Bent u bekeerd?

Bent u bekeerd?

Ja
17
81%
Nee
4
19%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Bent u bekeerd?

Bericht door Jeremiah »

Ik ben erg benieuwd hoe de verhouding op het forum ligt mbt de levensvraag: bent u bekeerd?
Laatst gewijzigd door Jeremiah op 10 sep 2018, 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Ouddorp »

Wellicht is het mogelijk een optie toe te voegen voor mensen die daarover twijfelen?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Wandelende »

Ouddorp schreef:Wellicht is het mogelijk een optie toe te voegen voor mensen die daarover twijfelen?
Dan is het treurig gesteld.
Petrus Immens zegt dat zelfs bij mensen met grote twijfel en onzekerheid er een bodem is, een fundament, waar men nooit van zal durven ontkennen dat dit werk van Christus en de Heilige Geest is.
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door -DIA- »

Hoe staan we tegenover de toe-eigening des heils? Niet in alle kerken en kringen kan deze vraag zomaar beantwoord worden. Er zullen er zijn die ja zeggen en het niet zijn. Er zouden er ook kunnen zijn die nee zeggen en die het wel zijn.
Ik zou adviseren in deze zaak de intredepreek van ds. v.d. Kieft eens te beluisteren. Die was hierin wel helder.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Hoe staan we tegenover de toe-eigening des heils? Niet in alle kerken en kringen kan deze vraag zomaar beantwoord worden. Er zullen er zijn die ja zeggen en het niet zijn. Er zouden er ook kunnen zijn die nee zeggen en die het wel zijn.
Ik zou adviseren in deze zaak de intredepreek van ds. v.d. Kieft eens te beluisteren. Die was hierin wel helder.
Ja, de verwarring is erg groot gemaakt door de predikanten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:Hoe staan we tegenover de toe-eigening des heils? Niet in alle kerken en kringen kan deze vraag zomaar beantwoord worden. Er zullen er zijn die ja zeggen en het niet zijn. Er zouden er ook kunnen zijn die nee zeggen en die het wel zijn.
Ik zou adviseren in deze zaak de intredepreek van ds. v.d. Kieft eens te beluisteren. Die was hierin wel helder.
Ja, de verwarring is erg groot gemaakt door de predikanten.
Door mensen... die het niet verstaan kunnen en niet willen.
Zelfkennis is ook heel belangrijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Desiree »

Vraagje naar de bekende weg :). Maar je mag alles vragen..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Laag »

Bedoeld u, wat ik zelf vind, of wat God er van zegt?
En sorry, ik vind het een waardeloze poll.
Met eerbied gesproken, zou de uitkomst hetzelfde zijn als God het voor ons invulde?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Desiree »

'k Hoop hetzelfde te zeggen als het mes op mijn keel gezet wordt.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:Hoe staan we tegenover de toe-eigening des heils? Niet in alle kerken en kringen kan deze vraag zomaar beantwoord worden. Er zullen er zijn die ja zeggen en het niet zijn. Er zouden er ook kunnen zijn die nee zeggen en die het wel zijn.
Ik zou adviseren in deze zaak de intredepreek van ds. v.d. Kieft eens te beluisteren. Die was hierin wel helder.
Ik vraag me af of je nu ds. Van de Kieft niet woorden in de mond legt, die hij (zoals ik meen op te maken uit de preek), in de context van zijn preek niet zo bedoelde zoals jij dat zegt. Maar goed, dat is off-topic.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door liz boer »

Is de vraag ken je de Heere of wat dunkt uvan de Christus niet beter?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Wandelende »

Laag schreef:Bedoeld u, wat ik zelf vind, of wat God er van zegt?
En sorry, ik vind het een waardeloze poll.
Met eerbied gesproken, zou de uitkomst hetzelfde zijn als God het voor ons invulde?
Als het goed is zou, als het recht ligt, het persoonlijke antwoord geen verschil op kunnen leveren.
(~)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door JCRyle »

Laag schreef:Bedoeld u, wat ik zelf vind, of wat God er van zegt?
En sorry, ik vind het een waardeloze poll.
Met eerbied gesproken, zou de uitkomst hetzelfde zijn als God het voor ons invulde?
Ik begrijp je weerhouding, maar het zijn ten diepste dezelfde vragen die de Heere Jezus stelde: Wat dunkt u van de Christus? én Wie zegt gij dat Ik ben? En in eeuwigheidslicht moet er antwoord op gegeven worden.
Ook moet ik denken aan het verantwoording schuldig zijn aan hen die er naar vragen. Makkelijk geschreven, maar nu de praktijk. Geldt eveneens voor mezelf, juist voor mezelf. Kan ik verantwoording afleggen?
Wat je laatste vraag betreft: een wezenlijke vraag. Ik moet denken aan Matth. 10:32 "Een iegelijk dan, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is". Als mijn (gelovig) hart uitgaat naar Christus en Zijn gerechtigheid, als er een toevlucht nemen mag zijn. Wat zal ons dan hinderen? Wat zal ons dan scheiden van de liefde van God? Als ik niet meer zonder de Heere verder kan door dit aardse leven? En de Heere is mij een Helper gebleken? Zou ik Hem dan niet belijden als Koning Jezus, Die alles heeft volbracht en alles heeft overwonnen? Ik besef dat het grote zaken zijn en dat niet iedereen dit zo ervaren mag. Zonder de Heere leven kan niet, maar bij dat volk te rekenen gaat ook niet. Voor een ander kan het nog, maar voor henzelf niet meer. Zij zijn te zondig, zij zijn te slecht, te hard en te ongelovig. Zij hebben teveel gezondigd en zij liggen buiten als een verworpene. Een onmogelijkheid om zalig te worden. Sla dan het oog omhoog, daar zit Hij aan de rechterhand van Zijn Vader. Hij is gewillig. Hij is bij machte, want Hem is gegeven alle macht in hemel en op aarde! Zie, dan het Lam Gods staande als geslacht! Hij heeft verzoening aangebracht, Hij heeft betaald, Hij heeft voldaan. Het is volbracht! Maar ik heb geen handen om aan te nemen en geen voeten om te gaan. Hij wil je dragen, zoals Mefiboseth aan Zijn tafel. Hij wil je omhelzen, zoals de vader zijn verloren zoon omhelsde. Hij staat op de uitkijk en nog roept Hij!
Laatst gewijzigd door JCRyle op 10 sep 2018, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Herman »

Laag schreef:Met eerbied gesproken, zou de uitkomst hetzelfde zijn als God het voor ons invulde?
We kunnen niet inblikken in de boeken van God. De suggestie die je doet (ook al is het eerbiedig) moeten we dus ver van ons houden.

We zullen het bij de beantwoording van de vraag bij de eenvoudige kentekenen van geloof en bekering moeten houden. En dat kan. DL 1 12 en 13
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Bent u bekeerd?

Bericht door Isala »

De belangrijkste vraag!
Wel jammer dat het incognito is. Ik zou het fijn vinden te weten wie de Heere ook liefheeft, en Zijn eigendom mag zijn.
Hora est!
Gesloten