Waar denk je op dit moment aan? [4]

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Nasrani schreef:
Desiree schreef:Trouwens dat stukje op Nieuwsuur of NOS of wat was het al gezien? Over de Biblebelt?
Ja zeker. En de andere stukjes ook.


https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/226396 ... -gaan.html
Nou. We lijken wel heel happy clappy, maar zijn heel orthodox. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Vandaar dat ik zulke initiatieven toejuich ;)
+1:D :gni
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Vandaar dat ik zulke initiatieven toejuich ;)
Wij starten morgen met een verbouwing. Weet je dat vast, mocht je bij ons in de straat plots verdwaald lijken te zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Wij starten morgen met een verbouwing. Weet je dat vast, mocht je bij ons in de straat plots verdwaald lijken te zijn.
Dank je wel voor de waarschuwing. Ik zal een oogje toesluiten als ik iemand met een Noorse trui, een lodderige blik en wat gereedschap rond een huis zie banjeren. Scheelt weer een valse melding voor de politie :haha
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Desiree »

Met die fontein die op 27 april oranje kleurt :garde.

Of ik dacht eerst dat je daar woonde. Maar toch een provicietje verder... vergeten..
Laatst gewijzigd door Desiree op 18 dec 2018, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Desiree »

Succes..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

Desiree schreef:Met die fontein die op 27 april oranje kleurt :garde.

Of ik dacht eerst dat je daar woonde. Maar toch een provicietje verder... vergeten..
Yep. Die op de rotonde. Maar daar kom ik al jaren niet meer overheen.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Roeline »

Aan de families in Lekkerkerk die in rouw gedompeld zijn. Twee jonge mensen zijn overleden ten gevolge van een ongeval. Beiden werden 29 jaar, zwager en schoonzus van elkaar. Vandaag stonden er advertenties in het RD. Van de overleden jongeman liggen enkele broers in het ziekenhuis, waarvan één zwaargewond, de vriend van de overleden vrouw.
Zou hij oudjaarsdag in staat zijn te beseffen dat dan zowel één van zijn broers als zijn meisje naar het graf wordt gedragen?

Het gezelschap was zondag onderweg vanuit een kerk in Ouddorp naar huis; had er de doopdienst van een nichtje bijgewoond. Wellicht werd het daar ook nog gebeden in het dankgebed, zoals meestal: "Gedenk ons als we deze plaats weer verlaten. Bewaar op de gevaarvolle wegen".

En dan ben je nog vóór het nieuwe jaar begint begraven :'(
Ik moet deze dagen ook veel denken aan
alle andere gezinnen in diepe rouw om het verlies van een kind. Een zee van ramp! Wie zal het leed peilen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef: Wij starten morgen met een verbouwing. Weet je dat vast, mocht je bij ons in de straat plots verdwaald lijken te zijn.
Vanmiddag moest ik op de fiets ergens wat bouwcontainers op de weg ontwijken ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Aan het jaar dat achterligt.. Verschillende diepe dalen. En toch was het ook waar: u zullen als op Mozes 'bee, wanneer uw pad loopt door de zee, geen golven overstromen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Aan de actualiteit. Ik hou me bewust buiten de discussie, maar wat een vreselijke week. Het trekt me enorm naar beneden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Roeline »

Aan Julen in Spanje in de diepe put, aan z'n ouders en aan alle werkers tegen de klok daar. En aan alle eenzaam stervende kinderen op de wereld waar geen verslaggevers (meer) worden heen gestuurd.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ouddorp »

Nou zeg, onze kinderen hebben er op school van gehoord en vragen er iedere dag naar. Wat duurt het lang voor ze hem bereiken!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

Roeline schreef:Aan Julen in Spanje in de diepe put, aan z'n ouders en aan alle werkers tegen de klok daar. En aan alle eenzaam stervende kinderen op de wereld waar geen verslaggevers (meer) worden heen gestuurd.
Verdrietig nieuws........
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Roeline schreef:Aan Julen in Spanje in de diepe put, aan z'n ouders en aan alle werkers tegen de klok daar. En aan alle eenzaam stervende kinderen op de wereld waar geen verslaggevers (meer) worden heen gestuurd.
Verdrietig nieuws........
Zo'n klein jongetje, wat zal hij een enorme angst hebben moeten doorstaan. Zo eenzaam.
En de ouders, die nogmaals een kind aan de dood moeten afstaan.
Het is niet te bevatten. :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie