Energieflex

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Energieflex

Bericht door Piet Puk »

Zijn er meer forummers die voor hun energie bij Energieflex zaten?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Energieflex

Bericht door Orchidee »

Nee, die ken ik niet.
Maar één tip voor allemaal hier:
Ga nooit een contract aan met TOTAL GAS EN POWER!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Energieflex

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:Zijn er meer forummers die voor hun energie bij Energieflex zaten?
Nooit gezeten. Gelukkig maar, met van die neppe commercie heb ik niks. Vreemde partij was dat.
(~)
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Energieflex

Bericht door Bruna »

Nooit van gehoord. Ook niet van Total, ik denk dan meer aan een benzinestation.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Energieflex

Bericht door Piet Puk »

Wandelende schreef:
Piet Puk schreef:Zijn er meer forummers die voor hun energie bij Energieflex zaten?
Nooit gezeten. Gelukkig maar, met van die neppe commercie heb ik niks. Vreemde partij was dat.
Wat nou neppe commercie? Ik heb een energievergelijker gedaan een jaartje terug. Het was niet de eerste, maar de uitstraling leek goed. Gelukkig ben ik pas niet op een nieuw contract ingegaan. Termijnbedrag ging met bijna 30 euro omhoog. Had te maken met energiebelasting en stijgende energieprijzen werd verteld. Nu weet ik beter
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Energieflex

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:
Wandelende schreef:
Piet Puk schreef:Zijn er meer forummers die voor hun energie bij Energieflex zaten?
Nooit gezeten. Gelukkig maar, met van die neppe commercie heb ik niks. Vreemde partij was dat.
Wat nou neppe commercie? Ik heb een energievergelijker gedaan een jaartje terug. Het was niet de eerste, maar de uitstraling leek goed. Gelukkig ben ik pas niet op een nieuw contract ingegaan. Termijnbedrag ging met bijna 30 euro omhoog. Had te maken met energiebelasting en stijgende energieprijzen werd verteld. Nu weet ik beter
EnergieFlex is failliet gegaan.
Wilden zich maar al te graag met dubbel 100% profileren.
(~)
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Energieflex

Bericht door DDD »

Ik kan Greenchoice van harte aanbevelen.

De naam klinkt onaangenaam Engels, maar met de service is verder niets mis.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Energieflex

Bericht door Orchidee »

Wij hebben nooit problemen gehad wat betreft energieleverancier tot dit jaar
Wij hebben Eneco, EON, Budgetenergie, Energiedirect, GreenChoice en NEM gehad.
Ik dacht er nooit in te tuinen maar een vaste lasten makelaar heeft ons overgehaald om een zakelijk contract af te sluiten, dat zou voordeliger zijn.
Zo hebben zij mij aan TOTAL gekoppeld.
Manmanmanman, ik heb nog nooit zoveel telefoon en mailcontact gehad als het afgelopen half jaar.
Dubbele automatische afboekingen, TOCH een boete gekregen, terwijl mij beloofd was dat het overgenomen zou worden.
ÉN een 5 jarig vast contract
Hoe heb ik er in kunnen tuinen

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Energieflex

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Wij hebben nooit problemen gehad wat betreft energieleverancier tot dit jaarAfbeelding
Wij hebben Eneco, EON, Budgetenergie, Energiedirect, GreenChoice en NEM gehad.
Ik dacht er nooit in te tuinen maar een vaste lasten makelaar heeft ons overgehaald om een zakelijk contract af te sluiten, dat zou voordeliger zijn.
Zo hebben zij mij aan TOTAL gekoppeld.
Manmanmanman, ik heb nog nooit zoveel telefoon en mailcontact gehad als het afgelopen half jaar.
Dubbele automatische afboekingen, TOCH een boete gekregen, terwijl mij beloofd was dat het overgenomen zou worden.
ÉN een 5 jarig vast contractAfbeelding
Hoe heb ik er in kunnen tuinenAfbeeldingAfbeelding
Nee joh, wat vreselijk.
Wij zaten jarenlang bij Eneco maar de laatste jaren was het telkens gezanik. Toen bleken ze ons in een 3 jarig contract te hebben gezet terwijl ik bevestigd had voor een 1 jarig!
Na elke mail moet je dan 5 werkdagen wachten op antwoord, telefonisch is er bijna niet door te komen en bovendien heb je dan geen bewijs. Zij beweren een opname te hebben van het gesprek waarin ik ja zeg.
Dat kan helemaal niet, want op die tijd was ik niet eens thuis.
Ik was op een gegeven moment zo klaar met hen, dat ik overgestapt ben. Dat kostte me een boete dus.
Dan durven ze na een jaar te bellen: mevrouw, wij hebben zo'n goede aanbieding voor u en u krijgt een gratis Toon van ons.
Die hoef ik niet en bel me niet meer. Los eerst dat geschil eens op!!
En dan hoor je niets meer, tot weer een jaar later... Ze hebben hier en daar nog een monopoliepositie en denken dus dat ze alles kunnen doen, door je in een wurggreep te houden met een boete.
Overgestapt naar NLE en nu bij Budgetenergie. Beide prima.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Energieflex

