Het nieuwe RD

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Luther »

Ouddorp schreef:Ik vond de veranderingen (gezien de lange voorbereidingscampagne) wel meevallen. De layout van de krant zelf (voorkant) is in ieder geval niet veel veranderd. Het magazine vond ik interessant maar had ik toch ook wel weer snel doorgebladerd.
Maar leiding geven aan de gereformeerde gezindte door een groot (en op zich mooi) interview, waarin het vooral gaat over gevoelens, met een autotest, met een bakrubriek... Ik weet het niet. Dat hadden we toch al? Terdege!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Erskinees »

Neehoor. Die rubrieken waren er toch ook gewoon in de "vroegere" krant? Je doet nu net alsof de inhoud van het magazine compleet nieuw is en lijkt op Terdege. Dat is niet zo, want ongeveer het hele magazine stond eerst gewoon afgedrukt op krantenpapier.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Luther »

Erskinees schreef:Neehoor. Die rubrieken waren er toch ook gewoon in de "vroegere" krant? Je doet nu net alsof de inhoud van het magazine compleet nieuw is en lijkt op Terdege. Dat is niet zo, want ongeveer het hele magazine stond eerst gewoon afgedrukt op krantenpapier.
Dat klopt. Ik vond het dan ook goed nieuws om te horen dat de bijlage pluspunt verdwijnt.
Maar de term 'magazine' doet wel iets meer vermoeden dan human-interest en pluspunt bij elkaar.
Dan verwacht ik diepgravende artikelen, met name voor ouders van gezinnen met opgroeiende kinderen. Doorlopende Bijbelstudies, etc.
Nogmaals: dit RDmagazine is niet anders dan de Terdege, en blijkbaar is de hele actie dus een verschuivingsoperatie geweest. Jammer dat daar zulke grote woorden voor werden gebruikt in de campagne.
Uiteindelijk krijg je minder voor meer geld. Op weekbasis verdwijnt de achtergrondbijlage van de donderdag en de vrijdag. Daarmee is het een bezuinigingsoperatie. dat mag uiteraard, maar zeg dat dan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het nieuwe RD

Bericht door refo »

Luther schreef:
Ouddorp schreef:Ik vond de veranderingen (gezien de lange voorbereidingscampagne) wel meevallen. De layout van de krant zelf (voorkant) is in ieder geval niet veel veranderd. Het magazine vond ik interessant maar had ik toch ook wel weer snel doorgebladerd.
Maar leiding geven aan de gereformeerde gezindte door een groot (en op zich mooi) interview, waarin het vooral gaat over gevoelens, met een autotest, met een bakrubriek... Ik weet het niet. Dat hadden we toch al? Terdege!
Ik heb een tijdje met iemand van Terdege gecorrespondeerd. Ik zei ook dat het RD in de richting van de Terdege afgegleden is. Terdege daarentegen is een damesblad aan het worden.
Alle uitgaven van Erdee Holding hebben dezelfde zorg: hoe blijft het aantal betalende abonnees op peil? Terdege heeft in korte tijd een aantal facelifts ondergaan. Dat schijnt belangrijk te zijn om mensen te trekken.
Maar de kranten glijden allemaal af. Ze proberen allemaal met magazines en kortingen op uitjes de abonnees erbij te houden. Zo'n magazine is meer 'houdebaar'. Dat is vooral richting adverteerders bedoeld: waarom zou je duizenden euro's betalen voor een advertentie als de krant na een uurtje in de krantenbak verdwijnt en niet meer bekeken wordt, laat staan dat de lezers je advertentie nog zien?
Richting abonnees is dat een onzinreden. Alsof de bijlagen niet bewaard konden worden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het nieuwe RD

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Luther schreef:
Ouddorp schreef:Ik vond de veranderingen (gezien de lange voorbereidingscampagne) wel meevallen. De layout van de krant zelf (voorkant) is in ieder geval niet veel veranderd. Het magazine vond ik interessant maar had ik toch ook wel weer snel doorgebladerd.
Maar leiding geven aan de gereformeerde gezindte door een groot (en op zich mooi) interview, waarin het vooral gaat over gevoelens, met een autotest, met een bakrubriek... Ik weet het niet. Dat hadden we toch al? Terdege!
Ik heb een tijdje met iemand van Terdege gecorrespondeerd. Ik zei ook dat het RD in de richting van de Terdege afgegleden is. Terdege daarentegen is een damesblad aan het worden.
Alle uitgaven van Erdee Holding hebben dezelfde zorg: hoe blijft het aantal betalende abonnees op peil? Terdege heeft in korte tijd een aantal facelifts ondergaan. Dat schijnt belangrijk te zijn om mensen te trekken.
Maar de kranten glijden allemaal af. Ze proberen allemaal met magazines en kortingen op uitjes de abonnees erbij te houden. Zo'n magazine is meer 'houdebaar'. Dat is vooral richting adverteerders bedoeld: waarom zou je duizenden euro's betalen voor een advertentie als de krant na een uurtje in de krantenbak verdwijnt en niet meer bekeken wordt, laat staan dat de lezers je advertentie nog zien?
Richting abonnees is dat een onzinreden. Alsof de bijlagen niet bewaard konden worden.
Dit is helemaal waar. We kunnen wel wat roeien in de marge om het scheepje recht te houden, maar als het lek is zinkt het eens... We doen het onszelf aan: We hebben geen abonnent op een papieren krant meer nodig. Dan kunnen we ook verwachten dat de tering naar de nering moet worden gezet.
Voorlopige injecties als faceliften zijn maar van tijdelijke aard, zo die al wat mochten helpen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Dodo »

Maakt iemand de cryptogram uit de laatste zaterdagbijlage van het RD? Ik ben er aan begonnen maar hij is lastig. Ik moet nog even hun logica uitvogelen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Maakt iemand de cryptogram uit de laatste zaterdagbijlage van het RD? Ik ben er aan begonnen maar hij is lastig. Ik moet nog even hun logica uitvogelen.
Kom maar met je vraag, ik ben dol op crypto's.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Chrisje72 »

Kan je hem uploaden?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Dodo »

Dat zou leuk zijn, maar ik zie nog niet hoe.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Chrisje72 »

Misschien een foto maken
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Dodo »

Chrisje72 schreef:Misschien een foto maken
Maar dan zou ik die anoniem willen kunnen posten. Niet dat er in de eigenschappen staat wat de echte naam van dodo is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het nieuwe RD

Bericht door refo »

De oplossing staat vandaag in de krant.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het nieuwe RD

Bericht door Dodo »

refo schreef:De oplossing staat vandaag in de krant.
Dat is niet zo leuk als samen puzzelen...
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het nieuwe RD

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
refo schreef:De oplossing staat vandaag in de krant.
Dat is niet zo leuk als samen puzzelen...
Ik begrijp je wel.
Maar er zijn mensen niemand hebben, die moeten het toch ook altijd alleen? Er zijn misschien meer eenzamen dan we denken.
En met namen in deze tijd. Het is een tijd van ongekende individualiteit en verkilling.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie