Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Zeeuw »

liz boer schreef:
Zeeuw schreef:
liz boer schreef:@DIA
Er is in Nederland een schuilkerk van exmoslims, een evangelistenechtpaar hier in Rotterdam wordt met de dood bedreigt en krijgen stenen door de ruit. Dus vervolging in die zin is er iig.
Ik heb dit bij de SDOK gelezen en ook in de visie heeft het pas gestaan.
Daar denk je niet zo snel aan, maar ex moslims hebben het erg zwaar in Nederland.
Eens. Hiernaast hebben ex-GG(IN) etc. het al decennia lang zwaar in Nederland. Niet gepaard gaand wellicht met geweld, maar wel met sociale uitsluiting en dergelijke.
Ja Zeeuw dat gebeurt ook, niet te geloven, ik ken hier ook voorbeelden van, zo erg...
Helaas ken ik er legio. Volledig kapotte gezinnen. Vaak totaal gebaseerd op uiterlijke zaken en geen enkel inhoudelijk gesprek. Ik maak het nu een generatie boven mij ook weer mee.
Niet verdiepen in de inhoud, eens een keertje meegaan naar een kerkdienst, de mening baseren op feiten. Puur en alleen eigen mening en directe oordeelsvorming. Heel verdrietig.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:En toch.... er is een veralgemenisering... Ook onze predikant merkte het op. Als we spreken over "christenen" wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen protestants en rooms. We spreken vaak (zie ook krant en internet) van "gelovigen". Op vele plaatsen probeert men de Reformatie uit te wissen. Hoe klein is dan (er was dit jaar een onderzoek) het percentage christenen in dit land dat nog voluit reformatorisch van belijden is?
Het is niet om te wensen, maar soms vraag ik mij weleens af hoeveel van de reformatorisch belijdende christenen in Nederland staande zouden kunnen blijven als ze tot de vervolgde kerk zouden behoren. Niet uit eigen kracht, overigens.
(~)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Delftenaar »

Het gaat niet om het uitwissen van verschillen, maar ten opzichte van de seculiere wereld hebben we soms nog veel gemeen met Roomsen. Dan gaat het uiteraard niet over Maria etc.
Enkele jaren geleden was ik in de lijdenstijd op een stedentochtje naar een Roomse stad. Er hing een plakkaat met een uitnodiging voor een soort vesper op een doordeweekse dag en daar ben ik naartoe gegaan. De betreffende pastoor die de bijeenkomst leidde had het, aan de hand van het gezang "Leer mij o Heer uw lijden recht betrachten", uiteraard in de taal die daar gesproken wordt, alleen over het offer van Jezus aan het kruis.
En dan zijn er protestanten die God definiëren als "iets wat tussen mensen gebeurd" en waarbij de Bijbelse verhalen een metafoor zijn van die gebeurtenissen. Of zo.

Het ligt allemaal niet meer zo zwart-wit als in de tijd van de reformatie. Ook dat moet opgemerkt worden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:
-DIA- schreef:Ik heb zelfs ergens gelezen dat sommigen het jammer gevonden hebben dat de Reformatie plaatsvond....
Dat vind ik ook. De Gereformeerde Kerk zag in eerste instantie op het hervormen van de aloude katholieke kerk. Dus inclusief de bekering van de vermaledijde paus.

Daarna pas is een zelfstandige kerkorganisatie ontstaan. En sindsdien is de bekering van de paus ook niet meer nodig met als opgegeven reden dat hij tenslotte de anti-christ is.

Ergens tussen het handhaven van de kritiek op de ketterse leer van de RK en de bede dat ook dat deel van de kerk gereformeerd mag worden, moeten we het evenwicht vinden.
Weten we wel dat het nooit de bedoeling van Luther is geweest om te breken met de kerk, maar om die te hervormen?
Dat het tot een breuk kwam is niet zomaar om een kleinigheid gebeurd. Hier hebben we toch de leiding van God in de geschiedenis in te zien. En dat mag in onze verblinde ogen soms verkeerd lijken... Dat houdt niet in dat het (net als bij de val in het paradijs) God, met eerbied gezegd uit de hand is gelopen. We hebben de Reformatie juist te zien als een wonder van God, hoe Hij doormiddel van reformatoren het licht weer op de kandelaar plaatste, en dat dwars door een breuk met Rome heen. Dan moeten we niet zeggen: Jammer van die breuk. Dan zouden we het immers beter willen weten? Dan was de reformatie niet goed.
Zo moet ook de antichrist eens openbaar komen... Alles moet daaraan meewerken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

