Wist je dat...

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Inderdaad.
Het is geheel terzijde, maar bij het vinden van deze kanttekening vroeg ik me wel af waarom @Mannetje tijdens Kerst in Handelingen 16 leest.
Gewoon, omdat ik daar was aangekomen. Aan tafel en in de kerk wordt al genoeg uit Lukas 2 gelezen, voor mijzelf lees ik gewoon verder waar ik gebleven was.
-
Gebruikersavatar
Mosselman
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mei 2017, 09:15

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mosselman »

Ditbenik schreef:
Wim Anker schreef:Er in de kerken meer economische migranten zitten dan politieke vluchtelingen. Met alle ellende van dien.
Wat voor ellende veroorzaken die dan? Ik heb gedurende een aantal jaren beiden in een dienst gehad, maar daar heb ik geen ellende van gezien. De enige ellende die ik zag was dat mensen het erg moeilijk hebben om hier echt een thuis te vinden omdat ze nou niet bepaald echt welkom zijn bij veel christenen.
Degenen waarmee ik nu veel contact heb komen uit oorlogsgebieden. En uiteraard hadden die voldoende financiële mogelijkheden om Europa te bereiken. Wie geen geld heeft, heeft ook niet de mogelijkheid om te vluchten. Maar het blijft lastig integreren in een samenleving die zich hiervoor niet open stelt.
Ik vraag me ook af welke ellende ze veroorzaken ? bij mij zit een vluchteling die tijdens de dienst naar het Arabisch vertaald, geen idee of er ook economische overwegeingen mee gespeeld hebben maar hoe zou ik daar last van kunnen hebben?
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Bezorgd »

.. 2019 al weer gezellig begonnen is hier :bobo
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jeremiah »

Alle mieren op de wereld evenveel wegen als alle mensen op de wereld?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zin in een kopje koffie heb?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef:Ik zin in een kopje koffie heb?
Ik ook. Net gezet. Welkom. :tilt
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zin in een kopje koffie heb?
Ik ook. Net gezet. Welkom. :tilt
Dank je voor de uitnodiging! Ik vrees echter dat de koffie koud zal zijn alvorens ik arriveer ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door J.C. Philpot »

J.C. Philpot schreef:
Ad Anker schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zin in een kopje koffie heb?
Ik ook. Net gezet. Welkom. :tilt
Dank je voor de uitnodiging! Ik vrees echter dat de koffie koud zal zijn alvorens ik arriveer ;)
Vorige week vrijdag had je overigens bij mij koffie kunnen drinken. Je bent toen hemelsbreed een kilometer van mijn huis vandaan geweest.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Jeremiah schreef:Alle mieren op de wereld evenveel wegen als alle mensen op de wereld?
Geldt dit voor meer diersoorten?
-
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef:
J.C. Philpot schreef:
Ad Anker schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zin in een kopje koffie heb?
Ik ook. Net gezet. Welkom. :tilt
Dank je voor de uitnodiging! Ik vrees echter dat de koffie koud zal zijn alvorens ik arriveer ;)
Vorige week vrijdag had je overigens bij mij koffie kunnen drinken. Je bent toen hemelsbreed een kilometer van mijn huis vandaan geweest.
O echt. In Geldermalsen. De koffie in de kerk was best lekker. ;)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:
Jeremiah schreef:Alle mieren op de wereld evenveel wegen als alle mensen op de wereld?
Geldt dit voor meer diersoorten?
De man die de mieren geteld heeft was in elk geval niet lui.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

wist je dat...
de officiële beslissingstermijn omtrent het beroep dat op onze predikant is uitgebracht al vrij ruim overschreden is.
dat dat mij wel wat te overdenken geeft...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:wist je dat...
de officiële beslissingstermijn omtrent het beroep dat op onze predikant is uitgebracht al vrij ruim overschreden is.
dat dat mij wel wat te overdenken geeft...
Inderdaad. Het duurt al meer dan een maand. Nu is het wel zo dat de beroepende gemeente(n) nogal traag is met het verzenden van informatie. Meestal duurt het ook een halve week voor het op de onder ons bekende kanalen staat. Dus ik denk dat, als je niks hoort, je je niet ongerust hoeft te maken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door parsifal »

Wij vandaag in Stockholm en omstreken een flink pak sneeuw hebben gehad. Onze acht maanden oude hond was erg blij om daarin te spelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

... Ik mij gestalkt voel... ;)
-
Plaats reactie