Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
Een neef van me. Van GG naar RKK
Mag ik weten wat de reden was van de overstap ?
Verkering met een Rooms meisje (of RK meisje).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Jammer genoeg heb ik nooit de cathechisatie gehad zoals velen van jullie. Gelukkig zijn er goede boeken met uitleg van de Heidelbergse Cathechismus. Ik lees ze graag. Ik hoor toch wel eens van broeders die er niets mee doen, dat is toch jammer. Zag pas dat er een herziene versie is van de uitleg van Kohlbrugge, moest maar eens gaan kijken.
Laatst gewijzigd door Boertje op 09 feb 2019, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
Een neef van me. Van GG naar RKK
Mag ik weten wat de reden was van de overstap ?
Verkering met een Rooms meisje (of RK meisje).
Ja oke,
Ik zou zelf niet weten wat ik in die situatie zou doen.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Geytenbeekje »

Boertje schreef:Jammer genoeg heb ik nooit de cathechisatie gehad zoals velen van jullie. Gelukkig zijn er goede boeken met uitleg van de Heidelbergse Cathechismus. Ik lees ze graag. Ik hoor toch wel eens van broeders die er niets mee doen, dat is toch jammer.
Ik krijg ook wel steeds meer het idee dat oudvaders bijna alleen nog in de rechterflank van de gereformeerde gezindte (GG,GGiN,OGGiN) worden gelezen.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Ik zie zoveel rijkdom in de gereformeerde gezindte, het lijkt mij als nieuwkomer soms wel of jullie zelf niet meer weten wat voor moois je hebt.
Laatst gewijzigd door Boertje op 09 feb 2019, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Jammer genoeg heb ik nooit de cathechisatie gehad zoals velen van jullie. Gelukkig zijn er goede boeken met uitleg van de Heidelbergse Cathechismus. Ik lees ze graag. Ik hoor toch wel eens van broeders die er niets mee doen, dat is toch jammer. Zag pas dat er een herziene versie is van de uitleg van Kohlbrugge, moest maar eens gaan kijken.
Dat ben ik voor 100 % met je eens. Als we ons eigen belijden niet meer kennen lijdt dat zeker tot verval.
Het kon nog wel eens tegenvallen. Ook in de rechterflank neemt het lezen van oudvaders af.
In onze plaatselijke gemeente (GG) worden steeds minder oudvaders gelezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Daarom ben ik mook deze websiteuitgekomen. Hier zie ik nog echt de motivatie waarom ik overgestapt ben
Laatst gewijzigd door Boertje op 09 feb 2019, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Geytenbeekje »

Boertje schreef:Ik zie zoveel rijkdom in de gereformeerde gezindte, het lijkt mij als nieuwkomer soms wel of jullie zelf niet meer weten wat voor moois je hebt.
Dat is hetzelfde als een gemiddelde afrikaan naar ons land toe zou gaan ;)
Je gaat het eenmaal snel gewoon vinden denk ik.
Ben je ook van plan om een kijkje te nemen bij andere refo kerken ?
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Nou ik blijf mijn eigen kerk trouw. Maar ik lees theologische boeken en preken uit de brede laag van de gereformeerde gezindte. Al moet ik zeggen dat wat de hervormde en gereformeerde dominees betreft ik toch vaak uitkom bij dominees die inmiddels overleden zijn. Daar vind ik nog het echte stichtelijke Woord. Voorts lees ik ook graag de oudvaders etc. Ik heb hier de nodige boekenplanken gevuld staan.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Geytenbeekje »

Boertje schreef:Nou ik blijf mijn eigen kerk trouw. Maar ik lees theologische boeken en preken uit de brede laag van de gereformeerde gezindte. Al moet ik zeggen dat wat de hervormde en gereformeerde dominees betreft ik toch vaak uitkom bij dominees die inmiddels overleden zijn. Daar vind ik nog het echte stichtelijke Woord. Voorts lees ik ook graag de oudvaders etc. Ik heb hier de nodige boekenplanken gevuld staan.
Mooi, ik ben pas geaboneerd op De Wachter Sions (gaat uit van Gereformeerde Gemeente in nederland)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Nou ik blijf mijn eigen kerk trouw. Maar ik lees theologische boeken en preken uit de brede laag van de gereformeerde gezindte. Al moet ik zeggen dat wat de hervormde en gereformeerde dominees betreft ik toch vaak uitkom bij dominees die inmiddels overleden zijn. Daar vind ik nog het echte stichtelijke Woord. Voorts lees ik ook graag de oudvaders etc. Ik heb hier de nodige boekenplanken gevuld staan.
Ik geloof dat ik dit ook helemaal met je eens ben.
Elders heb ik een link geplaatst naar een preek van een Hervormde dominee.
Die zou ik van harte kunnen aanbevelen. Dat is een prediker van de oude stempel.
En niet omdat het oud is, want dat blijft actueel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Mooi, ik ben pas geaboneerd op De Wachter Sions (gaat uit van Gereformeerde Gemeente in nederland)
Vertel er eens wat meer over. Ik zat het ook te overwegen.
Elders heb ik een link geplaatst naar een preek van een Hervormde dominee.
Welke dominee is dat? Ik lees zelf bijvb graag ds H. Veldkamp (heb al zijn boeken). Maar ook uit eigen kerk bekoort mij iemand als prof G.Wisse.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Geytenbeekje »

Boertje schreef:
Mooi, ik ben pas geaboneerd op De Wachter Sions (gaat uit van Gereformeerde Gemeente in nederland)
Vertel er eens wat meer over. Ik zat het ook te overwegen.
Elders heb ik een link geplaatst naar een preek van een Hervormde dominee.
Welke dominee is dat? Ik lees zelf bijvb graag ds H. Veldkamp (heb al zijn boeken). Maar ook uit eigen kerk bekoort mij iemand als prof G.Wisse.
De DWS bevat meditatiestukken van de dominees binnen de ggin maar heel af en toe ook nog wel eens een stukje buiten de ggin.
Verder nog antwoorden op vragen over de actualiteit of over oudvaders of dergelijke.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Floppy »

Geytenbeekje schreef:...
Zijn er ook protestanten die rooms-katholiek worden ?
In Amerika is er het Coming Home Network. Van de verhalen die ik heb gehoord zijn er best wel wat gereformeerden die RK zijn geworden; maar niet echt de "bevindelijke" gereformeerden. Het begint vaak met een andere visie op het Sola Scriptura en het Sola Fide.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Boertje »

Ik heb pas een abbo genomen op Bewaar het Pand. Ik vind dat ook een erg mooi blad.
Plaats reactie