Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Geytenbeekje »

Boertje schreef:Ik heb pas een abbo genomen op Bewaar het Pand. Ik vind dat ook een erg mooi blad.
oke.
Binnen de GGiN leggen ze over het algemeen meer de nadruk op zonde en ellende en roep tot bekering dan bij mijn kerk (Hersteld Hervormde Kerk) maar desalniettemin een mooi blad waar je veel van opsteekt.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Op mijn profiel foto zie je een boer en boerin uit de omgeving van mijn oude woonplaats.In die tijd bad men zelfs op het land. We kunnen daar nu wat van leren. Onze voorouders hadden een veel groter kerkelijk besef dan de huidige generatie. Ze bidden het zgn avondklokje.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:
Mooi, ik ben pas geaboneerd op De Wachter Sions (gaat uit van Gereformeerde Gemeente in nederland)
Vertel er eens wat meer over. Ik zat het ook te overwegen.
Elders heb ik een link geplaatst naar een preek van een Hervormde dominee.
Welke dominee is dat? Ik lees zelf bijvb graag ds H. Veldkamp (heb al zijn boeken). Maar ook uit eigen kerk bekoort mij iemand als prof G.Wisse.
De preek die ik bedoelde was van ds. S. de Jong. Die staat elders bij "preken luisteren op internet"
Overigens ben ik ook geabonneerd op De Wachter Sions.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 09 feb 2019, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Geytenbeekje »

Boertje schreef:Op mijn profiel foto zie je een boer en boerin uit de omgeving van mijn oude woonplaats.In die tijd bad men zelfs op het land. We kunnen daar nu wat van leren. Onze voorouders hadden een veel groter kerkelijk besef dan de huidige generatie. Ze bidden het zgn avondklokje.
Vroeger had je ook schijnheilige tussen zitten hoor.
Maar ik snap wel wat je bedoelt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Op mijn profiel foto zie je een boer en boerin uit de omgeving van mijn oude woonplaats.In die tijd bad men zelfs op het land. We kunnen daar nu wat van leren. Onze voorouders hadden een veel groter kerkelijk besef dan de huidige generatie. Ze bidden het zgn avondklokje.
Hier leefde vroeger een boer die een teer leven had. Hij was eens naar zijn bouwland gegaan, maar ineens dacht hij: Ik heb mijn knieën niet gebogen. Hij kon echt niet verder, en ging terug naar zijn huis om zijn gebed alsnog te doen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Waar kan nik een abbo aanvragen op de Wachter Sions?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Hier leefde vroeger een boer die een teer leven had. Hij was eens naar zijn bouwland gegaan, maar ineens dacht hij: Ik heb mijn knieën niet gebogen. Hij kon echt niet verder, en ging terug naar zijn huis om zijn gebed alsnog te doen.
Wat lijkt mij dat zegenrijk en onderwijzend om met zulke mensen te mogen praten. Het lijkt haast wel of deze mensen niet meer bestaan.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Waar kan nik een abbo aanvragen op de Wachter Sions?
Administratie De Wachter Sions, t.a.v. dhr Meijering,
Burg. Lodderstraat 41, 4043 KL Opheusden
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie