Blokkeerfriezen

Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Blokkeerfriezen

Bericht door Ouddorp »

Vandaag was de uitspraak in de zaak tegen de zogenaamde 'Blokkeerfriezen'.

Het stoort me dat het Openbaar Ministerie hiervoor alles uit de kast trekt en er ook relatief hoge straffen zijn opgelegd. 240 uur taakstraf is veel. Vergelijkbaar met het doodrijden van iemand onder invloed van alcohol.

Het lijkt wel of blanke en rechtse daders harder gestraft moeten worden. Links activisme blijft heel vaak ongestraft. Zijn er straffen opgelegd bij de Turkse blokkade van de Erasmusbrug? De Marokkaanse relschoppers op het Mercatorplein? Zouden de recente zwembadaanranders in Tilburg vervolgd worden? Het lijkt wel of het OM daar zijn vingers niet aan durft te branden.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door J.C. Philpot »

Er word weleens gesproken over een linkse grachtengordel elite, die het in Nederland voor het zeggen heeft. Ik geloof dat daar een kern van waarheid in zit. Als ik naar de media kijk, maar ook als ik zie hoe een Nederlandse traditie als Zwarte Piet word gedemoniseerd.

Echter: of de rechtspraak ten nadele van rechtse en blanke verdachten is zal ik niet durven beweren. Ik vond het stiekem wel een goede actie van de BlokkeerFriezen. Maarja, een snelweg blokkeren mag natuurlijk niet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door Herman »

Dit geeft mij ook een slecht gevoel. Maar feit is dat die blokkerfriezen dus iets gedaan hebben wat nu door de rechter als strafbaar is bewezen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door Mara »

Ik vind de straf ook te hoog en ik heb het vermoeden dat dit als afschrikmiddel dient.
Intocht komt alweer aan en nu al is de boel beveiligd, las ik.
Belachelijk dat dit nodig is in Nederland, waar het van oudsher een knus en gezellig kinderfeest is.

Dat geroeptoeter over gekwetste gevoelens, slaat m.i. helemaal nergens op.
Ik heb nog nooit iemand gesproken bij wie dit gebeurd is, noch heb ik iemand kunnen vinden die het ook als discriminatie ziet of zag.
Diezelfde mensen laten hun kinderen waarschijnlijk meedoen in die vreselijke halloweenoptochten.
Ik mag dan niet zeggen dat ik me gekwetst voel als ik die griezels voor mijn deur heb. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door Zeeuw »

Ouddorp schreef:Vandaag was de uitspraak in de zaak tegen de zogenaamde 'Blokkeerfriezen'.

Het stoort me dat het Openbaar Ministerie hiervoor alles uit de kast trekt en er ook relatief hoge straffen zijn opgelegd. 240 uur taakstraf is veel. Vergelijkbaar met het doodrijden van iemand onder invloed van alcohol.

Het lijkt wel of blanke en rechtse daders harder gestraft moeten worden. Links activisme blijft heel vaak ongestraft. Zijn er straffen opgelegd bij de Turkse blokkade van de Erasmusbrug? De Marokkaanse relschoppers op het Mercatorplein? Zouden de recente zwembadaanranders in Tilburg vervolgd worden? Het lijkt wel of het OM daar zijn vingers niet aan durft te branden.
Ik heb onlangs helaas in het werk met krakers te maken gehad. Als je dan merkt welke rechten ze hebben en hoe ze het pand dat ze kraakten volledig hebben gesloopt, is dit echt tergend.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door liz boer »

Mara schreef:Ik vind de straf ook te hoog en ik heb het vermoeden dat dit als afschrikmiddel dient.
Intocht komt alweer aan en nu al is de boel beveiligd, las ik.
Belachelijk dat dit nodig is in Nederland, waar het van oudsher een knus en gezellig kinderfeest is.

Dat geroeptoeter over gekwetste gevoelens, slaat m.i. helemaal nergens op.
Ik heb nog nooit iemand gesproken bij wie dit gebeurd is, noch heb ik iemand kunnen vinden die het ook als discriminatie ziet of zag.
Diezelfde mensen laten hun kinderen waarschijnlijk meedoen in die vreselijke halloweenoptochten.
Ik mag dan niet zeggen dat ik me gekwetst voel als ik die griezels voor mijn deur heb. :huhu
:super
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door BJD »

Mara schreef:Ik vind de straf ook te hoog en ik heb het vermoeden dat dit als afschrikmiddel dient.
Intocht komt alweer aan en nu al is de boel beveiligd, las ik.
Belachelijk dat dit nodig is in Nederland, waar het van oudsher een knus en gezellig kinderfeest is.

