Nrc Grand Rapids Covell

Plaats reactie
JacobJ
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2017, 23:59

Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door JacobJ »

Beste forumleden,

Ik wil graag een (doordeweekse) kerkdienst bezoeken van de Netherlands Reformed Congregation Covell Avenue bezoeken in Grand Rapids. Weet iemand waar de geplande (doordeweekse) diensten te vinden zijn?

Groet,
Opdat Mijn huis vol worde
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door -DIA- »

Ik denk dat u wellicht het beste even contact kunt opnemen met de scriba, Mr. J. Mol. Meer gegevens staan op http://www.gergeminfo.nl
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door Roeline »

JacobJ schreef:Beste forumleden,

Ik wil graag een (doordeweekse) kerkdienst bezoeken van de Netherlands Reformed Congregation Covell Avenue bezoeken in Grand Rapids. Weet iemand waar de geplande (doordeweekse) diensten te vinden zijn?

Groet,
Beste Jacob en anderen, misschien een dergelijke vraag gewoon even in een al bestaand topic stellen en er niet een nieuw topic voor openen. Dit is het meest makkelijk natuurlijk maar het laat het forum dichtslibben met allemaal topicjes die na één, twee of drie reacties alweer stilvallen. Het is namelijk ook niet een vraag waar tientallen reacties op zullen volgen (lees: waar over gediscussieerd kan worden).
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door Luther »

Roeline schreef:
JacobJ schreef:Beste forumleden,

Ik wil graag een (doordeweekse) kerkdienst bezoeken van de Netherlands Reformed Congregation Covell Avenue bezoeken in Grand Rapids. Weet iemand waar de geplande (doordeweekse) diensten te vinden zijn?

Groet,
Beste Jacob en anderen, misschien een dergelijke vraag gewoon even in een al bestaand topic stellen en er niet een nieuw topic voor openen. Dit is het meest makkelijk natuurlijk maar het laat het forum dichtslibben met allemaal topicjes die na één, twee of drie reacties alweer stilvallen. Het is namelijk ook niet een vraag waar tientallen reacties op zullen volgen (lees: waar over gediscussieerd kan worden).
Nou, misschien is de geschiedenis van deze gemeente wel aardig. Deze gemeente heeft namelijk een lange tijd buiten het kerkverband gestaan, als een vrije NRC. Vanaf 1918 stond de gemeente bekend als de Geref. Gemeente Grand Rapids (Turner Avenue); in 1950 is men buiten het kerkverband gekomen. Nadat in oktober 1960 kandidaat Caldwell het beroep had aangenomen, maar niet is bevestigd, heeft van 1966-1986 ds. B. Densel de gemeente gediend. Na zijn overlijden heeft de gemeente zich weer aangesloten bij de NRC, het zusterkerkverband van de GG.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door John Galt »

Waarom werd kandidaat Caldwell niet bevestigd? En waar is hij gebleven?
Who is John Galt? :quoi
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door gallio »

John Galt schreef:Waarom werd kandidaat Caldwell niet bevestigd? En waar is hij gebleven?
Op digibron staat het volgende:

Najaar 1960 nam R.Q. Caldwell uit de Canadese provincie Nova Scotia een beroep aan. Hij was student aan Westminster Seminary. Met zijn gezin betrok hij de pastorie. Al spoedig bleek echter dat Caldwell alleen kinderen van avondmaalgangers wilde dopen. Na maanden uitstel besloot de kerkenraad daarom in september 1961 van bevestiging af te zien.

https://www.digibron.nl/search/detail/b ... n-covell/4
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door gallio »

Luther schreef: Nou, misschien is de geschiedenis van deze gemeente wel aardig. Deze gemeente heeft namelijk een lange tijd buiten het kerkverband gestaan, als een vrije NRC. Vanaf 1918 stond de gemeente bekend als de Geref. Gemeente Grand Rapids (Turner Avenue); in 1950 is men buiten het kerkverband gekomen. Nadat in oktober 1960 kandidaat Caldwell het beroep had aangenomen, maar niet is bevestigd, heeft van 1966-1986 ds. B. Densel de gemeente gediend. Na zijn overlijden heeft de gemeente zich weer aangesloten bij de NRC, het zusterkerkverband van de GG.
Kleine corrrectie: Ds. B Densel overleed in 1988, dus na het aansluiten van Covell Ave. bij het NRC kerkverband. Hij ging in 1986 met emeritaat.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nrc Grand Rapids Covell

Bericht door DDD »

Roeline schreef:
JacobJ schreef:Beste forumleden,

Ik wil graag een (doordeweekse) kerkdienst bezoeken van de Netherlands Reformed Congregation Covell Avenue bezoeken in Grand Rapids. Weet iemand waar de geplande (doordeweekse) diensten te vinden zijn?

Groet,
Beste Jacob en anderen, misschien een dergelijke vraag gewoon even in een al bestaand topic stellen en er niet een nieuw topic voor openen. Dit is het meest makkelijk natuurlijk maar het laat het forum dichtslibben met allemaal topicjes die na één, twee of drie reacties alweer stilvallen. Het is namelijk ook niet een vraag waar tientallen reacties op zullen volgen (lees: waar over gediscussieerd kan worden).
Waarom? Als je dit geen interessant onderwerp vindt, kun je het overslaan. In een ander, lopend gesprek vind ik zo'n vraag tussendoor hinderlijk. Maar dat is kennelijk persoonlijk.
Plaats reactie