Beroepingswerk discussie [4]

Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door helma »

Wijk schreef:Denken jullie dat Kand Roelofsen van de HHK snel beroepen zal worden?

En nog een vraag: is het mogelijk dat Kand R J Jansen (PKN) beroepen zou worden door een HHK gemeente?
Dat lijkt me zeer oonwaarschijnlijk nu hij de kinderdoop afwijst.
Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Wijk »

wilhelmus schreef:
Wijk schreef:Denken jullie dat Kand Roelofsen van de HHK snel beroepen zal worden?

En nog een vraag: is het mogelijk dat Kand R J Jansen (PKN) beroepen zou worden door een HHK gemeente?
Ik verwacht zeer snel

Kand. Jansen HHK? Dan zou hij zich eerst hierbij moeten aansluiten, maar dat zal hij niet snel doen
Ja ik denk het ook, alleen ik snap niet waarom kand Velthuis en kand Baarssen niet beroepen worden. Of kan kand Baarssen nog niet beroepen worden?

Ja dat zal wel eerst moeten ja...

@Helma Ohhh dat wist ik niet eigenlijk, maar dan denk ik dat het inderdaad niet gaat lukken.
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door wilhelmus »

Wijk schreef:
wilhelmus schreef:
Wijk schreef:Denken jullie dat Kand Roelofsen van de HHK snel beroepen zal worden?

En nog een vraag: is het mogelijk dat Kand R J Jansen (PKN) beroepen zou worden door een HHK gemeente?
Ik verwacht zeer snel

Kand. Jansen HHK? Dan zou hij zich eerst hierbij moeten aansluiten, maar dat zal hij niet snel doen
Ja ik denk het ook, alleen ik snap niet waarom kand Velthuis en kand Baarssen niet beroepen worden. Of kan kand Baarssen nog niet beroepen worden?

Ja dat zal wel eerst moeten ja...

@Helma Ohhh dat wist ik niet eigenlijk, maar dan denk ik dat het inderdaad niet gaat lukken.
Kand Baarssen is wel beroepbaar. Verder moeten we oppassen om op dit forum een antwoord te vinden op jouw vraag.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ditbenik »

Wijk schreef:Denken jullie dat Kand Roelofsen van de HHK snel beroepen zal worden?

En nog een vraag: is het mogelijk dat Kand R J Jansen (PKN) beroepen zou worden door een HHK gemeente?
Beroepbare kandidaten staan op de website. Uiteraard zijn allee kandidaten uit de eigen kerk beroepbaar. Of Roelofsen snel beroepen zal worden, zal blijken.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door HHKtE »

Ditbenik schreef:
Wijk schreef:Denken jullie dat Kand Roelofsen van de HHK snel beroepen zal worden?

En nog een vraag: is het mogelijk dat Kand R J Jansen (PKN) beroepen zou worden door een HHK gemeente?
Beroepbare kandidaten staan op de website. Uiteraard zijn allee kandidaten uit de eigen kerk beroepbaar. Of Roelofsen snel beroepen zal worden, zal blijken.
Gameren heeft al beroepen...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Ditbenik schreef:Beroepbare kandidaten staan op de website. Uiteraard zijn allee kandidaten uit de eigen kerk beroepbaar. Of Roelofsen snel beroepen zal worden, zal blijken.
Gelukkig zijn er ook delen van de HHK waar hij wel gewaardeerd word.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nasrani »

J.C. Philpot schreef:
Ditbenik schreef:Beroepbare kandidaten staan op de website. Uiteraard zijn allee kandidaten uit de eigen kerk beroepbaar. Of Roelofsen snel beroepen zal worden, zal blijken.
Gelukkig zijn er ook delen van de HHK waar hij wel gewaardeerd word.
W
Waarom zou hij niet gewaardeerd worden?
Het beroepingswerk van een kandidaat in de HHK gaat nu eenmaal niet zo snel tov GG.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Nasrani schreef:Waarom zou hij niet gewaardeerd worden?
Het beroepingswerk van een kandidaat in de HHK gaat nu eenmaal niet zo snel tov GG.
Ik vul het misschien verkeerd in.