Bericht door Ditbenik »

Ik kies tegenwoordig voor een volledig groene, in dit geval Qurrent. Ook volgens de Consumentenbond, Greenpeace, Natuur & Milieu en WISE behoort Qurrent samen met twee anderen tot de groenste. Ze wekken hun stroom op met zonnepanelen en windmolens.
Verder heb ik voldoende zonnepanelen liggen om mijn eigenverbruik volledig te compenseren. Daarnaast heb ik geïnvesteerd in een groot zonnepanelenproject in Amsterdam.
Nu nog sparen om mijn huis geschikt te maken voor verwarming met uitsluitend een warmtepompt. Maar dat gaat nog wel even duren. In 1900 werd hier nog niet zo over nagedacht geloof ik :)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Energieflex

Bericht door Orchidee »

Ze sjoemelen met bandopnamen
Het gedeelte waarin mij is beloofd dat de boete zou worden overgenomen is er niet zeggen ze, wel het gedeelte waarin ik ja, nee antwoorden geef
Je snap toch wel dat ik zelf niet zo dom zou zijn om 2 maanden eerder dan afgesproken bij een leverancier weg te gaan!
Nee maar dat was geen probleem
Weggaan bij die TOTAL is geen optie
Al zou de nieuwe energie leverancier de boete overnemen (dat is altijd max 250€)
Dan nog moet ik 4 jaar boete per product aan hun betalen.
Dat is 1000€
Dus we dienen het aangesmeerde wurgcontract noodgedwongen uit

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Energieflex

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ze sjoemelen met bandopnamen
Het gedeelte waarin mij is beloofd dat de boete zou worden overgenomen is er niet zeggen ze, wel het gedeelte waarin ik ja, nee antwoorden geefAfbeelding
Je snap toch wel dat ik zelf niet zo dom zou zijn om 2 maanden eerder dan afgesproken bij een leverancier weg te gaan!
Nee maar dat was geen probleemAfbeelding
Weggaan bij die TOTAL is geen optie
Al zou de nieuwe energie leverancier de boete overnemen (dat is altijd max 250€)
Dan nog moet ik 4 jaar boete per product aan hun betalen.
Dat is 1000€Afbeelding
Dus we dienen het aangesmeerde wurgcontract noodgedwongen uitAfbeelding
Tjonge jonge 8|
Ik was 250 euro kwijt, omdat we het contract niet uitdienden, maar dat had ik er wel voor over. Het was inmiddels een principekwestie geworden. Het werd deels goedgemaakt doordat we van NLE een bonus kregen aan het einde van dat jaar.
Onze bejaarde buurvrouw was een telefooncontract aangesmeerd, ze wist niet eens dat dit gebeurd was, haar man was net overleden.
Mijn man had toevallig een zakelijke afspraak naast dat betreffende kantoorpand en is even daar naar binnen gestapt.
Toen was het in no time wel geregeld. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Energieflex

Bericht door Mannetje »

Tip: regel nooit, maar dan ook nooit, contracten per telefoon.
Ik wil zeker geen zout in de wond strooien, maar bij het woord "vaste lasten makelaar" haak ik al af.

Wij zitten al jaren tevreden bij Eneco. Een fout van mijn kant bij de verhuizing was binnen 1 dag hersteld. En op groene lijstjes scoort Eneco heel behoorlijk.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Energieflex

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:Tip: regel nooit, maar dan ook nooit, contracten per telefoon.
Ik wil zeker geen zout in de wond strooien, maar bij het woord "vaste lasten makelaar" haak ik al af.
Dat kan prima, mits je alles netjes per post of mail krijgt binnen de termijn dat je ervan af kunt. Dan bekijk je alles rustig en ga je alsnog akkoord, of niet.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Energieflex

Bericht door Bezorgd »

Mannetje schreef:
Wij zitten al jaren tevreden bij Eneco. .
Maar dit kost wel geld.
Wij wisselen jaarlijks van leverancier, nooit problemen en scheelt honderden euro's
Plaats reactie