Kinderen binnen op zondag?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Mara »

Arie Flipse schreef:We hadden het over dwalingen, niet over betweters. :nananere
Jij hebt moeite met getuigenissen begrijp ik?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Arie Flipse »

Mara schreef:
Arie Flipse schreef:We hadden het over dwalingen, niet over betweters. :nananere
Jij hebt moeite met getuigenissen begrijp ik?
Als ze een dwaling bevatten wel.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Soms heb ik bij het lezen van jou postings opeens gedachten aan wezens uit de Noorse mythologie, maar toch staat er regelmatig voldoende in om serieus te reageren.

Je opmerking over het forum deel ik. Het is een bijzondere mengelmoes van ultra orthodox gereformeerd tot aan evangelisch gereformeerd en alles er tussenin. Dat levert kleurrijke reacties, onbegrip en aardige debatten op.
Dwalingen kun je volgens mij niet prachtig vinden. Maar eerlijk gezegd kom ik die niet veel tegen.
Hooguit een aantal hypercalvinistische postings. Maar het is dan de vraag of je die dan echt als dwalingen moet zien of een bepaalde overaccentuering in een ongenuanceerde discussie.

Welke dwalingen bedoel jij eigenlijk?
Dit vind ik een hele mooie zin. Ik kan iedereen hier meedelen dat ik mezelf daar nog wel eens op wil betrappen. Overigens kan dit bij mij naar zowel beide kanten gebeuren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Rob Matthijsse
Verbannen
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 mar 2019, 19:03

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Rob Matthijsse »

Een probleem met getuigenissen is, dat ze snel een soort onschendbaar worden. Want wie durft er iets van te zeggen? Flipse heeft dus wel een punt.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door liz boer »

Rob Matthijsse schreef:Een probleem met getuigenissen is, dat ze snel een soort onschendbaar worden. Want wie durft er iets van te zeggen? Flipse heeft dus wel een punt.
Nou echt niet, als je getuigt over de Heere, Wie Hij Is en Wie Hij wil zijn voor zondaren, wat is er mis mee? Wat is daar onschendbaar aan dan?
Als je een getuigenis over jezelf gaat vertellen wordt het anders.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Arie Flipse »

liz boer schreef:
Rob Matthijsse schreef:Een probleem met getuigenissen is, dat ze snel een soort onschendbaar worden. Want wie durft er iets van te zeggen? Flipse heeft dus wel een punt.
Nou echt niet, als je getuigt over de Heere, Wie Hij Is en Wie Hij wil zijn voor zondaren, wat is er mis mee? Wat is daar onschendbaar aan dan?
Als je een getuigenis over jezelf gaat vertellen wordt het anders.
Het gevaar zit er in dat het meestal een soort bekerings geschiedenis gaat worden. Als men dan rare geluiden hoort en je zegt er iets van..
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Terri »

Arie Flipse schreef:
liz boer schreef:
Rob Matthijsse schreef:Een probleem met getuigenissen is, dat ze snel een soort onschendbaar worden. Want wie durft er iets van te zeggen? Flipse heeft dus wel een punt.
Nou echt niet, als je getuigt over de Heere, Wie Hij Is en Wie Hij wil zijn voor zondaren, wat is er mis mee? Wat is daar onschendbaar aan dan?
Als je een getuigenis over jezelf gaat vertellen wordt het anders.
Het gevaar zit er in dat het meestal een soort bekerings geschiedenis gaat worden. Als men dan rare geluiden hoort en je zegt er iets van..
Wat bedoel je met rare geluiden?
Boeren, smakken, lispelen, of zoiets...?
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Arie Flipse »

Nee, ik bedoel inhoudelijk rare geluiden. Ooit vertelde mij iemand dat hij door de voorgestelde liefde van God getrokken werd tot Christus waarbij hij sochtends tot de ontdekking kwam dat hij bekeerd was geworden. Toen men vroeg hoe hij aan z'n eind was gekomen kreeg je als antwoord dat dit stuk niet nodig was of later wel zou komen.

Hier ligt voor een ieder de moeilijke taak om iemand in alle bescheidenheid er op te wijzen dat hij een kostbare ziel heeft voor de eeuwigheid. Dat een misstap maar 1 keer gemaakt kan worden.
Velen zien dit als een soort oordeel wat je niet mag vellen over iemand. Persoonlijk vind ik het een ieder zijn verantwoordelijkheid om er iets van te zeggen en in alle gebrek te wijzen op de 3 stukken die nodig zijn.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door ejvl »

Arie Flipse schreef:
liz boer schreef:
Rob Matthijsse schreef:Een probleem met getuigenissen is, dat ze snel een soort onschendbaar worden. Want wie durft er iets van te zeggen? Flipse heeft dus wel een punt.
Nou echt niet, als je getuigt over de Heere, Wie Hij Is en Wie Hij wil zijn voor zondaren, wat is er mis mee? Wat is daar onschendbaar aan dan?
Als je een getuigenis over jezelf gaat vertellen wordt het anders.
Het gevaar zit er in dat het meestal een soort bekerings geschiedenis gaat worden. Als men dan rare geluiden hoort en je zegt er iets van..
Lijkt mij niet. Als er onbijbelse geluiden zouden zijn zal die persoon er zeker op aangesproken worden neem ik aan.
Een getuigenis is verhalen welke grote werken God in het leven gedaan heeft. Niet om jezelf maar om Hem alleen.
En ik vind het heel mooi als iemand mag vertellen over de grote werken Gods in alle nederigheid.
Rob Matthijsse
Verbannen
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 mar 2019, 19:03

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Rob Matthijsse »

Ik denk dat er niet zoveel mensen iets durven zeggen van een getuigenis waarin de dingen die Flipse noemt, ontbreken. We vinden het al snel mooi.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door eilander »

On-topic verder graag.
Rob Matthijsse
Verbannen
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 mar 2019, 19:03

Re: Kinderen binnen op zondag?

Bericht door Rob Matthijsse »

Ik wil graag getuigen dat ik graag op zondag binnen ben, als het zulk weer is als vandaag. En als ik kinderen zou hebben, zouden die dat ook wel prima vinden. :D
Plaats reactie