Een tijdje geleden reageerde Ditbenik erg kritisch op het beroepen worden van deze broeder in de VOGG. Dat heb ik in mijn achterhoofd bij het lezen van de zin van Ditbenik waar ik op reageerde. Mijn gevoel (wellicht onjuist) is dat hij dus erg onwelwillend ten opzichte van de beroepen broeder staat.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Ditbenik schreef:Beroepbare kandidaten staan op de website. Uiteraard zijn allee kandidaten uit de eigen kerk beroepbaar. Of Roelofsen snel beroepen zal worden, zal blijken.
Gelukkig zijn er ook delen van de HHK waar hij wel gewaardeerd word.
Ik schrijf helemaal niet over wel of niet gewaardeerd worden. Hoe kom je er bij om mij te laten buikspreken? Ik ken de beste man niet eens.
Laatst gewijzigd door Ditbenik op 14 jan 2019, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Nasrani schreef:Waarom zou hij niet gewaardeerd worden?
Het beroepingswerk van een kandidaat in de HHK gaat nu eenmaal niet zo snel tov GG.
Ik vul het misschien verkeerd in.

Een tijdje geleden reageerde Ditbenik erg kritisch op het beroepen worden van deze broeder in de VOGG. Dat heb ik in mijn achterhoofd bij het lezen van de zin van Ditbenik waar ik op reageerde. Mijn gevoel (wellicht onjuist) is dat hij dus erg onwelwillend ten opzichte van de beroepen broeder staat.
Dat is echt pertinente onzin. Je gevoel is niet alleen onjuist maar je staat duidelijk ook erg onwelwillend ten opzichte van mijn postings. Deze meneer is lid van de HHK. Dan behoor je geen beroep in overweging te nemen van buiten de kerk. Dat is waar ik toen op reageerde. Maar zo werkt het dus steeds. Het blijkt voor veel mensen onmogelijk om uitspraken over gedragingen los te koppelen van de personen. Maar goed, ik gun je jouw plezier. Geniet er van.
Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Wijk »

Gameren heeft al beroepen...[/quote]

Ik heb het gelezen, was wel te verwachten beetje ;)
Moge de Heere hem maar licht en wijsheid geven over het beroep.

Trouwens wat een ophef weer...
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Wijk schreef:
Trouwens wat een ophef weer...
Waar?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Ditbenik schreef:[
Dat is echt pertinente onzin. Je gevoel is niet alleen onjuist maar je staat duidelijk ook erg onwelwillend ten opzichte van mijn postings. Deze meneer is lid van de HHK. Dan behoor je geen beroep in overweging te nemen van buiten de kerk. Dat is waar ik toen op reageerde. Maar zo werkt het dus steeds. Het blijkt voor veel mensen onmogelijk om uitspraken over gedragingen los te koppelen van de personen. Maar goed, ik gun je jouw plezier. Geniet er van.
Dank je wel dat je mij plezier gunt. Gelukkig staat mijn plezier los van waar we het hier over hebben.

Iedereen heeft wel eens een bepaalde indruk. Dat ik dat onder woorden heb gebracht (met de opmerking dat ik het fout kan hebben) heeft jou in staat gesteld dit te corrigeren. Ik ben blij dat mijn indruk onterecht is. Danjewel voor je toelichting.

Dan kunnen we dit afsluiten en weer verder gaan met het beroepingswerk.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Roeline »

Jantje schreef: Het valt me weer wel op, maar dat hoort misschien in het draadje 'Beroepingswerk discussie', dat sommige dominees voor 100 beroepen bedanken en sommige dominees na enkele keren te zijn beroepen, de roepstem al opvolgen.
Dat is een wat sleetse discussie die evenwel de gedachten bezig kan houden ja. We zullen er geen afdoende bevredigend antwoord op krijgen denk ik.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Herman »

Je hebt trekvogels en je hebt standvogels.

Bij mensen zal zoiets ook wel meespelen.
Gesloten