Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Herman schreef:
DDD schreef:Ik wil niet zeuren, maar hij is wel ter rechterzijde hoor. De GG zouden nog wat naar rechts opschuiven als hij toetrad, met dit verschil dat hij wel zelf standpunten inneemt en dus hier en daar verrassend zou kunnen zijn.
Alsof er een bom ontploft.
Waarschijnlijk zijn er dan geen 10 jaar nodig om nog eens 20.000 (doop)leden te verliezen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wet en Evangelie »

pierre27 schreef:
Herman schreef:
DDD schreef:Ik wil niet zeuren, maar hij is wel ter rechterzijde hoor. De GG zouden nog wat naar rechts opschuiven als hij toetrad, met dit verschil dat hij wel zelf standpunten inneemt en dus hier en daar verrassend zou kunnen zijn.
Alsof er een bom ontploft.
Waarschijnlijk zijn er dan geen 10 jaar nodig om nog eens 20.000 (doop)leden te verliezen.
Kan ik hieruit concluderen dat het verlies van die eerste 20.000 (doop)leden te wijten is aan een te rechtse GG?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Wet en Evangelie schreef:
pierre27 schreef:
Herman schreef:
DDD schreef:Ik wil niet zeuren, maar hij is wel ter rechterzijde hoor. De GG zouden nog wat naar rechts opschuiven als hij toetrad, met dit verschil dat hij wel zelf standpunten inneemt en dus hier en daar verrassend zou kunnen zijn.
Alsof er een bom ontploft.
Waarschijnlijk zijn er dan geen 10 jaar nodig om nog eens 20.000 (doop)leden te verliezen.
Kan ik hieruit concluderen dat het verlies van die eerste 20.000 (doop)leden te wijten is aan een te rechtse GG?
Dat zou je kunnen concluderen alleen veronderstel ik dat er ook nog andere redenen te noemen zijn. Zover ik deze Ds ken, zijn broer spreek ik veel vaker, heeft hij nogal wat afwijkende standpunten t.o.v. de GG. Dat in combinatie met het feit dat een toenemend aantal hoorders kittelachtig van gehoor aan het worden is, gaf mij de bewuste opmerking in de mond.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mannetje »

Ik denk wel dat de broer verder van de GG af staat dan de ds...
-
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Mannetje schreef:Ik denk wel dat de broer verder van de GG af staat dan de ds...
Ja en nee Mannetje, bepaalde opvattingen is de Ds echt veel afwijkender dan P....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wet en Evangelie »

pierre27 schreef:
Mannetje schreef:Ik denk wel dat de broer verder van de GG af staat dan de ds...
Ja en nee Mannetje, bepaalde opvattingen is de Ds echt veel afwijkender dan P....
Ik ken P.... niet maar heb wel eens een broer J.... gesproken als reisleider bij een RD-reis. Die was ook duidelijk anders dan de Prof.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Stel je toch voor dat mijn broers hier zo besproken zouden worden.

In ieder geval: het spreekt mijns inziens vanzelf dat broers het niet altijd overal over eens zijn. Ik had het niet over broers maar over de hooggeleerde weleerwaarde zelf.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Stel je toch voor dat mijn broers hier zo besproken zouden worden.

In ieder geval: het spreekt mijns inziens vanzelf dat broers het niet altijd overal over eens zijn. Ik had het niet over broers maar over de hooggeleerde weleerwaarde zelf.
Wanneer je broers besprekenswaardig zouden bevonden worden zou ik er gerust een balletje over opgooien beste DDD. Lasteren, dat niet.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bruna »

Jantje schreef:
Jeremiah schreef:
pierre27 schreef:
Jantje schreef:Het zijn (doop)leden; dus het totale aantal leden. En (ik kan me vergissen) je reactie komt een beetje negatief over, met name de laatste zin.
Je vergist je. Uiterst vriendelijk bedoeld. Mooi dat er zulke aantallen in een gemeente zitten.
Ik kwam vanmorgen bij dit artikel van Prof op t Hof terecht. Zit veel in.

https://cip.nl/32541-we-gaan-in-nederla ... sgemeenten
Ik vind dit artikel vreselijk negatief en een dominee onwaardig. Ik heb er geen goed woord voor over, werkelijk waar niet.
Tsja. Nieuwe hhk kerk in Ouddorp is toch ook niet zo klein.
Heeft hij zelf gestaan, dr op 't Hoff
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Maanenschijn »

pierre27 schreef:
Herman schreef:
DDD schreef:Ik wil niet zeuren, maar hij is wel ter rechterzijde hoor. De GG zouden nog wat naar rechts opschuiven als hij toetrad, met dit verschil dat hij wel zelf standpunten inneemt en dus hier en daar verrassend zou kunnen zijn.
Alsof er een bom ontploft.
Waarschijnlijk zijn er dan geen 10 jaar nodig om nog eens 20.000 (doop)leden te verliezen.
Als de professor op onze kansel staat klinkt er doorgaans een evenwichtige prediking van wet en evangelie. En zeker komt er ergens in de prediking een verrassende uitspraak die vaak noopt tot doordenken en vaak zelfreflectie. Hij verstaat de kunst eenvoudigen aan te spreken, maar ook interlectuelen te prikkelen. Hij is authentiek. Of je het met hem eens bent of niet. Ongeacht het kerkverband. Dat was hij overigens al 25 jaar geleden ook toen ik bij zijn zoon de verjaardag bezocht als klasgenoot. Mensen lopen vaak niet weg omwille van authenticiteit. Het zal wel loslopen met extra snel vertrek omwille van hem.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
lagenb
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2018, 22:29

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door lagenb »

Ik zou hier eerder vertrekken omdat de forum reacties hier meer een soort rechtzinnige variatie op GTST zijn.
lagenb
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2018, 22:29

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door lagenb »

Het beste ermee.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door liz boer »

lagenb schreef:Ik zou hier eerder vertrekken omdat de forum reacties hier meer een soort rechtzinnige variatie op GTST zijn.
Wat is dat?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Het is een Godonterende, tomeloze, slechte tijdsverdrijving.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bertiel »

Bruna schreef: Tsja. Nieuwe hhk kerk in Ouddorp is toch ook niet zo klein.
Heeft hij zelf gestaan, dr op 't Hoff
En toen ds op ‘t Hof in Ouddorp stond was de gemeente nog dubbel zo groot
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie