Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17251
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

1491 door Charles C. Mann
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

De economie van het gegeven goed. Uitgave van de RMU in de serie christen zijn op de werkvloer.
Altijd doordachte boekjes.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mannetje »

O.a. Des Christens groot interest.

Toen het boek hier pas ter sprake kwam wist ik meteen welk boek ik aan mijn schoonouders voor kerst wilde vragen.
-
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

Jan Brokken, De kozakkentuin
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Op de valreep uitgelezen in 2018. Aardig boek:

Afbeelding
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Op de valreep uitgelezen in 2018. Aardig boek:

Afbeelding
Ik ben benieuwd naar wat de strekking van het boek is. Kun je dat in een paar zinnen vermelden? Wat vind je precies aardig aan het boek?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Peter Hitchens is de broer van de bekende New Atheist Christopher Hitchens. Beide christelijk opgevoed, gebroken met geloof, atheïst. Peter keerde echter terug tot het geloof en is in Engeland een bekend conservatief spreker op TV. In dit boek beschrijft hij de weg terug naar God, beschrijft de 'rage against God' in de Westerse wereld en weerlegt enkele beweringen uit de wereldwijde bestseller 'God is not great' van zijn broer Christopher.

Beter het RD lezen ;)

https://www.rd.nl/opinie/column-seculie ... -1.1501732

https://www.rd.nl/kerk-religie/subscrip ... =1.1500183
Laatst gewijzigd door Charles op 03 jan 2019, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Peter Hitchens is de broer van de bekende New Atheist Christopher Hitchens. Beide christelijk opgevoed, gebroken met geloof, atheïst. Peter keerde echter terug tot het geloof en is in Engeland een bekend conservatief spreker op TV. In dit boek beschrijft hij de weg terug naar God en weerlegt divers beweringen uit de wereldwijde bestseller 'God is not great' van zijn broer Christopher.

Beter het RD lezen ;)

https://www.rd.nl/opinie/column-seculie ... -1.1501732

https://www.rd.nl/kerk-religie/subscrip ... =1.1500183
Dank je voor je toelichting. Klinkt interresant.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Ja, beetje jammer dat RD pas achteraf berichtte over die boekpresentatie. Had het via social media vernomen dus was in Gouda bij de lezing van Peter Hitchens (waarbij diverse bekende SGP-ers en andere bekende Nederlanders waren). Slordig van het RD, want zelfs GeenStijl had er oog voor en heeft Hitchens zelfs geïnterviewd: https://www.geenstijl.nl/5142889/exclus ... en-het-wk/
kerkganger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 okt 2018, 10:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door kerkganger »

Toevallig kwam ik gisteren in de kast 'In beeld gebracht, twee eeuwen kerkelijk leven' tegen van H. Natzijl, J. Mastenbroek en A. Bel. Mooi boek over de kerkgeschiedenis sinds de afscheiding met heel veel foto's.

Afbeelding
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Aardig boek ja. In het verleden heel veel in zitten bladeren. Doe je toch een hoop kennis op over een deel van kerkelijk Nederland.

Zelf deze maar eens lezen. Ligt al een tijd op de leesstapel:

Afbeelding
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afbeelding

Dit boek had ik al een paar jaar in de kast staan maar kwam er nooit toe om het te gaan lezen.
Gisteren gedaan.
Prachtig geschreven, gedurfd onderwerp.
Van mij krijgt het boek wel 4 * * * *
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

kerkganger schreef:Toevallig kwam ik gisteren in de kast 'In beeld gebracht, twee eeuwen kerkelijk leven' tegen van H. Natzijl, J. Mastenbroek en A. Bel. Mooi boek over de kerkgeschiedenis sinds de afscheiding met heel veel foto's.

Afbeelding
Kan het misschien zijn dat de foto op de omslag in het Rijssen van vroeger is genomen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
kerkganger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 okt 2018, 10:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door kerkganger »

-DIA- schreef:
kerkganger schreef:Toevallig kwam ik gisteren in de kast 'In beeld gebracht, twee eeuwen kerkelijk leven' tegen van H. Natzijl, J. Mastenbroek en A. Bel. Mooi boek over de kerkgeschiedenis sinds de afscheiding met heel veel foto's.

Afbeelding
Kan het misschien zijn dat de foto op de omslag in het Rijssen van vroeger is genomen?
Klopt helemaal! Volgens het boek is de foto op de omslag in de Walstraat in Rijssen genomen in de jaren 30.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Jeremiah »

Afbeelding
Plaats reactie