RD schreef:Leiders protesten tegen Asia Bibi aangeklaagd

Pakistan gaat vier prominente leden van de radicale islamitische partij Tehreek-e-Labbaik (TLP) vervolgen wegens landverraad en terrorisme.

Nadat de christelijke Asia Bibi was vrijgesproken voor godslastering, organiseerde de partij protesten die op gewelddadigheden uitliepen. De partijleiding riep op om de verantwoordelijke opperrechters te vermoorden en zette soldaten aan tot muiten.

Volgens al-Jazeera behoort partijleider Khadim Hussain Rizvi tot de aangeklaagden. Als ze schuldig worden bevonden, maken ze kans op levenslange gevangenisstraffen.

Minister van Informatie Fawad Chaudhry zei zaterdag tegen journalisten dat meer dan drieduizend mensen zijn gearresteerd in verband met de protesten. „Allen die direct betrokken waren bij het vernielen van eigendommen, die zich misdragen hebben tegen vrouwen, die bussen in brand hebben gestoken, worden aangeklaagd onder de terrorismewetten”, aldus de minister.

Asia Bibi zat ongeveer acht jaar in de dodencel omdat ze tijdens een ruzie met buren de profeet Mohammed zou hebben beledigd. Eind oktober werd ze vrijgelaten. Waar ze sindsdien is, is onbekend.

Rizvi was ook de drijvende kracht achter protesten in de zomer tegen Geert Wilders' plan om een cartoonwedstrijd over de profeet Mohammed te houden.
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/le ... -1.1531654
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

RD schreef:Schuiladres dochters Asia Bibi beschoten

Onbekenden hebben onlangs de woning beschoten waarin twee dochters van de vrijgesproken Pakistaanse christin Asia Bibi zouden zijn ondergedoken.

Dat meldde de rooms-katholieke hulporganisatie Kerk in Nood maandag. De organisatie sprak met Joseph Nadeem, een Pakistaanse rooms-katholiek bij wie de dochters momenteel inwonen. Inmiddels heeft de familie Nadeem met de dochters van Bibi, Esha en Eisham, in een maand tijd al vier keer moeten verhuizen.

„De islamisten zitten achter ons aan en iedere keer als wij merken dat we gevaar lopen, vluchten wij onmiddellijk”, vertelt Nadeem. „Wij kunnen zelfs niet naar buiten om levensmiddelen te kopen. Ik ga alleen ’s nachts de straat op en bedek mijn gezicht.”

Asia Bibi is met haar man Ashiq ondergebracht op een veilige plaats, aldus Nadeem. Berichten dat zij een uitreisverbod heeft, zijn tegengesproken door zowel de advocaat van Bibi, die naar Nederland is gevlucht, als een Pakistaanse opperrechter die onlangs op bezoek was in Groot-Brittannië.

Nadeem stelt dat Asia Bibi zich grote zorgen maakt over haar dochters, die ze na haar vrijlating nog altijd niet heeft kunnen ontmoeten. „Ik zal nooit hun eerste telefoongesprek vergeten”, zegt Nadeem. „Esha en Eisham hebben urenlang van blijdschap gehuild.”

Bibi hoopt snel met haar gezin het land te kunnen verlaten, aldus Nadeem. Tot op heden is er echter nog geen enkel land dat hun officieel asiel heeft aangeboden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Steun voor Asia Bibi van gematigde imams. Ik ben blij dat de "zwijgende gematigde meerderheid" zich eindelijk eens uitspreekt. Ik hoop dat dit vaker zal gebeuren, want een radicale minderheid kan bestaan doordat de "gematigde meerderheid" zich niet uitspreekt.
Imams spreken steun uit voor Asia Bibi

Meer dan vijfhonderd Pakistaanse imams hebben deze week in de zogeheten Islamabadverklaring stelling genomen tegen islamitisch terrorisme. De geestelijken vinden dat de zaak van de van godslastering vrijgesproken christin Asia Bibi absolute prioriteit verdient.

