Hier zit dat er gewoon in. Als ik op de lichtschakelaar duw, gaat hij na verloop van tijd vanzelf aan.

Grappig. Bij mij gaat dan het licht aan.

Uiteraard, maar dat leek me zo logisch dat ik dat er niet bij heb vermeld. :hum
Psalm 44 vers 24, 25a en 27 (onberijmd): Waak op, waarom zoudt Gij slapen, Heere? Ontwaak, verstoot niet in eeuwigheid. Waarom zoudt Gij Uw aangezicht verbergen? Sta op, ons ter hulp, en verlos ons om Uwer goedertierenheid wil.

Lilian1975

Re: RE: Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor Lilian1975 » 17 Apr 2019, 20:06

windorgel schreef:
Lilian1975 schreef:Iets met horren? We hebben uitzicht op een vijver vol dansende muggen. Of zou dat door je gaas komen? Die fijnstof...

@DDD
Het is gewoon zo'n klapraam. Dus zo'n systeem gaat nooit passen, denk ik.
Er bestaan horren met speciaal pollengaas. Dat is fijner gaas dan wat normaal gebruikt wordt. Misschien helpt dat ook tegen fijnstof?

Natuurlijk is het fris om het raam open te kunnen doen!
Ik heb wel een afzuigsysteem, maar daarbij adviseren ze juist ook om voldoende buitenlucht binnen te laten, anders werkt dat systeem niet optimaal.

Dat pollengaas is een goede tip. Bedankt!

J.C. Philpot

Berichtdoor J.C. Philpot » 18 Apr 2019, 16:22

Als Nederlander samen met personen uit de US en uit China werken aan een probleem. Pfff, dan ben je zo dagen verder met die tijdverschillen. Schiet echt niet op.
William Booth schreef:Consider that the chief dangers which confront the coming century will be religion without the Holy Ghost, Christianity without Christ, forgiveness without repentance, salvation without regeneration, politics without God, and heaven without hell.

Herman

Berichtdoor Herman » 18 Apr 2019, 16:50

J.C. Philpot schreef:Als Nederlander samen met personen uit de US en uit China werken aan een probleem. Pfff, dan ben je zo dagen verder met die tijdverschillen. Schiet echt niet op.

Het kan erger als je bijvoorbeeld mensen in Afrika op Zuid-America aan de lijn wil krijgen.

TSD
Inactief

Berichtdoor TSD » 19 Apr 2019, 08:51

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Als Nederlander samen met personen uit de US en uit China werken aan een probleem. Pfff, dan ben je zo dagen verder met die tijdverschillen. Schiet echt niet op.

Het kan erger als je bijvoorbeeld mensen in Afrika op Zuid-America aan de lijn wil krijgen.

Hoezo Herman? Afrika vs. Zuid-Amerika ligt toch qua tijdslijn veel dichter bij elkaar dan China vs. US?

Het uiterste oosten van Brazilië en het uiterste westen van Afrika heeft zelfs maar 2 uur tijdsverschil en gemiddeld over het continent slechts een uur of 4/5...

Herman

Berichtdoor Herman » 19 Apr 2019, 08:57

TSD schreef:Hoezo Herman? Afrika vs. Zuid-Amerika ligt toch qua tijdslijn veel dichter bij elkaar dan China vs. US?

Die zijn door disfunctionerende technologie helemaal niet bereikbaar of als je dan contact heb is het onmogelijk verstaanbaar te communiceren. Of vatten 'vandaag' op als 'deze week' vanwege een ander begrip van tijd.

TSD
Inactief

Berichtdoor TSD » 19 Apr 2019, 09:03

Herman schreef:
TSD schreef:Hoezo Herman? Afrika vs. Zuid-Amerika ligt toch qua tijdslijn veel dichter bij elkaar dan China vs. US?

Die zijn door disfunctionerende technologie helemaal niet bereikbaar of als je dan contact heb is het onmogelijk verstaanbaar te communiceren. Of vatten 'vandaag' op als 'deze week' vanwege een ander begrip van tijd.

Oké, bedoel je het zo :D

Boertje

Berichtdoor Boertje » 20 Apr 2019, 20:22

Ik erger me rot aan de zgn paasvuren, wat een heidens gebruik. Spreken de kerken zich wel krachtig genoeg hier tegen uit? Het zoveelste seculiere gebruik waarop in de media weer volop aandacht aan wordt besteed. En hoor je de media over zin en betekenis van pasen.....Wat dat betreft ben ik blij dat ik in de biblebelt woon en niet daar buiten.

Boertje

Berichtdoor Boertje » 20 Apr 2019, 20:30

Ook hier grijpen zaken als koopzondag, veelal onder invloed van import bewoners die hier komen voor de rust en de ruimte, om zich heen.
Meest schandelijke vind ik nog dat de seculiere partijen klagen over het zgn. ambtsgebed in de raad. Je mag dit niet aan anderen opdringen vindt men.
Ik heb ergens ooit eens gelezen dat een niet gelovige zich stoorde aan het vroege klokgelui (werd hij wakker van). Vraag me af waarom komen ze dan hier wonen?
Boeren mogen geen koeiestront op het weiland uitrijden, klokken mogen niet luiden, winkels moeten op zondag open, er moet meer amusement komen....En wij laten het gewoon gebeuren. Wellicht zouden kerken eens wat meer van zich af moeten bijten. Bij Islamitische kerken zie je dit niet zo gebeuren. Die staan gelijk te steigeren.

Bonny

Berichtdoor Bonny » 20 Apr 2019, 20:42

Grappig. Boertje ergert zich aan de import-bewoners die tegen bepaalde gewoonten en zeden op het platteland zijn. Maar één berichtje eerder ben je zelf tegen een traditie. Selectief?
The Groom's still waiting at the altar

Terug naar “Overige”