Dat geroeptoeter over gekwetste gevoelens, slaat m.i. helemaal nergens op.
Ik heb nog nooit iemand gesproken bij wie dit gebeurd is, noch heb ik iemand kunnen vinden die het ook als discriminatie ziet of zag.
Diezelfde mensen laten hun kinderen waarschijnlijk meedoen in die vreselijke halloweenoptochten.
Ik mag dan niet zeggen dat ik me gekwetst voel als ik die griezels voor mijn deur heb. :huhu
Dat jij nooit iemand gesproken heeft is natuurlijk geen argument om iets als geroeptoeter te kwalificeren.
In bv de Bijlmer zullen ze er wel zijn. En je aanname dat ze wel met Halloween mee doen is ook niet sterk.

Mee eens dat de straf best pittig is.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door BJD »

J.C. Philpot schreef:Er word weleens gesproken over een linkse grachtengordel elite, die het in Nederland voor het zeggen heeft. Ik geloof dat daar een kern van waarheid in zit. Als ik naar de media kijk, maar ook als ik zie hoe een Nederlandse traditie als Zwarte Piet word gedemoniseerd.

Echter: of de rechtspraak ten nadele van rechtse en blanke verdachten is zal ik niet durven beweren. Ik vond het stiekem wel een goede actie van de BlokkeerFriezen. Maarja, een snelweg blokkeren mag natuurlijk niet.
Zover durf ik niet te gaan, over die linkse grachtengordel elite. Ik vond het stiekum ook wel een mooie actie :huhu als is het natuurlijk wel ondermijnend aan de rechtsstaat. Straf ervoor snap ik, ik vind hem wat hoog. Maar mss kan iemand mij dat uitleggen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door Wandelende »

Vinden jullie de straf te hoog omdat er voor andere overtredingen/misdrijven lagere straffen worden uitgedeeld?
Of vinden jullie de straf op zichzelf ook te hoog?
(~)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door BJD »

Wandelende schreef:Vinden jullie de straf te hoog omdat er voor andere overtredingen/misdrijven lagere straffen worden uitgedeeld?
Of vinden jullie de straf op zichzelf ook te hoog?
Goede vraag. Ik denk omdat ik het afzet tegen andere straffen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door liz boer »

Ouddorp schreef:Vandaag was de uitspraak in de zaak tegen de zogenaamde 'Blokkeerfriezen'.

Het stoort me dat het Openbaar Ministerie hiervoor alles uit de kast trekt en er ook relatief hoge straffen zijn opgelegd. 240 uur taakstraf is veel. Vergelijkbaar met het doodrijden van iemand onder invloed van alcohol.

Het lijkt wel of blanke en rechtse daders harder gestraft moeten worden. Links activisme blijft heel vaak ongestraft. Zijn er straffen opgelegd bij de Turkse blokkade van de Erasmusbrug? De Marokkaanse relschoppers op het Mercatorplein? Zouden de recente zwembadaanranders in Tilburg vervolgd worden? Het lijkt wel of het OM daar zijn vingers niet aan durft te branden.
Ik hoor deze kreten ook op geenstyl :sweat
Laatst gewijzigd door liz boer op 09 nov 2018, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door DDD »

Is het echt zo dat je voor doodrijden onder invloed maar 240 uur taakstraf krijgt?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Is het echt zo dat je voor doodrijden onder invloed maar 240 uur taakstraf krijgt?
Nee je raakt je rijbewijs kwijt... en bij herhaling voorgoed. daarnaast boetes
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door Herman »

DDD schreef:Is het echt zo dat je voor doodrijden onder invloed maar 240 uur taakstraf krijgt?
Neen. Dat is blijkbaar stennis schoppen:
In beginsel is er op overtreding van artikel 6 WVW een maximum gevangenisstraf gesteld van 1 jaar en 6 maanden indien een ander zwaar lichamelijk letsel heeft opgelopen door het verkeersongeval, of een maximum gevangenisstraf van 3 jaar indien een ander bij het verkeersongeval om het leven is gekomen. Wanneer er echter sprake is van roekeloosheid, dan bedraagt de maximum gevangenisstraf respectievelijk 3 jaar bij lichamelijk letsel, en 6 jaar bij een dodelijk verkeersongeval. In geval van rijden onder invloed, weigering van een alcoholonderzoek, ernstige overschrijving van de maximum snelheid, kleven, geen voorrang verlenen, en het gevaarlijk inhalen, wordt de maximum gevangenisstraf daarbovenop nog eens met de helft verhoogd.

Bron:https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... or-schuld/
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Blokkeerfriezen

Bericht door DDD »

Dat bedoel ik. Ik vond het al zo vreemd, gezien de gewone strafmaten uit de krant.
Plaats reactie