Nieuwssite AsiaNews sprak dinsdag van een keerpunt in de geschiedenis van het land, waar vaak aanvallen plaatsvinden op christelijke en islamitische minderheden.

De geestelijken veroordelen in de Islamabadverklaring alle geweld in naam van godsdienst, evenals fatwa’s die op willekeurige wijze worden uitgevaardigd door radicale islamgeleerden.

Het document bevat een speciale verwijzing naar Asia Masih, beter bekend Asia Bibi, die ter dood veroordeeld werd na beschuldiging van blasfemie. Na negen jaar gevangenisstraf sprak de rechter haar eind vorig jaar vrij.

De verklaring veroordeelt moorden gepleegd „onder het mom van godsdienstig geloof.” Volgens de imams zijn die tegen de leer van de islam. Daarnaast wijzen ze alle buitengerechtelijke executies af. Alle gelovigen, ongeacht hun religie, hebben het grondwettelijke recht om in Pakistan hun culturele en godsdienstige normen na te leven, vinden de geestelijken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Panny »

“Vervolging wordt intenser, gruwelijker. Tegelijkertijd blijft het aantal christenen dat wordt vervolgd stijgen. We schatten dat nu één op de negen christenen wordt vervolgd”, zegt Open Doors-directeur Maarten Dees. Twee jaar geleden was dat nog één op de elf."

De nieuwe ranglijst christenvervolging van open doors:
https://www.opendoors.nl/nieuws/2019/01 ... -73-landen
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Hof Pakistan laat vrijspraak Asia Bibi staan
https://www.rd.nl/hof-pakistan-laat-vri ... -1.1543831
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Hof Pakistan laat vrijspraak Asia Bibi staan
https://www.rd.nl/hof-pakistan-laat-vri ... -1.1543831
Dat is goed nieuws. Iets om heel dankbaar voor te zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Asia Bibi mag Pakistan nog niet verlaten
https://www.rd.nl/kerk-religie/asia-bib ... -1.1546701
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door helma »

J.C. Philpot schreef:Asia Bibi mag Pakistan nog niet verlaten
https://www.rd.nl/kerk-religie/asia-bib ... -1.1546701
Ongelooflijk tav de berichten van vorige week waarin werd gesteld dat ze al in Canada zat. Wat een machtsspelletje!
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door liz boer »

helma schreef:
J.C. Philpot schreef:Asia Bibi mag Pakistan nog niet verlaten
https://www.rd.nl/kerk-religie/asia-bib ... -1.1546701
Ongelooflijk tav de berichten van vorige week waarin werd gesteld dat ze al in Canada zat. Wat een machtsspelletje!
Ja dat is iedere keer, om boos van te worden.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Ik vermoed dat de regering van Pakistan laveert tussen de wensen van de extremisrische moslims en de wensen van de toekijkende wereld. Op de achtergeond zal veel gaande zijn. Wat niet wegneemt dat er een groot onrecht word gedaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door gallio »

helma schreef:
J.C. Philpot schreef:Asia Bibi mag Pakistan nog niet verlaten
https://www.rd.nl/kerk-religie/asia-bib ... -1.1546701
Ongelooflijk tav de berichten van vorige week waarin werd gesteld dat ze al in Canada zat. Wat een machtsspelletje!
Asia Bibi, a Pakistani Christian woman who spent eight years on death row over false blasphemy charges, has left the country, her lawyer and media said on Wednesday. The news comes more than six months after she was acquitted by Pakistan's top court.

"I have inquired within available channels, and according to them she has left for Canada," Bibi's lawyer, Saif Ul Malook, told Reuters.

Pakistani TV channels Geo and ARY, citing unidentified sources, also reported Bibi had left the country.


volgens https://www.cbc.ca/news/world/asia-bibi ... -1.5127324
Plaats reactie